Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس ستاد رئیسی با بیان اینکه با چه اجازه‌ای ۷۰ هزار کانتینر‌ کالای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی به نور‌چشمی‌هایشان دادند؟، گفت: ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرک‌ها و بنادر خاک می‌خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،  علی نیکزاد عصر امروز در گردهمایی حامیان آیت‌الله رئیسی در اردبیل اظهار داشت: بنده با تمام وجود حاضر به عوض کردن رای مردم در انتخابات مجلس به بنده با وزارت نیستم، اما از شما مردم عزیز استان اردبیل می‌خواهم با تمام توان آیت الله رئیسی را حمایت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در چهار سال گذشته گفت: دولت در تمامی حوزه‌ها منجر به باورسوزی شده و هر پرونده‌ای که بررسی می‌شود پای فساد و رانت در آن دیده می‌شود که به نوعی مربوطه به بدنه دولت است که در این برهه حساس و سرنوشت‌ساز مهم‌ترین مسئله تغییر سرنوشت مملکت با حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای رقم خواهد خورد.

نائب اول رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای با انتخاب فرد اصلح مهم‌ترین خواسته ما از ملت شریف ایران است، گفت: انتظار داریم مردم به جای یاس و ناامیدی با باور قلبی این روز را در تاریخ به یادماندنی کنند و ایرانی قدرتمند را بسازند.

توضیح امام جمعه‌ی آق‌قلا درباره شیطنت برخی رسانه‌ها از دیدار با رئیسیشاکری: رئیسی شبکه ملی قضایی را به بهترین نحو شفاف‌سازی و اداره کرده استاطلاعیه ستاد رئیسی: تصمیم گرانی بنزین، زمان و نحوه اجرای آن در دولت اتخاذ شد

رییس ستاد مرکزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: ملت ایران اسلامی دارای مهم‌ترین ظرفیت‌ها در تمامی عرصه‌ها است که در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها تحریم‌ها بی‌اثر و تولیدات رونق و گسترش خواهد یافت که به همین دلیل انتظار داریم توجه به ظرفیت‌ها بیش از پیش مورد توجه دولتمردان واقع شود.

نیکزاد ادامه داد: متأسفانه در طول چندین سال گذشته نقدینگی‌های بی‌شمار کشور به سمت صنعت، تجارت، کشاورزی و مسکن کشانده نشده و بدون صداقت و دروغ در جامعه تسهیلات به حوزه تولید اختصاص نیافته است که این یک معضل اساسی در جامعه است.

وی بیان کرد: از طرفی اختصاص ارز به واردات کالاهای غیرضروری نیز یک مشکل بزرگ است به طوری که نیاز است تا ارزهای وارد شده به سمت تولید و رفع مشکلات سوق داده شود اما به واردات کالاهای غیرضروری صرف شده و مشکلات بسیاری در جامعه پدیدار شده و نارضایتی مردم ایران اسلامی را به دنبال داشته است.

نیکزاد با انتقاد از سخنان همتی نیز گفت: طبق حرف‌های همتی که اعطای وام در حوزه مسکن موضوعی بیهوده است، باید به این سؤال پاسخ داد که خانه‌دار شدن مردم ربطی به تحریم ندارد و صفر تا 100 ساخت مسکن داخلی و ایرانی است.

وی بیان کرد: نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی هستیم، چرا که امیدواری به آینده هنوز هم مشهود است اما مشکلی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم این است که مدیریت در دست افراد کار بلد نیست و باید کار را به کاردان سپرد تا بتوانیم خروجی‌های مورد انتظار را شاهد باشیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افزایش مشارکت مردم و انتخاب اصلح جزو اولویت‌های اساسی برای رسیدن به انسجام و قدرت داخلی است و باید رئیس‌جمهوری انتخاب شود که با اقتدار کافی در راستای بهبود و ساماندهی وضعیت موجود اقدامات لازم را انجام دهد.

نیکزاد تصریح کرد: فرد اصلح عدالت‌محور است، به طوری که تمامی استان‌های کشور به یک اندازه از امکانات و ظرفیت‌های کشور بهره‌مند شوند نه این که استانی همانند اردبیل جاده مواصلاتی مناسب نداشته باشد و از بسیاری از مشکلات زیرساختی رنج ببرد.

وی اظهار کرد: احقاق حقوق عامه در عرصه جهانی جزو اولویت‌های اساسی است و در این زمینه تقویت مبحث فرهنگی جزو اولویت‌های اساسی است که نیاز است برای حل این مسائل راهبردهای اساسی به کار برده شود.

وی در ادامه  تصریح کرد: 70 هزار کانتینر 6 قلم کالای اساسی و غیر اساسی با ارز 4200 تومانی به نور چشمی‌هایشان دادند همچنین آقای همتی باید به 50 شرکت اجازه واردات اعتباری می‌دادند اما فقط به 14 شرکت این اجازه داده شده است.

نیکزاد افزود: هم از جایگاه رئیس ستاد و هم نایب رئیس مجلس اسامی را اعلام می‌کنم، چرا آقای همتی به شرکت بوش اجازه واردات لوازم خانگی می‌‌دهد که ممنوع است و نباید ارزی اختصاص پیدا کند اما 37 میلیون یورو برای 428 کانتینر در زمان ایشان پرداخت کردند، این در همان زمان است که ولی امر مسلمین فرمودند‌ مشابه کالاهای داخلی را با ارز آزاد هم وارد نکنید اما چرا به شرکت بوش دادند.

وی بیان کرد: این واقعیتی غیرقابل انکار است که مناظره اثرگذاری بالایی در افکار عمومی دارد و در ادامه حوزه فضای مجازی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند رها شده ‌و به حق نیز فرمودند و باید در این حوزه فعالیت را چند برابر کنیم و در حوزه شبهات نیز باید پاسخ مردم را بدهیم چون در اردوگاه حق قرار داریم.

وی گفت: تمام بزرگان اهل سنت از چهار نقطه کشور ‌در سرچشمه بودند، 17 نماینده اهل سنت و 220 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای حمایت خود را از کاندیداتوری آیت الله رئیسی اعلام کردند، همچنین از 700 نماینده اهل سنت بیش از 400 نفر در دیدارشان با آیت الله رئیسی تحت عنوان نماینده ادوار در سرچشمه آمدند و حمایت خود را اعلام کردند.

رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی تصریح کرد: ما در حد شرع، قانون اساسی، به عنوان شهروند و حقی که قانون برای آحاد ملت، همه اقوام و مذاهب در نظر گرفته شده با تمام افراد همکاری می‌کنیم و این در این قرارگاه و در دفاع از حق بسیار‌مهم است.

نیکزاد تصریح کرد: فضای مجازی، مناظره و پاسخ به شبهات بسیار مهم است زیرا اکنون در اردوگاه رقبا سکوت برقرار است و همانگونه که شما افکار عمومی را می‌دانید و نظرسنجی‌ها را مشاهده می‌کنید آنها نیز این موارد را رصد می‌کنند.

وی اظهار کرد: الان در تاریخ یک فرهنگ جدید در موضوع انتخابات شکل گرفته و جای تعجب دارد که کاندیدای ریاست جمهوری تماس بگیرد و با اصرار اعلام کند که بنرهای ستاد‌ها را جمع کنید.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مردم در جایگاه طرفداری خود بنر نصب می‌کنند، اما ما بخشنامه کردیم که ستادها شام، ناهار، بنر، پوستر و غیره نداشته باشند زیرا از این راه در حال تخریب ما هستند اما بدانید، بنده اعلام می‌کنم برای بنر یک ریال به هیچ ستادی نداده‌ایم.

رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی عنوان داد: این افراد از هر طریقی مباحثی را مطرح می‌کنند تا بتوانند به جایگاه مدنظرشان برسند اما در سوی مقابل، ما عادت نداریم خلاف شرع، قانون و ناجوانمردانه عمل کنیم اما آنها علاقه مند هستند از هر طریقی یک مباحثی را مطرح کنند.

وی بیان کرد: بنده شخصا اطلاعاتی به آیت الله رئیسی دادم اما ایشان بسیار جوانمردانه مطرح نکردند و این نشان از شخصیت با اخلاق وی است که در سخنرانی‌ها اعلام نمی‌کنند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: اطلاع داشته باشید که همتی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود و از افراد عادی نبود که نامزد ریاست جمهوری شده باشد و اگر این سمت را نداشت اصلا تائید نمی‌شد و فلسفه تایید شدن او این سمت بود.

نیکزاد اظهار کرد: هم اکنون 6 میلیون تن کالای اساسی در گمرک‌ها و بنادر ما متوقف شده که از این مقدار، گندم 134 هزار تن، ذرت 260 هزار تن، جو 792 هزار تن، سویا 657 هزار تن، برنج 100 هزار تن، شکر 195 هزار تن، روغن خام 430 هزار تن و دانه روغنی 470 هزار تن است.

وی تصریح کرد: فقط همین برنج که 100 هزار تن در بنادر و گمرکات معطل هستند را برای سرانه مصرف هر ایرانی چهل کیلو در نظر بگیریم برنج مصرفی بالای 2 میلیون و پانصد هزار نفر موجود است اما بی تدبیری باعث اتفاقات تلخی می‌شود.

رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی افزود: در مجلس یکی از برادران این موضوع را به بنده گفتند و من به امیری‌ معاون رئیس جمهور تذکر دادم که اجناس و کالای اساسی در گمرات به خاطر بی تدبیری شما یا تعمدتان در حال از بین رفتن است و این را فردا در دولت مطرح کرده و موضوع را حل کنید، و به بنده قول دادند اما 9 روز بعد فرد اول که برادر شهید بودند آمدند قسم خوردند که موضوع انجام نشد و برنج‌ها کپک زد و تمام را دور ریختند.

نیکزاد ادامه داد: همتی پاسخ دهد که 21 فروند کشتی شناور از دو هفته تا یک ماه قبل در بنادر ما متوقف هستند و چرا اجازه تخلیه محموله‌هایشان را ندادند.

انتهای پیام/144/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالای اساسی آیت الله رئیسی رئیس مجلس رئیس ستاد ظرفیت ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز - یکشنبه - هیات دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آن‌ها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آن‌ها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید