Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، در دوره اخیر مدیریت شهری تهران «شهر نفروشی» در جهت تحقق شعار «تهران شهری برای همه» در دستور کار شهرداری قرار گرفت. کاهش فروش تراکم با رویکرد عدالت محوری در شهرداری در دو معقوله پیگیری شد. اولین قدم بازنگری ضوابط طرح تفصیلی و انجام بخشی از تکالیف مندرج دربندهای دفترچه ضوابط و مقررات طرح تفصیلی (از قبیل بند ۱۴-۲ دستورالعمل میزان کاهش تراکم و طبقات در پهنه سکونت، بند ۱۵-۲ تعیین حداقل اندازه قطعات به تفکیک مناطق در زیر پهنه های مسکونی با تراکم کم و تدقیق منطقه ای اندازه حداقل قطعات و عرض معابر در سایر زیر پهنه های مسکونی) در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری در دومین اقدام، تدقیق ضوابط تدوین ضوابط منطقه ای در زیر پهنه های M۱۱۴ -۱۱۵ M -۱۱۶ -M-۱۲۲-R۲۵۱R کنترل خط آسمان به ویژه در ملک و اراضی واقع در یک بلوک شهری، اقویت عدالت اجتماعی و حذف نابرابری ها و تبعیضات شهرسازی، تعدیل بارگذاری جمعیتی و تقویت مفهوم زونینگ در نظام کالبدی شهر مورد توجه قرار گرفت.

ساخت و سازهای جدید میراث دوره قبل

در پی اقدامات جدید متوسط زیربنای سالانه پروانه های صادره مسکونی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر کاهش ۶۳ درصدی تعداد پروانه های مسکونی مغایر با دستور نقشه نیز رخ داد.

مجموع طبقات مازاد در پروانه های مسکونی مغایر ۲۶درصد کاهش یافته است. میزان مغایرت ارتفاعی پروانه های صادره در مناطق ۱ و ۲۲ نیز کاهش یافت. در این مورد موضوع قابل توجه این است بخش عمده ای از پروانه های صادره دوره دوم شامل توافقات دوره قبل بوده است.

افزایش ۶۶ درصدی طرح های موضوعی

در مقابل این موضوع شهرداری تهران به طرح های موضوعی و موضعی که در راستای ارتقا کیفیت زندگی در محله ها طراحی شده است، اهمیت بیشتری داده و این طرح ها را در اولویت قرار داد.

تعداد طرح های موضعی و موضوعی افزایش ۶۶ درصدی داشت و تعداد طرح های مصوب شده حدود ۲.۵ برابر افزایش یافت.

در دوره جدید مدیریت شهری، ۱۶۷ طرح های موضعی و موضوعی در معاونت شهرسازی و معماری به شرح وضعیت زیر در دستور کار قرارگرفته است. از این طرح ها ۱۱۲ طرح موضعی و ۵۵ طرح موضوعی است. از این طرح ها ۴۵ (۳۳ طرح موضعی ۱۲ طرح موضوعی) طرح مصوب شده است. ۱۸ طرح (۱۰ طرح موضعی ۸ طرح موضوعی) به مراجع تصویب ارجاع شده است. از ۱۶۷ طرح، ۲۵ طرح (۴ طرح موضعی و ۲۱ طرح موضوعی) خاتمه یافته است. ۶۴ طرح (۵۰ طرح موضعی ۱۴ طرح موضوعی) در حال تهیه است و ۱۵ طرح موضعی در مرحله قرارداد قرار دارد.

کد خبر 606183 برچسب‌ها ساخت و ساز شهرداری مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز شهرداری مدیریت شهری طرح موضوعی طرح موضعی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت

محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرداری جزیره راهبردی خارگ از بدو تأسیس تاکنون در مسیر خدمت به شهروندان، مسیرهای فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: در چند سال اخیر و با حضور شعیب بحرینی نسبت به گذشته خدمات حوزه فرهنگی و عمرانی، شهرداری شتاب بیشتری به خود گرفته به طوری که میزان رضایت مندی مردم از شهرداری افزایش یافته که نشان از خدمات ارزشمند این حوزه برای توسعه هرچه سریع‌تر سیمای شهری خارگ است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با همدلی، همراهی و تعامل و همکاری ادارات و همراهی مردم، مشکلات جزیره خارگ رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از سوی محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ از شعیب بحرینی شهردار اسبق خارگ به مناسبت بازنشستگی و پایان خدمت وی در این شهرداری تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6095361

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات