Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@20:11:14 GMT

احتمال تغییرات جدی در قانون انتخابات شوراها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۷۵۳

احتمال تغییرات جدی در قانون انتخابات شوراها

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار با تاکید توجه ویژه به نظارت پسینی بر شوراها بعد از انتخابات، گفت: در قانون فعلی انتخابات شوراها نظارت بر این نهاد مردمی پیش‌بینی نشده و ناظر بر انتخابات است که شامل نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت ها می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: در اصلاح قانون انتخابات به این موضوع خواهیم پرداخت و در قالب هیئتی شامل نمایندگان و سایر دستگاه های نظارتی این موضوع را پیگیری می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

وی افزود: درباره این که ترکیبش باید چگونه باشد باید صبر کنیم تا پس از بررسی در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس به جمع بندی در این موضوع برسیم. هیئت جامعی باید باشد که در مرکز، استان ها و شهرستان ها نظارت پسینی بر عملکرد شوراهای شهر و روستا داشته باشند.

وی ابراز کرد: ترکیب فعلی که فقط شامل نمایندگان مجلس باشد نمی تواند به وظایف نظارتی خود به درستی عمل کند و لازم است به منظور تحقق شفافیت، دستگاه های دیگر را در این موضوع دخیل کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها قبل از انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون شوراها قرار داشت تا این اتفاق صورت بگیرد اما تصمیم گرفتیم رفع تمام آسیب های قانون انتخابات شوراها که با آن مواجه هستیم را پس از برگزاری انتخابات در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: احتمالا کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  تغییرات جدی در قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و نظارت بر عملکرد شوراها ایجاد خواهد کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: جوکار مجلس نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قانون انتخابات شوراها کشور و شوراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش

نظارت ها رضایت بخش نیست

جلیل میرمحمدی می افزاید: در حوزه نظارت بر تولید و عرضه آب معدنی های موجود در بازار، متأسفانه نظارت های سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت رضایت بخش نیست.

جلیل میر محمدی،عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی

وی تصریح می کند: درصد قابل توجهی از آب های به اصطلاح معدنی که در اختیار مردم قرار دارد آب معدنی نیست بلکه آب لوله کشی شهر است که آن را با اشعه ماورای بنفش ضدعفونی می کنند و با تفاوت قیمت چند ده برابری نسبت به آب شهری به فروش می رسانند.

چرا آب معدنی؟

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه می دهد: بسیاری از املاح مورد نیاز بدن در آب شهری نیز وجود دارد اما پایین آمدن کیفیت آب شهری و افزایش شدت سختی آب، سبب شده مردم به مصرف آب معدنی گرایش پیدا کنند.

وی بیان می کند: آب معدنی ها در بطری هایی ذخیره می شود که در شرایط غیراستاندارد و به ویژه در برابر نور خورشید، در معرض فعل و انفعالات شیمیایی قرار می گیرند و برخی مواد مضر برای بدن در آب آزاد می شود.

چه باید کرد؟

میرمحمدی می گوید: باید نظارت ها توسط سازمان های ذی ربط، پر رنگ تر باشد تا اگر احتمالا آب معدنی واقعی نیست، تنها به خاطر یک برچسب و اسم و برند، به وسیله سودجویان به خورد مردم داده نشود.

وی با تأکید بر لزوم نظارت مستمر بر کیفیت آب معدنی ادامه می دهد: از نکات مهم در حوزه نظارتی، نگهداری آب معدنی در مکان های بهداشتی و استاندارد است. همچنین سازمان های ناظر باید عدم صدور مجوز برای استفاده مجدد از بطری های یکبار مصرف که با شست و شو، دوباره وارد چرخه تولید شود را جدی بگیرند چراکه در غیر این صورت بطری آب معدنی بار میکروبی بالایی خواهد داشت و می تواند برای سلامت مردم بسیار مشکل آفرین باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس می افزاید: نظارت مداوم بر کیفیت آب به لحاظ بار میکروبی، املاح سنگین و موارد مختلف آزمایشگاهی، در محل تولید و عرضه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل پیشین دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان می دارد: بسیاری از مردم به لحاظ معیشتی، دسترسی به آب معدنی ندارند. بنابراین آب لوله کشی مورد نیاز آنان از نظر فلزات سنگین، املاح، نیترات ها باید به طور جامع بررسی شود تا کاملا بهداشتی باشد.

وی تصریح می کند: بخش قابل توجهی از آب مصرفی مردم به غیر از سختی آب، مشکل خاصی ندارد و قابل شرب است به طوری که گاهی از آب های معدنی هم بی ضررتر است.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره توصیه برخی کارشناسان به مصرف آب چاه به جای آب معدنی می گوید: چنانچه آب چاه تصفیه و ضدعفونی نشده باشد بار میکروبی بالایی خواهد داشت که برای بدن مضر است.

وی می افزاید: خوشبختانه بیش از ۹۵درصد مردم جامعه به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند بنابراین توصیه به مصرف آب چاه در چنین شرایطی منطقی نیست و می تواند سبب بروز مشکلاتی برای سلامتی مردم شود.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد