Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منوچهر متکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمان، انتخابات را مظهر دموکراسی خواند و اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری اما از آنجا که قوه مجریه بالاترین درصد نقش‌آفرینی را در کشور دارد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه معتقدیم شرایط هشت سال گذشته مطلوب نبوده و مدیریت نیز قابل قبول نبوده و کشور باعث مشکلات جدی و گسترده‌ای شده است، عنوان کرد: با رویکرد غیرواقعی و نادرست مشکلات را به کشور تحمیل کردند، با رویکرد با کدخدا می‌بندیم و کار را تمام می‌کنیم جلو رفتند و اکنون نتیجه آن را می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیم مذاکره ما دیپلمات‌های کارکشته‌ای بودند و روی هم بیش از ۱۰۰ سال سابقه دیپلماتیک داشتند اما مذاکرات بخشی از موفقیت است، رویکرد و جهت‌گیری و شگردهای مذاکراتی بسیار مهم‌تر است.

متکی با بیان اینکه به تحلیل سران اصلاح‌طلب دولت کنونی ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب بوده است، تصریح کرد: دولت جدید باید متفاوت از ترکیب دولت کنونی باشد چراکه دولت کنونی راه را برای رشوه‌خواری و اختلاس باز کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور جدید باید متعهد، پاکدست و متخصص باشد و گزینه اصلح ما آقای رئیسی است و ما معتقدیم ایشان بر مدار زندگی و مسوولیت زیادی که داشتند، همواره در یک خط بوده‌اند‌.

عضو شورای وحدت گفت: صدق در کردار و رفتار و ایجاد تصویر عدالت‌خواهی و فسادستیزی از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی است که امیدواریم شاهد دولتی پاکدست و مقید و همراه با رهبری در کشور باشد.

وی درباره سهم‌خواهی‌ ستادهای آیت‌لله رئیسی تصریح کرد: موجی که به راه افتاده بیانگر تشنگی به عدالت‌خواهی و فساد ستیزی است و آیت‌الله رئیسی بر اساس ملاک‌هایی که دارد دولت خود را تشکیل می‌دهند.

متکی با بیان اینکه آقای رئیسی اعلام کردند که مستقل وارد شدند و وامدار هیچ کس نیستند، گفت: طرح هر خانه یک ستاد باشد نشان‌دهنده این موضوع است که آیت‌الله رئیسی مردمی و مستقل است، مردم با نوشتن خانه من ستاد تو است روی عکس وی یک رویکرد جدیدی را ثبت کردند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد در قوه قضائیه مبارزه با شاخ و برگ‌ها است، تصریح کرد: ریشه آن در دولت است و آقای رئیسی می‌خواهد با ریشه‌ها مبارزه کند.

‌وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه دولت‌ها باید نسبت به دهک‌های پایین حساس باشند، گفت: اگر دولت، هم در رفتار و هم در اولویت‌ها توجه به قشر محروم نداشته باشد، مردم نسبت به آن فاصله می‌گیرند.

متکی خاطرنشان کرد: اگر یارانه پرداخت می‌کنیم به این دلیل است که حفره‌ها پر شوند؛ حداقل‌ها باید تامین شود، آقای رئیسی با برنامه‌هایی که دارد به مسأله دهک‌های پایین پرداخته و در پی آن هستند که بهبودی ملموسی در زندگی آنان رخ دهد.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی انتخابات ریاست جمهوری کرمان وحدت آیت الله رئیسی آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم بازیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بار‌ها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: با حمایت دانشجویان و اساتید کشورمان اعتراضات دانشگاهیان غرب استوارتر می‌شود
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌خواه جهان
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه