Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاعان با تشریح این موضوع که تمامی زیرساخت های فنی برای برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ماه سالجاری فراهم است؛ گفت: در این دوره از انتخابات در ۲۴ مرکز استان و ۳۳ شهر کشور انتخابات الکترونیکی در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با حضور در  برنامه زنده شبکه دو سیما با تشریح روند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سالجاری  ضمن به نمایش گذاشتن دستگاههای الکترونیکی اخذ رای و تشریح شیوه احراز هویت گفت: یکی از مسائل محوری در این دور از انتخابات، رای گیری الکترونیکی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که در این دوره از انتخابات با هماهنگی به عمل آمده میان ستاد انتخابات کشور با هیات نظارت مرکزی مجلس شورای اسلامی در تعدادی از کلان شهرهای کشور انتخابات  شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: رای دهندگان به جای تعرفه کاغذی از کارت الکترونیکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، استفاده  خواهند کرد.


رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:  رای دهندگان باید کارت ملی و شناسنامه خود را هنگام رای دادن به همراه داشته باشند.


وی در این خصوص گفت: رای دهندگان که به شعبه مراجعه می‌کنند کارت ملی و شناسنامه خود را برای احراز هویت به کاربر می‌دهند که با قرار دادن کارت ملی در دستگاه احراز هویت توسط کاربر شعبه از طریق پایگاه ثبت احوال احراز هویت می‌شود.


شجاعان همچنین گفت: در مرحله دیگر بعد از اینکه کاربر مطمئن شد این فرد شرایط لازم را برای رای دادن دارد و سابقا هم رای نداده، فرایند اخذ رای صورت می‌گیرد.


وی همچنین  در ادامه با بیان اینکه ارائه شماره ملی الزامیست اما کارت ملی برای تسریع در فرایند احراز هویت است از مراجعه کنندگان به تمامی شعب سراسر کشور خواست که کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.


رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات تصریح کرد: رای دهندگان با مراجعه به دستگاه‌های الکترونیکی و وارد کردن کد داوطلب مورد نظرشان، تصویر و مشخصات نامزد را روی صفحه می‌بینند و بعد از تایید تمامی نامزدهای مورد نظر با ثبت و فشار  دادن کلید سبز، رای گیری را به اتمام می رساند.


وی گفت: با همین فرایند، رای دهندگان رای خود را به نامزد مورد نظر خواهند داد و رای آنان چاپ و پس از نمایش در صندوق تعبیه شده در ذیل دستگاه انداخته خواهد شد.


شجاعان در خصوص شمارش کاغذها هم گفت: در بحث رای گیری الکترونیکی کاغذ‌ها شمارش نمی شود اما برای احتیاط و فقط از باب اعتراض داوطلبان و بازشماری احتمالی نگهداری می شود.


رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور درخصوص احتمال قطعی برق هم گفت: در صورت قطعی برق، دستگاه‌ها باتری ذخیره انرژی دارند که تا حدود یک ساعت کار می‌کند و در صورت تداوم قطعی برق، بیش از یک ساعت نیز این دستگاه‌ها با یک باتری خودرو کار می‌کنند و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات ستاد انتخابات کشور رای دهندگان احراز هویت کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود

ایسنا/تهران رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک بیان کرد: طبق قانون حتی در صورت انصراف یکی از نامزدها در دور دوم انتخابات، فرآیند انتخابات با حضور نفر چهارم برگزار می‌شود.

سید محمد زاهدی رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک (روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ) در خصوص برگزاری انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت: فرآیند انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و همه تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۳۰۷ شعبه اخذ رأی در سطح سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه است و همه برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری انتخاباتی بر اساس ۴ مؤلفه ابلاغی مقام معظم رهبری فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص انصراف یکی از نامزدها اظهار کرد: تاکنون هیچ‌ یک از نامزدهای دور دوم انتخابات انصراف خود را به ستاد انتخابات ارائه نداده‌اند و اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد رقابت انتخابات با نفر بعدی (نفر چهارم ) در ۲۱ اسفند با قدرت برگزار می‌شود.

زاهدی در پایان با دعوت نامزدها به تمکین به قانون در ایام تبلیغات تصریح کرد: تبلیغات دور دوم انتخابات از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و همه نامزدها باید قانون را فصل خطاب خود قرارداده و از پرداختن به حواشی اجتناب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس