Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر با بیان اینکه امید می‌رود روز به روز با کاهش مشکلات و آلام شرایط خوب و بهتری را با هم تجریبه کنیم افزود: آنچه که انسان مشاهده می‌کند زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: اسلام عزیز، ایران متمدن، مردم خوب، نخبگان شایسته، جوانان پرشور، زنان و همه و همه امکانات بزرگی برای ما هستند که اگر دقت و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم می‌توانیم علاوه بر برطرف کردن مشکلات گام‌های بلندی برای توسعه کشور برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما برخوردار از اقوام به عنوان گل‌های سرسبد ایران اسلامی، مذاهب و اقلیت‌ها هستیم که همه اینها به عنوان فرصت بزرگ به شمار می روند و متعجب هستم که چطور می‌شود این همه ظرفیت داشته باشیم اما با بی دقتی محصول آن امروز، فقر، فساد، تبعیض، بی مسکنی و مشکلات متعدد ناشی از تورم باشد که بر معیشت مردم سنگینی ایجاد کرده‌است.

زاکانی ادامه داد: ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای باید تعارض‌های موجود را حل کنند و با توجه به اینکه رئیس جمهوری بیش از ۸۵ درصد منابع کشور را در دست دارد، این انتخابات نقش سرنوشت سازی در آینده جامعه دارد.

وی با بیان اینکه راهی را که تاکنون طی کرده ایم خیلی اشتباه بوده است گفت: دولت موجود فکر کرده از طریق خارج می‌تواند مشکل ما را حل کند، تحریم یک استراتژیک دقیق و انتخاب شده از طرف آمریکا است و انسان نباید از دشمن خود انتظار خوبی داشته باشد زیرا  دشمن، دشمنی می‌کند و ما باید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید نگاه کلی را تغییر داد افزود: در داخل کشور ظرفیت‌های بی‌شماری داریم که باید به آنها تکیه کرد و برای پیشرفت، پیروزی، رشد و رفع مشکلات مردم پلی ایجاد کرد زیرا با تورم موجود که کمر ملت را می‌شکند نمی‌توان انتظار داشت که حال و رمقی برای ملت بماند.

زاکانی تاکید کرد: در صورت انتخاب من به عنوان رئیس جمهوری از سوی مردم، دولتی که تشکیل می‌دهم دولت اقدام و اصلاح است، نه حرف و شعار و با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور مسیری را اختیار و انتخاب می‌کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور برسد در داخل کشور به دنبال این هستیم که با عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر میزان بالای استقلال، آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کند و ملت ایران این استحقاق را دارد.

 این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: این وضعیت که بر مدار عقلانیت و درست توسط دولت اداره نمی‌شود ظلم به جوانان، زنان، اقوام، مذاهب، اقلیت‌ها، صنوف، دانشجویان، اساتید و آحاد ملت ایران است و مردم با حضور در پای صندوق‌های رای می‌توانند تغییر ایجاد کنند.

زاکانی با تاکید براینکه در این مسیر نباید تنها به رویکرد اکتفا کرد اضافه کرد: باید همه ابعاد را دید زیرا کشور را نمی‌شود تک بعدی ساخت و نباید به خود قیافه کارتنی بگیرد بلکه باید متناسب سازی کرد و برای متناسب سازی کشور چهار رویکرد تحولی انتخاب شده‌است که اولین آن اقتصاد و مدیریت است چون امروز جان همه به لبشان رسیده و فشار آنقدر بر مردم زیاد است که کمر آنان زیر این بار در حال شکستن است.

وی با طرح این سئوال که کو گوش شنوا و چشم بینا؟ دولت و رئیس جمهوری بارها اعلام کرده‌است که همه چیز خوب است یا نمی‌بینید و یا نمی‌خواهید ببینید؛ زیرا کسی که در خواب است را می‌شود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده اصلا بیدار شدنی نیست.

زاکانی تاکید کرد: در این فوریت اساس کار بر جهش تولید تنظیم و به عنوان اولویت مطرح است و در کنار آن تلاش می‌شود کشور بر مدار شایستگی اداره شود و در همین راستا به صورت شفاف بر حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک و در کنار آن بر تمرکز زدایی تاکید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار اینها به تمرکز زدایی دقت می‌کنیم اضافه کرد: عده‌ای در تهران فکر می‌کنند می‌توانند برای همه کشور تصمیم بگیرند و می‌توانند جای همه فکر کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون در قانون بودجه چهار دسته اعتبار در نظر گرفته می‌شود که شامل اعتبارات ملی، ملی - استانی، وزارتخانه و اعتباراتی که به استان‌ها داده می‌شود که سهم استان‌ها ۱۰ درصد است.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد در مرکز کشور برای استان‌ها تصمیم گرفته می‌شود که ۱۲ درصد به وزارتخانه‌ها داده می‌شود و به استان‌ها می‌رود که بعدا معلوم می‌شود دستگاه مربوطه در کدام بخش هزینه کرده است.

زاکانی گفت: ۷۸ درصد اعتبارات ملی و ملی - استانی است که از قبل تعیین تکلیف شده‌است اما این شیوه باید بشکند.

وی اضافه کرد:  به دنبال باز آمایش مجددی در استان‌ها هستیم تا توانمندی‌های اقتصادی سیاسی اجتماعی و فرهنگی را در هر نقطه تعیین کرده و ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم.

زاکانی ادامه داد:‌ دادن اختیارات ویژه برای اداره شهرستان، هزینه‌کردها و انتقال به شهرستان‌ها، بهره‌مندی از نخبگان آن شهرستان و به میدان آوردن آن از برنامه‌های دیگر تمرکززدایی است.

وی تاکید کرد: اگر امکانی وجود دارد اولویت به همان نقطه داده شود، بسیاری از مناطق در کنار معادن از امکانات آن بی بهره و نقاطی که در کنار نفت هستند اما از حداقل‌ها محروم هستند.

زاکانی با تاکید براینکه این ظلم‌ها باید برداشت شود، گفت: ماده ۱۱۰ قانون مالیت‌های مستقیم امکانی را ایجاد می‌کند که مردم از بخشی از مالیت‌هایی که هر شرکتی پرداخت می‌کند، سهمی ببرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: گام سلبی در جهت مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و بروکراسی و مفاسد اداری خواهیم داشت و قاطع با مفسدین برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: ۲ دهه سابقه برخورد با مفسدان داشته‌ام و با معاون رئیس جمهوری، دادستان تهران، وزیر اطلاعات، وزیر نفت، برادر رییس جمهوری و افراد مختلفی برخورد کردم برای اینکه می‌فهمیدم نباید ضعیف کشی کرد و این کار حاصلی نخواهد داشت.

زاکانی با تاکید براینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی و سستی‌ها یک موضوع جدی در دولت اقدام و اصلاح است افزود: این برخوردها انجام گرفت چون می‌دانستم باید به تنه‌های فساد پرداخت و ریشه فساد را از زمین کند و برای همین این افراد بارها از من شکایت کردند و با افتخار از این مسیر سربلند بیرون آمده‌ام.

وی یادآور شد:‌ اگر خود دولت را اصلاح و آن را چابک و پاسخگو کنیم و عناصر خدوم در دولت دست به دست هم دهند و انقلابی ایجاد شود، می‌توان در کنار تولید قرار گرفت و مسیر نوینی را هموار کرد تا در گام دوم انقلاب اسلامیطی شود.

زاکانی با بیان اینکه یاد گرفته‌ایم جوانمرد باشیم و با شما مردم نامردی نکنیم گفت: آنهایی که نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان، ورزشکاران و هنرمندان دارند کار زشتی انجام می‌دهند و حتما بنده از این رویه پرهیز خواهم کرد.

وی تاکید کرد: تکیه دولت به شما ملت است و با مشارکت و انسجام شما با نهاد سازی نوین امکانی را فراهم می‌کنم که اول کسی که نیازمند شما باشد دولت باشد و با شبکه سازی و بهره گیری از نخبگان ملی و محلی و ظرفیت‌های مردمی نظارت را بر دولت و رئیس جمهوری عادی می‌کنم.

زاکانی با ییان اینکه امروز رئیس جمهوری اصلا نظارت پذیر نیست و حتی از نمایندگان مجلس هم نمی‌پذیرد، اما من مجلس را در راس امور می‌دانم و بطور حتم با تعامل با دستگاه قضایی انسجام و رشد جدی در جامعه رقم می‌زنیم و در بعد مردمی مردم را آگاه و سالار می‌دانم.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه موضوع مسکن واشتغال در بحث جهش تولید حل می‌شود، گفت: مردم ایران در سال اول دولت اقدام و اصلاح، تغییر ملموسی احساس و سه سال بعد وضعیت جدیدی را در کشور مشاهده خواهند کرد.

وی یادآور شد: امیرکبیر سه سال و ۲ ماه کار کرد اما افتخار بزرگی برای جامعه خلق کرد و ماییم که باید این مسیر را برویم.

زاکانی با بیان اینکه از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا هستم گفت: کار جدی که از امروز مطرح شده درگاه اینترنتی است که در شهرستان‌ها مشکلات را احصا کرده‌ایم و مردم می‌توانند اینها را ببینند و این تحقیق مفصلی است و کار نخبگانی انجام شده‌است .

وی تاکید کرد: زمینه تغییر و تحول آماده‌است و این ما هستیم که باید دست در دست هم بدهیم و این تغییر را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به قابلیت‌های استان بوشهر گفت: این استان با ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی و قابلیت‌های مهم نفت و گاز به عنوان یکی از استان‌های مهم جنوب کشور به شمار می‌رود.

زاکانی با اشاره به وصیتنامه شهید رئیسعلی دلواری اضافه کرد: اگر شهید رئیسعلی دلواری در مقابل انگلیسی‌ها خوش درخشید شهید نادر مهدوی پیشانی آمریکایی‌ها را به خاک مالید و یک افتخار بزرگی برای ملت ایران کسب کرد.

وی ادامه داد: همچنین شهید عاشوری، غلامرضا کرامت و آیت الله بلادی مایه فخر این استان هستند.

زاکانی گفت: ذخایر گاز، ساحل غنی، امکان صید و صیادی، تاسیسات پتروشیمی و تجارت دریایی در کنار نیروگاه هسته‌ای و انسان‌های متعهد و متخصص یک ظرفیت بالایی را پدید آورده‌است و استان بوشهر به عنوان نگینی در انگشتری ایران اسلامی به شمار می‌ رود که باید وضعیت این استان متحول شود.

وی اظهار کرد: با توجه به استقرار این همه شرکت، کارخانه و صنایع در استان بوشهر همه آنها موظف هستند به رسالت اجتماعی خود در مقابل مردم این استان عمل کنند علاوه براینکه با تمرکز زدایی در کشور و اینکه استان‌ها را محور پیشرفت قرار داده با محول کردن اختیارات مالی، اداری و اجرایی به شهرستان‌ها امکانی فراهم می‌شود که شرکت‌ها مالیات‌های خود را در محل پرداخت کنند.

زاکانی تاکید کرد: اولویت در صنایع استان‌ بوشهر باید به بومی‌های داده شود تا مشکلات این استان برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان بوشهر قطب تولید خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل است ایجاد صنایع تبدیلی در این استان، رفع مشکل کم آبی با احداث سد و آب‌شیرین کن، توسعه بنادر و تبدیل آنها از بنادر وارداتی به صادراتی، ایجاد زمینه صیادی پررونق و استفاده بهینه از تعامل استان‌های مرزنشین با کشورهای حاشیه خلیج فارس ضروری است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استقرار صنایع پایین دستی در حوزه نفت و گاز، احقاق حقوق ملوانان و صیادان و ایجاد زمینه ضابطه مند کردن بهره مندی از امکان ته لنجی با  موافقت مردم ضروری است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات بوشهر مشارکت انتخاباتی علیرضا زاکانی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات بوشهر انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات بوشهر مشارکت انتخاباتی علیرضا زاکانی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهوری استان بوشهر ملت ایران استان ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم شورای اطلاع رسانی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: همه به این باور رسیده ایم که دولت محترم سیزدهم برای جبران کاستی ها، ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها و کسب رضایتمندی مردم، مصمم است و تلاش می کند.

وی ادامه داد: امسال بنا بر منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) سال جهش تولید با مشارکت مردم، نام گرفت.

عبداللهی گفت: بر این اساس باید تمامی ظرفیت های خود را در راستای تحقق این هدف بزرگ متمرکز کنیم و بسترهای مشارکت مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: در انتخابات اسفند ماه گذشته، دست در دست هم دادیم و با آگاهی بخشی و امیدآفرینی، مردم را از حق و تکلیف خود در انتخابات آگاه کردیم که مانع تحقق اهداف برنامه ریزی شده دشمنان شد.

استاندار البرز گفت: براین اساس از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود همچنان در کنار ما باشند تا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز با سربلندی برگزار کنیم.

وی همچنین شرایط البرز بعنوان استانی که از سال ۸۹ استقلال یافت تشریح کرد و در ابعاد مختلف به نیازها، مطالبات، ظرفیت ها، سرانه ها و زیرساخت های آن پرداخت.

عبداللهی ادامه داد: البرز مهاجرپذیر ترین و متراکم ترین استان کشور است در حالی که تنها نیم درصد از مساحت خاک کشور را داراست.

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور محترم و همچنین سفر رئیس محترم قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.

استاندار البرز افزود: مجموعه ساختمان های زندان بزودی به یک مکان فرهنگی تبدیل می شود و اراضی مربوط به استان نیز در راستای مولدسازی در عمران و آبادانی استان صرف می شود.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ درصد و در البرز حدود ۹ دهم به ازای هر هزار نفر است، گفت: ۲۰ بیمارستان شامل ۱۲ تا دولتی و ۸ تا خصوصی با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز مستقر هستند و برای رسیدن به میانگین کشوری و جمعیت استان به بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز نیاز داریم که با توجه به تسریع در روند پیشرفت پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه البرز در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور است، گفت: این استان ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان دوشفیته و کلاس ها با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود و اگر بخواهیم همه مدارس یک شیفت و کلاس ها ۳۰ نفره شود به حدود هزار مدرسه نیاز داریم.

عبداللهی افزود: خدا را شاکریم که اکنون به تعهدات خود عمل کرده و ۱۲۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین به آموزش و پرورش استان تحویل داده و تا پایان دولت سیزدهم این رقم از ۲۰۰ مدرسه نیز عبور خواهد کرد.

در پایان این نشست از اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در استان و اسماعیل حیدرپور سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان البرز نیز تقدیر شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899399

دیگر خبرها

  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم