Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۸ خرداد برای بیش از ۱۶ هزار رأی اولی در خراسان جنوبی، تجربه خوش حضور در عرصه ای مهم رقم می خورد، عرصه ای که نتیجه آن سرنوشت چهار ساله کشور را تعیین می کند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شرایطی چهار روز دیگر برگزار می شود که همه کارشناسان و مسئولان، برگزاری انتخابات پرشور و حضور حداکثری را از ضرورت های تلاش برای به اهتزار درآمدن پرچم سه رنگ کشورمان در محافل منطقه ای و بین المللی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بی‌شک حضور رأی اولی‌ها در انتخابات می‌تواند در افزایش نشاط و شور فضای انتخابات مؤثر باشند، نوجوانانی که برای نخستین بار می‌خواهند شعور سیاسی خود را بسنجند. براساس قانون انتخابات تمامی افراد ۱۸ سال به بالا می توانند در انتخابات جمهوری اسلامی شرکت کنند. در استان خراسان جنوبی ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی اند.

 

رأی اولی‌هایی که برای نخستین بار در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به سن قانونی برای رأی دادن می‌رسند در خلق حماسه سیاسی سهم چشمگیری دارند.

 

 

هر برگه رأی یک پیمان با انقلاب و شهدا

«ماریا مالکی» دانش آموز بیرجندی که به عنوان یک رای اولی در سرنوشت سیاسی کشور مشارکت خواهد کرد در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: هر رأی ما ضمن ایجاد ناامیدی در دل دشمنان می تواند يک پيمان با انقلاب و پاسداشت خون شهدا بویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشد که در راه احیا دین اسلام  از جان خود گذشتند.

 

او معیار انتخاب کاندیدای اصلح را اخلاص، عدالت محوری، صداقت و عملکرد موفق مدیریتی می داند و می افزاید: رئیس جمهور آینده باید برای ایجاد اشتغال، حمایت از تولید و دستاوردهای ملی کشور و امیدآفرینی در جامعه برنامه عملیاتی داشته باشد.

 

مالکی بر استفاده رئیس جمهور آینده از ظرفیت نخبگان و متخصصان در حوزه های مختلف برای رفع مشکلات مردم و انتخاب وزیرانی لایق و متخصص تأکید دارد و در ادامه معتقد است کاندیداها شاید به همه قول و وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکنند اما می توانند با حداکثر تلاش خود در جهت تحقق آن درصد بالایی از امید را در دل مردم زنده کنند و قطعاً برنامه ریزی برای ثبات قیمت ها و کاهش تورم نیز بسیار برای ایجاد امید در جامعه موثر است.

 

 

از حس غرور تا اولین تجربه حضور

یکی دیگر از رأی اولی ها که قرار است امسال اولین مهر حضور بر شناسنامه‌اش بخورد، با شور و حالی می‌گوید: از اینکه امسال می‌توانم برای اولین بار در آینده کشورم تاثیرگذار باشم بسیار خوشحالم و احساس غرور دارم. «زهرا مصطفایی» به عنوان کسی که در این کشور با امنیت زندگی و تحصیل می کند وظیفه خود می داند که با حضور در پای صندوق رأی در تقویت اقتدار نظام اسلامی و سرنوشت کشورش سهیم باشد و درفرصت باقی مانده تلاش می کنم تا دیگران را نیز به شرکت در انتخابات دعوت کنم.

 

وی با تأکید بر اینکه توجه به شعار کاندیداها به تنهایی کافی نیست، می افزاید: با دید باز سیاسی و اجتماعی، مشورت با دیگران و رصد تبلیغات و مناظره های انتخاباتی نامزدها سعی می‌کنم بهترین گزینه و فردی متعهد و مسئولیت‌پذیر  و مدیریت اجرایی قوی برای نشستن به کرسی ریاست‌جمهوری را انتخاب کنم.

 

«ابوالفضل بازاری» هم که این دوره مفتخر است نقشی در آینده جامعه‌اش داشته باشد، می گوید: امام خمینی (ره) فرمودند این جوانان هستند که باید از کشور حمایت کرده و رای دهند و دفاع کنند.

 

 

شرکت در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان است

این دانش آموز بیرجندی با بیان اینکه دشمنان با تزریق ناامیدی و با راه اندازی هشتک هایی در شبکه های اجتماعی مانند «رأی بی رأی» و « نه به جمهوری اسلامی» در حال تبلیغ هستند تا مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی منصرف شوند، ادامه می دهد: ما ملت غیور ایران نمی‌گذاریم دشمن دل شاد شود ۲۸ خرداد با حضور گسترده و آگاهانه پای صندوق‌های رای باری دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام اسلامی می‌کوبیم.

 

پیام این جوان از دیار کویرنشینان به رئیس جمهور آینده کشور این است که نگذارند مردم در مشکلاتشان تنها بمانند و آنها را نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از همه نظر حمایت کنند همانطور که در کتاب تاریخ ایران موجود است هر زمانی که مردم و بزرگان دولت با همدیگر متحد شدند این کشور به پیروزی رسید و دشمنان ناکام ماندند.

 

او که با مشورت خانواده و بررسی شعارها و برنامه های کاندیداها تصمیم قطعی خود را گرفته است، می گوید: شعار دادن به تنهایی باعث ایجاد اعتماد در مردم نخواهد شد بلکه رئیس جمهور آینده باید بتواند کشور را در زمینه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بین المللی و ... مدیریت و هدایت کند. بازاری امیدوار است با مشارکت مردم در این دوره از انتخابات کسی به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود که به حرف مردم گوش دهد و بیشترین میزان بازدهی را داشته باشد.

 

اینها گوشه ای از درخواست های جوانانی است که لذت رای دادن را اولین بار است که در زندگی می خواهند تجربه کنند. این سرمایه های کشور با حضور در انتخابات به تکلیف خود عمل و از حق خود استفاده خواهند کرد، پس بهتر است کسی که بر کرسی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی می نشیند اعتماد این جوانان را به بهترین وجه و نحو پاسخی شایسته دهند که اگر اینطور نباشد، خیانتی نابخشودنی مرتکب شده اند.

 

 

مشارکت ۷ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در انتخابات ۱۴۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند می گوید: در این دوره از انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری شاهد حضور هفت هزار و ۴۴۳ دانش آموز رأی اولی استان خواهیم بود.

 

«محمدعلی واقعی» با اشاره به اینکه از مدتها قبل به منظور مشارکت حداکثری و آگاهانه دانش آموزان پویش رای اولی‌ها در بستر شبکه شاد آغاز شده است، می افزاید: در قالب این پویش دانش‌آموزان در واقع جشن تکلیف سیاسی خود را جشن می گیرند.

 

وی با اشاره به طرح سوالاتی در این پویش مبنی بر اینکه چرا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می کنید؟ و معیار شما برای رئیس جمهور منتخب چیست؟ ادامه می دهد: در این پویش از دانش آموزان خواسته شده تا احساس و شوق خود را در سن تکلیف سیاسی و حضور در انتخابات بنویسند. به گفته او این پویش ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در مدارس است و علاقه مندان می توانند تا پایان خرداد آثار خود را از طریق آدرس rayavaliha@  شبکه شاد ارسال کنند.

 

 

نکته پایانی

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بر ارتباط و تلازم حق و تکلیف شرکت در انتخابات تأکید داشته و بارها این موضوع را در آستانه هر انتخاباتی متذکر شده‌اند. معظم‌له در همین خصوص می‌فرمایند که «هم حق است و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خودشان معین کنند زیرا کشور متعلق به مردم است. مردم باید بیایند و با انتخاب صحیح و آزادانه، قانونگذارشان را در قوه مقننه معین کنند؛ مجریان خودشان را با ترتیبی که در قانون معین شده است، معین کنند. این حق مردم است و متعلق به آنهاست؛ اما تکلیف هم هست. این طور نیست که یکی بگوید من نمی‌خواهم از این حقم استفاده کنم؛ نه، سرنوشت نظام به احقاق و استنفاذ این حق است؛ این تکلیف است؛ باید هم شرکت کنند.»

 

البته هرچند شرکت در انتخابات شرطی لازم برای یکایک افراد جامعه جهت مشارکت در مهمترین امر سیاسی و اجتماعی در تعیین سرنوشت برای فرد و اجتماع است. اما تنها شرکت در انتخابات شرط کافی برای رقم خوردن سرنوشتی درست برای فرد و جامعه نیست بلکه شرط کافی، انتخابی درست و در واقع انتخاب اصلح است؛ تا او بتواند فرد و جامعه را در مسیر درست و رشد و کمال در همه ابعاد و زمینه ها قرار دهد.

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: رای اولی ها سرنوشت کشور انتخابات ریاست جمهوری خراسان جنوبي رئیس جمهور آینده شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خراسان جنوبی دانش آموزان رأی اولی ها دانش آموز رای اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک وجه انتخابات به مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی برمی‌گردد که بخشی از این حکمرانی به قوه مقننه مربوط می‌شود. انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی هم عمل به تکلیف شهروندی و هم مشارکت در سرنوشت کشور است. این امر موجب تاثیرگذاری مردم بر روند قانونگذاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس، تاثیر مثبت بیشتری برای شرایط کشور دارد و دشمن پیام را دریافت می‌کند. مشارکت بالا در انتخابات هم بر موقعیت ژئوپولتیک، قدرت مانور منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به تحولات منطقه، جنگ عزه و حساسیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اگر سطح مشارکت از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

این داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی ما کاهش می‌یابد و دشمن از اقدامات ناامن‌سازی ایران دلسرد خواهد شد و وقتی دشمن از ماجراجویی‌های امنیتی دلسرد گردد، برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت زیرا دورنمای اقتصادی کشور روشن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های امنیتی کمتر و چسبندگی مردم به فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد اما هرچه از داخل به دشمن پالس داده شود، او دچار توهم  شده و دنبال ماجراجویی امنیتی می‌رود.

ظهره وند خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری مشارکت بالا، دشمن به سمت تعامل فعال و مذاکره حرکت می‌کند نه مخاصمه و ماجراجویی امنیتی. دلسردی از رای دادن تغییری در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که مردم مشارکت فعالی در دور دوم انتخابات داشته باشند. مهم این است که مشارکت بالا و انتخاب هوشمندانه و با شناختی صورت گیرد. چنین انتخابی به بهبود شرایط اقتصادی کشور هم کمک می‌کند اما مشارکت کم موجب ادامه دار شدن عوامل نگرانی های مردم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد