Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@20:36:59 GMT

هلال‌احمر: مشکل کمبود انسولین نداریم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۵۸۲

هلال‌احمر: مشکل کمبود انسولین نداریم

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: از ابتدای فروردین سال جاری حدود ۵۰ هزار قلم انسولین میان داروخانه‌های هلال‌احمر توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، علیرضا عسکری با بیان اینکه درخصوص توزیع انسولین در کشور با کمبود مواجه نیستیم، گفت: در راستای تأمین داروهای بیماران دیابتی و نیاز شدید کشور به اقلام انسولین، شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به این سازمان اقدام به واردات انسولین کرده و از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون حدود ۵۰ هزار قلم انسولین در میان داروخانه‌های هلال احمر توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمینه تأمین انسولین قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی در سال ۹۹ با کمبود های مقطعی مواجه بوده ایم. از آنجا که زندگی بیماران دیابتی به خصوص مبتلایان به نوع یک این بیماری به تأمین روزانه انسولین بستگی دارد، داروخانه هلال احمر با تمهیدات اندیشیده شده و مدیریت صحیح سعی کرده است تا در سخت ترین شرایط نیز انسولین مصرف کنندگان تأمین شود.

عسکری افزود: از ابتدای سال جاری نیز با همکاری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت هیچ کدام از اقلام دچار کمبود نشده و توزیع انسولین بدون محدودیت ادامه دارد و دپوی مناسبی از داروهای بیماران دیابتی جهت اطمینان بخشی به آنها تأمین و ذخیره شده که با قطعیت می توان گفت درصورت ادامه تأمین سهمیه داروخانه، در ماه های آتی نیز با کمبود مواجه نخواهیم شد. در حال حاضر بیش از ۱۰ نوع انسولین موجود است و این ۱۰ نوع انسولین در حال پخش در داروخانه های جمعیت هلال احمر است.

فعالیت های سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر مشتمل بر تأمین، تولید و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی، تجهیزات پزشکی راهبردی، مواد اولیه دارویی و همچنین ارائه خدمات شایسته به بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه های جمعیت هلال احمر است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر بیماران دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی

​رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به متأثر بودن ۲۱ استان در سیل و آبگرفتی از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۲۶۰۰ نفر خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۳۰، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۱۰۶ مورد عملیات امداد و نجات به دو هزار و ۶۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۲۰۴نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۱۴۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۵۰۴ کیلوگرم نایلون، ۶۲۰ تخته پتو، ۳۵۱تخته موکت و ۲۹۷ بسته غذایی، ۲۹۵ قوطی کنسروجات، ۱۰۰ قرص نان، ۱۴۰ ست شستشو، ۴۹ ست بهداشتی، و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۶۹تیم عملیاتی متشکل ۶۰۹نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر