Web Analytics Made Easy - Statcounter

البحش با اشاره به راه اندازی اولین فاز خط لوله انتقال نفت از میدان های نفتی گوره شهرستان گچساران به بندر جاسک استان هرمزگان در ۲۹ اردیبهشت سال جاری خاطرنشان کرد : این پروژه ایران خارج از خلیج فارس از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا بر اساس آن برای اولین بار  نفت ایران بدون اتکا بر تنگه هرمز ، از راه دریای عمان و آسان تر به مشتریان خارجی صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از این طرح به عنوان " یک فرصت منحصر به فرد برای تقویت قدرت اقتصادی ، سیاسی و راهبردی ایران در منطقه و رشد و توسعه تجارت در آن و کاهش نیاز به تنگه هرمز و افزایش فرآیند کنترل آن " یاد کرد.

البحش خاطرنشان کرد: این طرح محموله های نفت ایران را از عبور از تنگه هرمز بی نیاز می کند و تا اندازه زیادی باعث افزایش تسلط ایران بر این گذرگاه راهبردی خواهد شد و همچنین توان مانور دادن ایران در تنگه هرمز را در ابعاد گوناگون راهبردی و نظامی تغییر خواهد داد.

این کارشناس یمنی افزود: بسیاری از بازیگران سیاسی و اقتصادی در منطقه و جهان تا کنون تصور می کردند با توجه به اینکه صادرات نفت ایران به طور کامل به تنگه هرمز وابسته است، می توانند با حضور یافتن در این منطقه صادرات نفت ایران را به تعطیلی کشانده و علاوه بر آن در این منطقه تنش ایجاد کنند.

البحش " رسیدن سریع تر به آب های آزاد بین المللی و اقیانوس ها " را یکی از مهم ترین ابعاد تجاری این طرح دانسته و تاکید کرد: این امر یک گزینه جذاب تر برای مشتریان خارجی از یک سو و برای شرکت های فعال در زمینه تجارت و حمل و نقل کالاها از سوی دیگر به شمار می رود. در واقع این امکان وجود دارد که هر دو طرف در این زمینه بتوانند به نتایج سودمندی تحقق ببخشند.

خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک با ظرفیت نهایی انتقال یک میلیون بشکه نفت در روز با تکیه بر توان داخلی مراحل ساخت خود را طی می‌کند

وی ابراز داشت : در نتیجه این طرح ایران می تواند از یک سو آسان تر به بازارهای بزرگ در هند و چین دست یابد و از سوی دیگر در مدت زمان کمتری فرآیند حمل و نقل صورت گرفته و هزینه های تجاری برای مشتریان خارجی کاهش یابد.

پروژه راهبردی خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک با ظرفیت نهایی انتقال یک میلیون بشکه نفت در روز با تکیه بر توان داخلی مراحل ساخت خود را طی می‌کند.

خط لولهٔ گوره-جاسک طولانی‌ترین خط لولهٔ انتقال سوخت‌های فسیلی در خاورمیانه به طول تقریبی یک هزار کیلومتر می ‌باشد که در صورت تکمیل، قادر است افزون ‌بر نفت ترش، میعانات گازی را نیز از نزدیکی گوره به نزدیکی بندر جاسک به منظور صادرات، منتقل سازد. سرمایه‌گذاری اجرای این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده‌ است.

۱۴۸۷

برچسب‌ها هند بندر جاسک دریای عمان ایرنا لندن خاورمیانه نفت تهران جاسک ایران خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند بندر جاسک دریای عمان هند بندر جاسک دریای عمان ایرنا لندن خاورمیانه نفت تهران جاسک ایران خلیج فارس تنگه هرمز تنگه هرمز نفت ایران خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)

          منبع : فرادید ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم) ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم) نحوه تعمیر تیوپ لاستیک دوچرخه سوراخ شده؛ یک ترفند ساده و کاربردی (فیلم)

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران