Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گفت: همه نامزد‌ها محترم هستند و نباید ستاد‌ها و هواداران آن‌ها نسبت به رقبا توهین و بی احترامی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جهاد امیدآفرینی در جامعه را پیش بگیریم، افزود: افراد و احزاب نباید به گونه‌ای سخن گفته و یا رفتار کنند که بر مشارکت مردم در انتخابات تاثیر منفی بگذارد و باید از فضای مجازی نیز در این راستا استفاده و بهره برداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان گفت: زیر سوال بردن خدمات نظام و دستاورد‌های انقلاب برای کسب رای از سوی برخی نامزد‌ها بی انصافی و خیانت است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: نباید برای کسب رای چشم خود را نسبت به واقعیت‌ها و خدمات نظام ببندیم.

رییس کل دادگستری با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف است، گفت: یک میدان آزمایش را پیش رو داریم که باید از آن باید به مثابه واقعه کربلا یاد کنیم که آیا با ندای امام حسین ع همراه می‌شویم و یا مقابل آن می‌ایستیم.

وی با بیان اینکه نباید وضعیت ایران قبل از انقلاب اسلامی را از یاد ببریم که هیچ استقلالی از خود نداشت، افزود: این بی انصافی است که عده‌ای برای کسب رای بیشتر خدمات انقلاب و نظام را زیر سوال ببرند.

این مسوول با بیان اینکه باید خاطره تاریخی خود را تقویت کنیم و به مقایسه انقلاب و قبل آن بپردازیم، گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز چهره روستا‌ها و شهر‌های ما متفاوت شده است، اما هنوز برخی‌ها برای رسیدن به اهداف پلید خود بر جنازه پوسیده نظام شاهنشاهی برای خود سینه چاک می‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ دستاورد‌های انقلاب و محافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است، افزود: دشمن امروز به دنبال تضعیف سپاه و نهاد‌هایی مانند شورای نگهبان است و برخی با صحبت‌ها و اقدامات خود این حرکت دشمن را پیگیری می‌کنند.

این مسوول با تاکید بر اینکه وظیفه داریم تا بصیرت افزایی در جامعه را گسترش دهیم، افزود: دشمن می‌خواهد القا کند که انتخابات از پیش تعیین شده است و ما باید نسبت به توطئه‌های دشمن بسیار آگاه باشیم و با بصیرت خود تلاش دشمن را ناکام بگذاریم.

رییس کل دادگستری قزوین با بیان اینکه برخی‌ها با صحبت‌های خود آب به آسیاب دشمن می‌ریرند، گفت: باید از این افراد پرسید که در کدام کشور دنیا سراغ داریم که نهاد ناظر بر قانون اساسی و انتخابات را نداشته باشد.

دستگاه قضا در حوزه تخلفات انتخاباتی به دنبال پرونده سازی برای افراد نیست

دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم گفت: دستگاه قضایی در حوزه تخلفات انتخاباتی به دنبال پرونده سازی برای افراد نیست بلکه در درجه اول پیشگیری اهمیت دارد.

محمد قاسمی افزود: باید تلاش کنیم تا با آشناکردن افراد با قانون و تذکرات لازم از وقوع جرایم انتخاباتی پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات خلا‌های قانونی وجود دارد که نیازمند رفع است، افزود: وقتی قانون صحیح و شفافی نداشته باشیم در حوزه عمل نمی‌توانیم به موفقیت لازم دست یابیم.

قاسمی افزود: باید توجه داشت که انتخابات مجری خاص خود را دارد و دستگاه قضایی در این حوزه نقش نظارتی عام دارد.

این مسوول قضایی خاطرنشان کرد: اگر امروز امنیتی داریم که به واسطه آن شاهد برگزاری انتخابات هستیم آن‌ها را مرهون بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا هستیم.

قاسمی با اشاره به اینکه تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتیدر کاهش جرایم این حوزه موثر بوده است، خاطرنشان کرد: در این ستاد در درجه اول به دنبال عدم تشکیل پرونده و وقوع جرایم انتخاباتی هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به نقش اطلاع رسانی و آشنا کردن مردم و نامزد‌ها نسبت به قوانین در کاهش تخلفات، گفت: به دنبال این نیستیم که تخلفی صورت بگیرد و بعد به دنبال تشکیل پرونده باشیم.

وی همچنین با اشاره به شرایط موجود در فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی قابلیت رصد ۱۰۰ درصد نیست و همه افکار و عقاید به درست و غلط در آن وجود دارد و دشمن سعی دارد با تبلیغات سو در این فضا در عرصه انتخابات تاثیر بگذارد.

این مسوول گفت: دشمن به دنبال موج سواری است و هیچ گاه دلش به حال ملت ایران نسوخته است، بنابراین باید با انتخابی درست و حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای حضور انتخابات به کسی التماس نمی‌شود بلکه شرکت در انتخابات حق قانونی افراد است که می‌توانند از آن استفاده کنند و در تعیین آینده سیاسی و سرنوشت کشور سهیم شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراها تخلفات انتخاباتی کل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی اظهار در گفتگو با مهر گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری