Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته جاری خبرگزاری «آناتولی» به نقل از دو منبع نزدیک به «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف قصد استعفا دارد و ممکن است این تصمیم طی سه روز آینده اعلام شود.

هم‌چنین سعد الحریری در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» تصریح کرد که کلیه گزینه‌ها روی میز است و او در انتخاب هیچ یک از این گزینه‌ها چه ادامه ماموریت واگذاری از سوی پارلمان و چه انصراف از تشکیل دولت، تک‌روی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره رابطه‌اش با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم گفت: «او تنها شخصی است که از لحظه نخست ماموریتم در تشکیل دولت، در کنارم ماند، هرگز ترکم نکرد و من از او به طور مستقیم یا غیرمستقیم چیزی نشنیدم که بیانگر آن باشد که پشتم را خالی کرده است».

بری در واکنش به این تحولات به روزنامه «الجمهوریه» گفت: موضوع تغییر نخست‌وزیر مکلف از آنچه که برخی فکر می‌کنند، پیچیده‌تر است.

باید مرا درباره جایگزین (برای سعد الحریری) قانع کنند، همچنین باید سید حسن نصرالله، شورای عالی اسلامی شرعی، مجلس اعلای شیعیان لبنان، رئیس حزب التقدمی الاشتراکی "ولید جنبلاط"، رئیس حزب تیار المرده "سلیمان فرنجیه"، معاون رئیس پارلمان «ایلی الفرزلی" را نیز قانع کنند، از دیگر کسانی که باید در این باره قانع شوند نیازمندانی هستند که در صف‌های پمپ بنزین‌ها ایستاده‌اند و در داروخانه‌ها دنبال یک حبه قرص هستند اینها دیگر تحمل از دست رفتن فرصت را ندارند... .

وی ادامه داد، متاسفانه برخی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که فرصت‌های در دسترس را تهدید می‌کند و این امر قابل قبول نیست.

سعد الحریری از حدود هفت ماه پیش مأمور به تشکیل کابینه شده اما این امر هنوز محقق نشده است. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سعد الحریری استعفا نبیه بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد