Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:51:18 GMT

صعود قیمت نفت با بهبود دورنمای تقاضا

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۳۲۳۸

صعود قیمت نفت با بهبود دورنمای تقاضا

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت در پی افزایش نرخ واکسیناسیون و تسهیل محدودیتهای سفر، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۳ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت که هفته گذشته ۱.۱ درصد رشد هفتگی به ثبت رساند، اوایل معاملات روز جاری تا مرز ۷۳ دلار و ۱۲ سنت پیش رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته ۱.۹ درصد رشد هفتگی داشت.

ترافیک وسایل نقلیه در آمریکای شمالی و اکثر نقاط اروپا در حال بازگشت به وضعیت پیش از شیوع ویروس کروناست و با کاهش قرنطینه های کرونا و محدودیتهای دیگر، هواپیماهای بیشتری پرواز می کنند و این وضعیت به افزایش قیمتهای نفت در سه هفته گذشته کمک کرده اند.

آوتار ساندو، مدیر ارشد شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: در کوتاه مدت بازار نفت ممکن است با عقب نشینیهای متداول، نوسان داشته باشد زیرا قیمت نفت تحت تاثیر موانع بهبود تقاضا در اروپا و هند برای پیشروی با محدودیت روبرو خواهد شد. با این حال روند صعودی کلی دست نخورده مانده و عقب نشینی های عمیق فرصتی برای خرید در قیمت پایینتر خواهند بود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد اوپک پلاس باید تولیدش را برای تامین تقاضا که تا پایان سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا می کند، افزایش دهد.

گروه اوپک پلاس پس از این که شیوع پاندمی در سال ۲۰۲۰ باعث فروپاشی تقاضا شد، تولیدش را برای تقویت قیمتها محدود نگه داشته و در ماه مه نرخ پایبندی بالای ۱۰۰ درصد به پیمان محدودیت عرضه داشت.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس هفته گذشته با اشاره به افزایش نرخ واکسیناسیون و تقویت فعالیت اقتصادی جهانی، پیش بینی کرد روند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد کرد و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می کند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با شش حلقه افزایش به ۳۶۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ به شمار می رود. این بزرگترین رشد هفتگی دکلهای حفاری آمریکا در یک ماه گذشته بوده است زیرا تولیدکنندگان به دنبال سود بردن از رشد تقاضا بوده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳