Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت اخذ مالیات و نظام مالیاتی کشور، گفت: طبق مصاحبه‌ای که دو سال پیش رئیس سازمان امور مالیاتی انجام داد، 300 هزار نفر درآمد میلیاردی دارند؛ اینها اصلا پرونده مالیاتی ندارند، نه اینکه اصلا مالیات کم یا زیاد پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گزارشی که رئیس سازمان بازرسی چند وقت پیش اعلام کرد، 210 هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی در کشور داریم، اینها کسانی هستند که پرونده مالیاتی داشته‌اند، اما مالیات‌شان را پرداخت نکرده‌اند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: جالب است که از این 210 هزار میلیارد تومان، 78 هزار میلیارد تومان در اختیار 100 نفر است.

جلیلی تصریح کرد: اگر ما برنامه جدی برای عادلانه کردن نظام مالیاتی داشته باشیم، در این شرایط از کسانی که باید مالیات بپردازند، مالیات دریافت می‌شود، متأسفانه در کشور ما هر چقدر افراد درآمدهای بیشتری دارند، مالیات کمتری پرداخت و افراد با درآمدهای کمتری نیز مالیات‌شان را به موقع پرداخت می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: بنده معتقدم اگر این نظام عادلانه در پرداخت مالیات برقرار شود، نوعی سلامتی بر آن حاکم می‌شود، سلامت آن نیز با ماشینی شدن بیشتر این نظام است، هر چقدر نقش انسان‌ها در این فرآیند کمتر شود، به همان نسبت از برخی فسادها بیشتر جلوگیری می‌شود.

کد خبر 5234027

منبع: مهر

کلیدواژه: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات 1400 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی علیرضا زاکانی محسن رضایی مناظره انتخاباتی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سعید جلیلی عبدالناصر همتی مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری هیئت دولت محسن مهرعلیزاده برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت

به گزارش قدس خراسان، علی نخچیان افزود: بیشتر مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.
وی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.
مدیر روابط عمومی امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که از رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.

نخچیان در پایان گفت: مالیات و عوارض بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی