Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@07:51:49 GMT

آمادگی جامعه پزشکی ایلام برای مشارکت در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۵۸۹۵

آمادگی جامعه پزشکی ایلام برای مشارکت در انتخابات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مدافعان سلامت در جامعه الگویی بسیار مناسب برای مسئولیت پذیری هستند، حضور جامعه پزشکی و پیراپزشکی در انتخابات باعث شور و شوق دوچندان مردم در انتخابات خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  "محمد کریمیان"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو اختصاصی با ایلام بیدار گفت: در آستانه انتخاباتی دیگر هستیم، انتخاباتی که هر بار برگزاری آن، حضور پرشور و شعور و با نشاط مردم را به رخ جهانیان کشیده و افزایش قدرت بین‌المللی  و چانه‌زنی کشورمان را در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقتدار و حضور اثرگذار به خاطر این نکته است که مردم عزیز ما از برکات و دستاوردهای متعدد نظام جمهوری اسلامی به خوبی آگاه هستند و در نهایت خلوص و همدلی، به پاسداشت این برکات، در تمام صحنه‌ها از جمله انتخابات حضوری فعال و چشمگیر دارند .

تحول ژرف و عمیق حوزه سلامت بعد از انقلاب اسلامی

وی با بیان این مطلب که یکی از حوزه‌هایی که در سالهای بعد از اتقلاب با تحولی ژرف و عمیق مواجه شده، حوزه‌ی بهداشت، درمان و سلامت بوده است، اظهار کرد:استان ایلام، از جمله استانهایی در کشور بوده که در حوزه سلامت و بهداشت قبل از انقلاب نه تنها وضعیت مناسبی نداشته که حتی در شرایط نامطلوب و اسفباری به سر برده است. در آن سالها تعداد پزشکان عمومیِ استان به شدت محدود و آمار پزشکان متخصص نیز چیزی نزدیک به صفر بوده و مردم برای انجام امور پزشکی و معالجه‌ی خود ناچار به عزیمت به دیگر شهرهای کشور می‌شدند.

کریمیان افزود: خوشبختانه به برکت  نظام مقدس انقلاب اسلامی، در حال حاضر در تمامی رده‌های مختلف پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و همه رشته‌های گروه‌های پزشکی، نیروی‌های توانمند به تعداد کافی و با دانش بالا، حتی مازاد بر نیاز در استان داریم.

وی ادامه داد: در سالهای قبل از انقلاب، خیلی از شهرستانهای استان ما حتی از وجود درمانگاهی با امکانات اولیه‌ی بهداشتی و پزشکی محروم بوده‌اند، اما در زمان فعلی اکثر شهرستان‌های ما به بیمارستان‌های تخصصی با کادر پزشکی مجرب، مجهز هستند و این باز هم از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر زیرساخت‌های بهداشت و درمان ما به شکل مناسب و گسترده‌ی تقویت شده‌اند و از این رو نیازی نیست که مردم شریف استان برای دریافت خدمات بهداشتی از استان خارج شوند و ما بایستی که این نعمت را مد نظر مان قرار بدهیم.

سناریوی فرصت طلبان و رسانه‌های بیگانه برای شکاف بین نظام و مردم

وی با بیان این مطلب که ایران کشوری تاثیرگذار و مقتدر در منطقه خاورمیانه است تصریح کرد: در بحث انتخابات، یکی از مسائلی که همیشه از سوی اخلالگران و فرصت طلبان و نیز رسانه‌های بیگانه مورد توجه قرار گرفته و با تمام قوا سعی دارند که افکارعمومی را  به آن سمت سوق دهند این است که مردم در انتخابات شرکت نکنند، زیرا به خوبی دریافته‌اند که یکی از پایه های اساسی هر نظام و دولتی حضور و همراهی مردم با آن است. از این رو می کوشند تا با تشویق مردم به تحریم انتخابات، باعث ایجاد شکاف بین نظام و دولت با مردم و به تبع آن فراهم سازی زمینه برای ضربه زدن به کشور شوند. اما به حمدالله که ملت شریف ایران این سناریوی تکراری را از بر کرده‌اند و هرگز از آن پیروی نخواهند کرد.

کریمیان تاکید کرد: علیرغم همه‌ی تبلیغات سوء از سوی معاندین داخلی و خارجی، در طول این سال‌ها، مردم شریف کشورمان همیشه در صحنه‌های مختلف سیاسی و در راس آنها انتخابات، حضور داشتند و ما اطمینان داریم که در انتخابات پیش رو نیز مردم همین گونه خواهند بود و خواب سیاه دشمنان را باز هم به کابوس تبدیل خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در بحث انتخاب افراد نامزد شده، چه کاندیداهای ریاست جمهوری و چه کاندیدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا  که توسط شورای محترم نگهبان تایید شده‌اند، مردم اختیار تام دارند که فرد یا افراد مورد نظر خود را انتخاب نموده و به آن رای دهند. در پایان انتخابات، تمام مردم در هر جایگاه و با هر مقامی که در جامعه حضور دارند، موظف هستند  به رای اکثریت احترام گذاشته و با منتخب ملت همراهی و همکاری لازم و شایسته داشته باشند .

آمادگی جامعه پزشکی ایلام برای مشارکت در انتخابات

وی تصریح کرد: از همه همکاران عزیزم در حوزه‌ی بهداشت و درمان استان به خاطر زحمات زیادی که در ایام شیوع ویروس کرونا کشیدند و سختی‌هایی که متحمل شدند قدردانی کنم و از همه آنها دعوت می‌کنم که در انتخابات پیش رو شرکت کنند. زیرا این عزیزان به عنوان مدافعان سلامت در جامعه  الگویی بسیار مناسب برای مسئولیت پذیری هستند و مردم نیز به آنها اعتماد کامل دارند. حضور عزیزان جامعه پزشکی و پیراپزشکی در انتخابات باعث شور و شوق دوچندان مردم در انتخابات خواهند شد.

 کریمیان اضافه کرد: نکته‌ای که در انتخابات پیش رو  بسیار حائز اهمیت است این است که همه افراد شرکت کننده حتماً پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا خدای ناکرده در دام ویروس کرونا گرفتار نشوند. نیروهای دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی استان ایلام نیز به عنوان پیشگامان دفاع از سلامت مردم کاملا آماده هستند که بر صندوق های اخذ رای نظارت کنند و اجازه هیچگونه پروتکل شکنی را نخواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: جهت رفاه حال افرادی که بیماری های زمینه ای دارند نیز شعبه های تعبیه شده است که این افراد نیز بتوانند بدون هیچ گونه احساس خطری رای خود را به صندوق بیندازند.

وی در پایان بیان داشت: امیدوارم که در ۲۸ خرداد ضمن نمایش بی نظیر دیگری از حضور پرشور توام با شعور مردم در انتخابات، حلاوت پیروزی ملت با شکست کرونا چندین برابر شود.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مردم در انتخابات جامعه پزشکی ی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

مهرداد لاهوتی منتخب مردم شهرستان لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در صدا وسیمای مرکز گیلان با مدیر کل این مرکز دیدار و گفتگوکرد.

مهرداد لاهوتی در این دیدار ضمن قدردانی از ابتکارعمل رسانه ملی در ایجاد کانال‌های تلویزیونی و افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، از صدا و سیما خواست مثل همیشه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حل مشکلات استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک استان همچون برنج، چای و ابریشم یاری کند.

منتخب مردم لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره دغدغه‌های مردم استان و شهرستان لنگرود در سه بخش کشاورزی، برنج، چای و ابریشم افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برنج، باغ‌های چای و توت به علت حمایت نکردن کشاورزان، واردات بیش از حد این محصولات، نبود سد‌های کافی و مدیریت ضعیف منابع آبی در فصل بارش ها، بخشی از مشکلات استان و شهرستان است.


وی همچنین به کم توجهی به صنایع در گیلان از جمله صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل بندر گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله و بهره برداری از تله کابین لنگرود می‌تواند در اقتصاد استان اثر گذار باشد.

مهرداد لاهوتی مهاجرت به گیلان را از دیگر موارد مهم و قابل توجه دانست وافزود: با توجه به مهاجرت پذیر بودن گیلان باید در فراهم کردن زیر ساخت‌های استان تجدید نظر کرد تا در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

مهرداد لاهوتی همچنین حل تداخل زمین‌های مردم با دولت ، در چاف و چمخاله و بخش اطاق ور لنگرود را از دیگر دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و راهکار‌های حل آن را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد گفت: از صدا و سیمای گیلان هم به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم می‌خواهیم مثل همیشه با تولید برنامه‌های مختلف ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند تا مشکلات مردم این استان کشاورزی را حل کنیم.


مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما، صدای مردم به مسئولان است، گفت: هم اکنون برنامه‌های خبری و تولیدی بسیاری با رویکرد حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در این مرکز در حال تولید و پخش است و برنامه‌ی جدید تلویزیونی «پاسخ» با رویکرد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان که هر چهارشنبه ساعت ۳۰: ۲۱ از شبکه باران پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

تقی ربانی انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات همه‌ی شهرستان‌ها از جمله لنگرود با رویکرد «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی در پیشرفت» را از برنامه‌های الویت دار این مرکز و سازمان عنوان کرد و افزود: برای ادامه این روند و پخش این برنامه‌ها از قاب شبکه استانی و شبکه‌های ملی ، استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهدی محمودی معاون خبر صدا وسیمای مرکز گیلان هم در این نشست، توجه به حل مشکلات بخش کشاورزی و پیگیری دقیق و کارشناسانه آن را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با تولید و پخش خبر و گزارش در بخش‌های مختلف استان و کشور در تلاش هستیم تا مسائل استان را با کمک مسئولان با محوریت خودکفایی در تولید حل کنیم و شاهد صادرات انواع محصولات تولیدی استان در بازار‌های دیگر کشور‌ها باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد