Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@00:47:01 GMT

کتاب قطعاتی برای قانون منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۴۶۱

کتاب قطعاتی برای قانون منتشر شد

به گزارش همشهری آنلاین، کتاب موسیقایی «قطعاتی برای قانون» تألیف سحر میرهاشمی و نت‌نویسی صالح آسترکی در انتشارات آروَن انتشار یافت. نگارش این مجموعه که دارای ۲۵ قطعه و ۵۳ صفحه است، حدود شش ماه به طول انجامیده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «مردم ایران‌زمین از روزگاران کهن پیوند عمیقی با موسیقی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع موسیقی دستاورد فرهنگ متداوم مردم این خاک و بوم است. سرمایه اصلی موسیقی، بخش سنتی آن است. در این میان قطعات مرسوم به فولکلوریک، نواخته شده‌اند که از ابتدا به طور غیرمکتوب و به صورت سینه به سینه منتقل شده‌اند. این نوع موسیقی که به موسیقی قومی و بومی نیز مشهور است در زیر مجموعه موسیقی سنتی قرار دارد و شکل مردمی‌تر موسیقی سنتی است.»

مجموعه حاضر از دو بخش تشکیل شده که بخشی از آن متعلق به قطعاتی از موسیقی فولکلور و بخشی دیگر برگرفته از قطعات فیلم‌های جهانی است. این انتخاب برای تنوع نوازنده یا هنرجو در نظر گرفته شده است. این کتاب جنبه آموزشی ندارد و از نظر تکنیکی، قطعات کتاب با یکدیگر هم‌سطح هستند. زینت‌های نوشته‌شده در کتاب با توجه به توانایی نوازندگان می‌تواند ساده یا دشوار باشد و نواختن هنرجو را با قوت و ضعف آموخته‌های خود آشنا می‌سازد.

از این هنرمند به تازگی مجموعه «آموزش مربی‌گری موسیقی کودک» در انتشارات آروَن منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب آموزشی می‌توانند با انتشارات آروَن تماس بگیرند.

کد خبر 607527 برچسب‌ها موسیقی ایرانی کتاب - معرفی و نقد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موسیقی ایرانی کتاب معرفی و نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آداب آبادانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» در مکتب معماری یزد، گزیده‌ای از مقالات این حوزه به قلم محمدرضا اولیا و با مقدمه‌ای از هادی ندیمی و به کوشش گروه پژوهشی والا در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب در زمینه معماری ایرانی اسلامی و مرمت حکمت و هنر اسلامی آثار برجسته‌ای دارد. مقالات این اثر  به صورت پراکنده در بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در نشریه‌های مختلف به چاپ رسیده و در این کتاب تدوین و منتشر شده است.

سحر قناعتی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد