Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@14:55:15 GMT

تعیین روز بزرگداشت پاکبانان و باغبانان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۴۷۴۱

تعیین روز بزرگداشت پاکبانان و باغبانان تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران تعیین روز بزرگداشت پاکبانان و باغبانان را امروز در صحن شورا تصویب کردند.

به گزارش مشرق، در صحن امروز شورای شهر لایحه تعیین روز پاکبان و باغبان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظرات‌شان را در این راستا مطرح کردند.

صدراعظم نوری عضو شورای شهر درباره این موضوع گفت: بیش از ۳۵ هزار نفر از نیروهای شهرداری در این دو حوزه فعالیت می‌کنند و در کنار آنها صدها نیروی دیگر نیز فعال هستند بنابراین تعیین چنین روزی برای بزرگداشت آنها بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: خرید واکسن کرونا توسط شهرداری منتفی شد

وی افزود: این ایده بزرگداشت کسانی که برای نگهداشت شهر زحمت می‌کشند، مهم است اما ما مفهومی مبنی بر اینکه این تعیین روزها در تقویم شهری تهران قرار گیرد وجود ندارد لذا این نامگذاری نیاز به تصویب رسمی دارد. به علاوه در تقویم قرار گرفتن مفهوم پیچیده‌ای دارد که در اختیار ما نیست و تعیین این روز نیاز به حمایت‌هایی دارد.

 حجت نظری، عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: ما باید قدر این عزیزان را بدانیم اما ما چطور می‌خواهیم این کار را کنیم چرا که نامگذاری روزها با تصویب شورای فرهنگ عمومی است و ما چگونه می‌خواهیم اقدام به این نامگذاری کنیم.

آرش میلانی، دیگر عضو شورا هم در این زمینه گفت: ما دو قشر زحمت کش در نگهداشت شهر تهران شامل پاکبانان و نیروهای خدماتی داریم.

وی افزود: بعضاً برخی سال‌ها این سنت حسنه دچار فراموشی شده و پیشنهاد ما تعیین یک روز برای پاکبان ها و یک روز برای باغبان‌های شهر است.تنها الزام این کار تعیین بودجه از سوی شهرداری است که در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شده است.

سرانجام لایحه تعیین روز باغبان و روز پاکبان، با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین شورای شهر تهران عضو شورای شهر تهران روز پاکبان روز باغبانان تعیین روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی

به گزارش «نماینده»، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش دستور خود با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها با بیان اینکه قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شورای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند، گفت: پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است استفاده از ظرفیت های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

وی ادامه داد: شورا در ذات خود یعنی مخالفت با تصدی گری، دوری از نگاه از بالا به پایین در جوامع محلی و پرهیز از انحصار قدرت و تصمیم گیری در یک نقطه. امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است تسهیل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس یازدهم سرانجام طرح اخذ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده است، گفت: مجلس گام بلندی برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی برداشته است؛ آن چیزی که مجلس تصویب کرد و این روزها در حال رفع اشکالات شورای محترم نگهبان بر آن است اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می زنند و از عرضه آن ها به بازار خودداری می کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود.

دکتر قالیباف ادامه داد: جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علیرغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آن نبوده است؛ این قانون فقط حداکثر یک درصد از افراد جامعه را شامل می شود و آن ها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند.

وی افزود: وقتی یک مجموعه بانکی ۳ هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون ها دلار ارز می کند و منابع کشور را به قصد سودهای شخصی کلان حبس می کند باید از طریق مالیات، هزینه سوداگری و سفته بازی خود را شخصا چه فرد حقیقی باشد و چه حقوقی، پرداخت کند. این مالیات در اصل مالیات بر سوداگری و سفته بازی بوده و برای ایجاد آرامش در بازارها و کند کردن تیغ سوداگران است.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی شود. در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه ای مطرح بود اما مجلسی شانه، زیر بار مسئولیت تصویب آن نداده بود و مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، این قانون مهم را همانگونه که قبلا در تابستان ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ وعده داد بود تصویب کرد.

وی افزود: مجلس یازدهم این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای محترم نگهبان و تصویب نهایی قانون دنبال خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد