Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شركت توانیر و شركت بهینه سازی مصرف سوخت، برای نخستین بار در كشور، برقی كردن چاه‌های كشاورزی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر كلید خورد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، براساس این تفاهم‌نامه كه میان محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شركت توانیر و علی مبینی دهكردی مدیرعامل شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت منعقد شد، 60 هزار چاه كشاورزی در طول سه سال برق‌دار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل توانیر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: با اجرای كامل این طرح 2000 مگاوات نیروگاه خورشیدی احداث خواهد شد و این طرح در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است چرا كه با تحقق صرفه‌جویی در مصرف نفت گاز و آزاد كردن این ظرفیت برای صادرات به‌ویژه در شرایط كنونی، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

مدیرعامل شركت توانیر تصریح كرد: با برق‌دار شدن چاه‌های كشاورزی، هزینههای كشاورزان كاهش می‌یابد و 80 درصد هزینه‌های جاری آنها نسبت به زمان استفاده از سیستم دیزلی كمتر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با آمدن برق سر چاه، امكان آبیاری نوین فراهم می‌شود و بهره‌وری آبیاری افزایش می‌یابد.

به گفته این مقام مسئول، برای سوخت‌رسانی به چاه‌های كشاورزی دیزلی باید سالانه بیش از 40 تا 50 هزار نفتكش جاده پیما در جاده‌های كشور تردد كنند كه حذف این حجم تردد نیز نقش مهمی در كاهش حوادث جاده‌ای ایفا خواهد كرد.

علی مبینی دهكردی مدیرعامل شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت همچنین در همین خصوص گفت: در فاز اول این طرح، 11 هزار چاه كشاورزی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر برقی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت، براساس این تفاهم‌نامه، كشاورزان بابت خرید و نصب پنل خورشیدی و تجهیزات مورد نیاز شبكه، هزینه‌ای پرداخت نكرده و تنها برای خرید تجهیزات اختصاصی مانند ترانس هزینه خواهند كرد.

مبینی دهكردی با بیان اینكه این تفاهم‌نامه براساس مصوبه سال شورای اقتصاد و قانون بودجه 1400 كل كشور میان دو شركت به امضا رسید، خاطرنشان كرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد 1.6 میلیارد دلار از محل صرفه‌جویی سوخت مایع چاه‌های كشاورزی برای برقی كردن چاه‌های كشاورزی با سوخت گازوئیل، اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این كه با اجرای این كار تنوع‌بخشی در منابع تولید برق بیش از گذشته پیگیری خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح صنعت سلول‌های خورشیدی توسعه خواهد یافت و بسترهایی برای فعالیت این صنعت در مقیاس‌های بزرگتر فراهم خواهد شد.

مبینی دهكردی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای این طرح باعث پاك‌تر شدن محیط زیست شده و زنجیره ارزش ایجاد می‌كند. درعین حال شركت‌های اسكو و بهره‌برداری را به‌كار خواهد گرفت كه در نهایت رونق بیشتر اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت در عین حال یادآور شد: با برقی كردن چاه‌های كشاورزی در قالب این تفاهم‌نامه، درزمستان كه چاه های كشاورزی خاموش است، برق خورشیدی به شبكه تزریق و در زمستان نیز برق بخشی از مصرف كنندگان عمده از این طریق تامین خواهد شد.

برچسب هاانتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) شرکت بهینه سازی مصرف سوخت علی مبینی دهکردی محمدحسن متولی زاده وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برقی کردن چاه های کشاورزی تفاهم نامه مبینی دهکردی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی در نشست با فرمانده و کارکنان یگان حفاظت اراضی کشاورزی افزود: تلاش داریم در طرح حفاظت از اراضی کشاورزی مردم و سایر دستگاه‌ها ونهاد‌ها با سازمان امور اراضی کشور همکاری و برای انجام این کار مردم باید اعتماد کنند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: همچنین باید به نیاز‌های مردم در حوزه گردشگری توجه و مناطقی تحت عنوان شهرک‌های گردشگری در خارج از اراضی کشاورزی فراهم شود تا خسارتی به اراضی کشاورزی وارد نشود.

وی تصریح کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها در حوزه اجرای احکام تبصره دو، نظارت دقیق بر فعالیت یگان حفاظت استان‌ها، اجرای گشت مشترک یگان حفاظت با سایر دستگاه‌های متولی زمین، هوشمندسازی نظارت و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از مهمترین برنامه‌های یگان حفاظت برای سال جدید است.

فرمانده یگان حفاظت در ۳۴ شهرستان جدید استقرار می‌یابد

سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: در سال جدید در ۳۴ شهرستان بحرانی کشور از بابت ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، فرمانده یگان حفاظت اراضی منصوب خواهد شد.

وی افزود: تاکنون سامانه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۱ استان راه‌اندازی شده و در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم