Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@14:22:01 GMT

گزارش به‌ نازادگان در وزن‌ دنیا

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۷۱۲

گزارش به‌ نازادگان در وزن‌ دنیا

شماره‌ پانزدهم‌ ماهنامه «وزن دنیا» با تیتر «گزارش به نازادگان» مروری تحلیلی بر آرای سیدعلی صالحی در شعر و نقد و همچنین پرونده‌ای به مناسبت درگذشت منصور اوجی منتشر شد. در این شماره وزن دنیا می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس شعر بخوانیم.

 علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا»، بخش اول بازتاب‌دهنده شعرِ شاعران فارسی‌زبانی از کشورهای همسایه و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای ارسالی خوانندگان وزن دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش «هوای تازه» در معرفی شاعران برگزیده هر شماره، نقد و بررسی کوتاهی داشته است بر اشعار فاطمه شمس شاعر جوان اهل استان فارس. در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ پرونده‌ای درباره سیدعلی صالحی و کارنامه شعری‌اش، با مروری تحلیلی بر آرای او در شعر و نقد را از نظر خواهیم گذراند. از نویسندگان این پرونده می‌توان به علی مسعودی‌نیا، رسول رخشا، شهرام شهیدی، سیدفرزام حسینی و محمد پروین اشاره کرد. همچنین در این بخش مائده امینی گفت‌و‌گویی داشته با سیدعلی صالحی درباره سال‌های شاعری و نظریه‌پردازی‌اش و در میزگردی با حضور بهزاد خواجات، فیض شریفی و محمد آشور به آرای انتقادی سیدعلی صالحی در شعر معاصر ایران پرداخته شده است. بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ با تیتر «کوتاه مثل آه» یادنامه‌ای‌ است به مناسبت درگذشت منصور اوجی باسیری در شعر و زندگی او؛ با نوشته‌هایی از شاپور جورکش، ایرج زبردست، راد قنبری، کیوان نریمانی، سیدفرزام حسینی، آنوشا نیک‌سرشت و محمدرضا داداشی‌آذر. همچنین در این بخش «وزن دنیا» گفت‌و‌گویی داشته با علی باباچاهی درباره خصلت‌های شعری منصور اوجی.
شماره پانزدهم «وزن دنیا»، در ١٨٨ صفحه و به قیمت ۶٠ هزار تومان از امروز در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر دردسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه  یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند. پوریا سوری صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول و علی مسعودی‌نیا سردبیر وزن‌دنیا هستند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیدعلی صالحی وزن دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • دستمزدم برای فسیل کم بود
  • آب شرب ۲۵ هزار نفر در بهمئی پایدار شد
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند