Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سبحانی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه در دیدار با بشار اسد، استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

قدس آنلاین: «مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه امروز (یکشنبه) در کاخ «الشعب» به دیدار «بشار اسد» رفت و استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار، بشار اسد ضمن گفت‌وگو با وی، برای او و موفقیت در مأموریتش ابراز امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه و «منصور عزام» وزیر امور ریاست‌جمهوری حضور داشتند. همزمان با «مهدی سبحانی»، «سمیر الرفاعی» سفیر جدید فلسطین در سوریه نیز استوارنامه خود را به رئیس‌جمهور این کشور داد.

مهدی سبحانی مدیرکل پیشین دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه در تاریخ 19 اردیبهشت به جای ترک آبادی به عنوان سفیر جدید ایران در دمشق منصوب شد. او پیش از این در سمت های مدیرکل دفتر برنامه ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان، معاون مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه و معاون سفیر در کشورهای ترکمنستان و اوکراین خدمت کرده است.

سبحانی دارنده مدرک دکتری روابط بین الملل از دانشگاه تهران و از جانبازان جنگ تحمیلی است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مهدی سبحانی سفیر ایران در سوریه تقدیم استوارنامه مهدی سبحانی سفیر جدید بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

کد خبر 751552

دیگر خبرها

  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه