Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:33:47 GMT

مصرف برق ۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۴۹۸۴

مصرف برق ۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته است

سعید بهادیوند چگینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص علت قطعی برق روزها اخیر اذعان کرد: عوامل متعددی از جمله کاهش شدید منابع آبی عدم تولید نیروگاههای برق آبی ناشی از این کاهش نزولات آسمانی، افزایش بی سابقه میانگین دما که منجر به بروز ناهنجاری دما نسبت به ۲۰ ساله گذشته شده است.

رئیس کل اداره برق استان قزوین ادامه داد: رشد ۲۳ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و تولید رمز ارزهای غیر مجاز از عمده دلایل بروز عدم پایداری تأمین برق در روزهای اخیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بازه زمانی حل این مشکل اظهار کرد: محدوده زمانی اوج مصرف در ماه‌های گرم سال از خرداد تا شهریورماه است.

بهادیوند چگینی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌هایی برای جلوگیری از قطعی برق صورت گرفته ابراز کرد: اجرای گسترده برنامه‌های پاسخگویی بار و جلب همکاری بیش از ۶۰۰۰ مشترک مهم برق که مجهز به کنتورهای هوشمند می‌باشند کمک شایانی به کنترل پیک مصرف (اوج مصرف برق) برق استان دارد.

وی افزود: روزانه به طور میانگین با اجرای این برنامه‌ها ۱۰۰ مگاوات از نیاز مصرف کاسته می‌شود، در غیر این صورت میزان خاموشی‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: کاهش مصرف در ساعت‌های اوج بار، جابجایی روز جمعه با یکی از روزهای هفته برای مشترکین صنعتی، استفاده از مولدهای دیزل ژنراتور از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه بوده است.

رئیس کل اداره برق استان قزوین تصریح کرد: استفاده حداکثری از نور طبیعی در روز و لامپ‌های فوق کم مصرفLED در شب با هدف کاهش مصرف روشنایی، توجه به مدیریت مصرف برق در زمان اوج مصرف یعنی ساعت‌های ۱۲ الی ۱۸ و کاهش حداقل ۲۰ درصد مصرف از توصیه‌ها ما به مردم برای صرفه جویی در مصرف برق است.

بهادیوند در پایان یادآور شد: استفاده از درجه کند کولرهای آبی یا رعایت دمای آسایش (۲۵ درجه سانتی گراد) در هنگام استفاده از کولرهای گازی، استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، جاروبرقی و.. در ساعت‌ها کم‌بار و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات اوج مصرف، از دیگر توصیه‌ها مؤثر اداره برق به مردم است.

کد خبر 5233780

منبع: مهر

کلیدواژه: برق مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اوج مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸ هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین