Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی یکشنبه شب اولین تماس تلفنی خود را از زمان روی کار آمدن با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برقرار کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن یکشنبه پس از اعطای رای اعتماد به دولت جدید اسرائیل از سوی کنست،  با بنت تماس گرفت و تصدی پست نخست وزیری را به وی تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این تماس ، بایدن بر "حمایت قاطع خود برای دهه‌ها از روابط ایالات متحده و اسرائیل و تعهدش برای تأمین امنیت اسرائیل" و "عزم راسخ خود برای تعمیق همکاری بین ایالات متحده و اسرائیل در مورد چالش‌ها و فرصت‌های همکاری تاکید کرد."

بایدن همچنین پیش از این تماس در بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید منتشر شد گفت: "من به نفتالی بنت، نخست وزیر ، یائیر لاپید، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و همچنین همه اعضای کابینه جدید اسرائیل به نمایندگی از مردم آمریکا تبریک می‌گویم. من مشتاقانه منتظر همکاری مشترک با نخست وزیر بنت در تقویت همه جنبه‌های این رابطه هستم.

بایدن افزود: "هیچ دوستی بهتر از آمریکا برای اسرائیل وجود ندارد. روابطی که مردم ما را متحد می‌کند گواه ارزش‌های مشترک ما و دهه‌ها همکاری نزدیک است. همچنان به تقویت مشارکت خود ادامه می‌دهیم و ایالات متحده در حمایت از امنیت اسرائیل ثابت قدم است. "

وی افزود: "دولت من کاملاً متعهد است که با دولت جدید اسرائیل همکاری کند تا امنیت، ثبات و صلح را برای اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و مردم در کل منطقه تضمین کند."

روز یکشنبه ، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به "دولت تغییر" رای اعتماد داد و به این ترتیب به حکومت 12 ساله بنیامین نتانیاهو که رکوددار نخست وزیری در تاریخ اسرائیل است پایان داد.

پربیننده ترین مدرک تحصیلی رهبران جهان چیست؟ تاکید همه شرکت‌ کنندگان در مذاکرات وین بر نتیجه موفقیت‌ آمیز مذاکرات دورهمی سیاستمداران در اجلاس G7 + عکس فکر نمی‌ کنم این هفته در وین به جمع ‎بندی برسیم / الان زمان تصمیم گیری طرف های مقابل است احیای برجام بعد از انتخابات؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن انتخابات ۱۴۰۰ نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما اکنون تعداد قابل توجهی موشک از این نوع اریم که از خط تولید خارج شده و وارد ذخایر آمریکا می‌شوند. 

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تصویب لایحه کمک نظامی و امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل گفت: «تصویب این لایحه پیامی قدرتمند به بقیه جهان درباره قدرت پایدار رهبری آمریکا ارسال می‌کند.»

سالیوان افزود: تصویب این لایحه پس از "ماه‌ها حمایت، تلاش چند ماهه بایدن، جلسات بی شمار، جلسات توجیهی، جلسات استماع انجام می‌شود. این یک مسیر خیلی طولانی بود. "

این مقام ارشد دولت جو بایدن در مورد اوکراین گفت: «جبران تاخیر ۶ ماهه، زمان می‌برد. دیدگاه ما این است که اوکراین باید مزایای کلیدی را در نبرد حفظ کند. ارتش اوکراین همچنان یک نیروی جنگی شجاع، انعطاف پذیر و مؤثر است.»

سالیوان همچنین گفت: متحدان ما در حمایت از اوکراین در کنار ما بسیج شده اند. انگلیس دیروز بسته بزرگی را اعلام کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین تصریح کرد: «مسیر پیش رو آسان نخواهد بود. روسیه به حملات خود علیه اوکراین ادامه می‌دهد، هیچ کس نباید مردم اوکراین را دست کم بگیرد و هیچ کس نباید اراده بایدن یا اراده مردم آمریکا را دست کم بگیرد.»

او همچنین گفت: روسیه از موشک‌های دوربرد سایر کشور‌ها به ویژه کره شمالی در میدان نبرد استفاده کرده است.

سالیوان درباره کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل نیز گفت: «این لایحه همچنین به تکمیل دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند، که پس از حمله بی پروا و بی‌سابقه ۱۰ روز پیش ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است و اطمینان حاصل می‌کند که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود در برابر تهدید واقعی ایران با آن مواجه است، در اختیار دارد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در عین حال در حمایت از رژیم اسرائیل مدعی شد: از زمانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد، "ما شاهد افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه به غزه بودیم، اما این کمک‌ها باید تداوم داشته باشد و حتی بیشتر شود. "

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) را به اوکراین جهت استفاده در جنگ با روسیه ارسال کرده و اوکراین هفته گذشته برای نخستین بار از آنها استفاده کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد