Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:19:09 GMT

پیچ سروصدای رقابت انتخاباتی مصلحی روی فرکانس مرحوم هاشمی چرخید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۸۸۴

پیچ سروصدای رقابت انتخاباتی مصلحی روی فرکانس مرحوم هاشمی چرخید

‍‍‍‍‍‍

دریافت 13 MB

خبرگزاری مهر؛ مجله مهر: هر چه به روزهای انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، پیچ سر و صدای رقابت نامزدها و حواشی رقابتی‌شان بیشتر باز می‌شود. اصلاً انگار خاصیت روزهای آخر و دم رأی‌گیری همین است که هر چه در چنته دارند رو کنند؛ راست و دروغ بودنش هم فرقی ندارد! مهم این است که میزان فراگیر شدنش نسبت به سایر رقبا بیشتر باشد، حتی فرقی ندارد نامزد ریاست جمهوری باشند، عضویت در شورای شهر یا حتی نمایندگی خبرگان! فکر می‌کنند هر چه حرفشان عجیب‌تر باشد و حرفی بزنند که بیشتر در فضای مجازی منتشر بشود و میزان دست به دست شدنش بیشتر باشد، برگ برنده را دو دستی تقدیمشان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در برنامه‌ای صریحاً گفته که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گزارش او به شورای نگهبان، منجر به ردصلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی شده است.

راست و دروغ بودنش را که کنار بگذاریم، ادعای مصلحی فضای مجازی را به تب‌وتاب انداخت و کلید اولین توئیت را عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان زد، که ادعای مصلحی را تکذیب کرد و نوشت: «آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نمی‌خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می‌کند و نهایتاً بر اساس تشخیص و رأی اعضا نتیجه اعلام می‌گردد.»


در ادامه واکنش توئیت کدخدایی نیز بسیاری از فعالان در حوزه رسانه و سیاست نیز واکنش نشان دادند که در این گزارش به مواردی اشاره می‌کنیم:

احمد نجمی: «با این حساب شورای نگهبان باید آقای مصلحی را بخاطر اتهام و نشر اکاذیب رد صلاحیت کند تا نشان دهد که دچار مصلحت‌اندیشی و حمایت از یک جریان سیاسی خاص نیست.»


محمدمهدی رحیمی: «کسی که آشکارا دروغ می‌گوید صلاحیت مسئولیت در نظام دینی را دارد؟ آن هم عضویت در عالی‌ترین نهادسیاسی-مذهبی یعنی مجلس خبرگان رهبری. بماند که طرح این سخنان دم انتخابات نشان از عدم بهره آقای مصلحی از حداقل هوش سیاسی است. امیدوارم شورای نگهبان با عمل به وظیفه قانونی وی را ردصلاحیت کند.»


صادق نیکو: «آقای کدخدایی ایشون اگر اینقدر راحت خلاف واقع میگن صلاحیت شرکت در انتخابات خبرگان رو دارن؟»


حسن رشوند: «سخنان مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در باره رد صلاحیت مرحوم هاشمی واکنش سخت سخنگوی شورای نگهبان را برانگیخت و به صراحت گفت مصلحی دروغ می‌گوید.آیا کسی که دروغ می‌گوید سزاوار نامزدی مجلس خبرگان هست؟ او شایستگی این جایگاه مهم را ندارد و صلاحیتش باید رد شود.»


مهدی براری: «صحبت های جناب مصلحی درباره احراز صلاحیت مرحوم هاشمی رو در چهارچوب «من خیلی آدم گنده‌ای بودم و حرفم خریدار داشت» میبینم. چیزی که در طرز یاد کردن از یادداشتش نمایان بود.»


میثم حسینقلی زاده: «جناب آقای حیدر مصلحی؛ آیا شما صلاحیت نامزدی انتخابات خبرگان را دارید؟

امثال شما فقط هزینه برای نظام دارید. هیچ فایده‌ای در شما نیست.»


مجتبی توانگر: «رفتارانتخاباتی آقای مصلحی طوریستکه انگار عزم کرده با حرف‌های شاذ، فردی از جنس تَکرار را رئیس‌جمهوری کند. متأسفانه سال ۹۰ و ۹۲ هم با رفتارها و اختلاف‌سازی‌های غلط، زمین انتخابات را ازمعیشت مردم به سیاست‌خارجی تبدیل کرد. به کسی که دربزنگاه‌ها رفتارش بنفع رقیب‌ست نباید مشکوک باشیم؟»

با این هجمه‌ای که به وجود آمده، سوالی که پیش می‌آید این است که وقتی تناقض میان حرف‌ها تا جایی پیش می‌رود که سخنگوی شورای نگهبان نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد و آن را تکذیب می‌کند در حالی‌که فقط ۴ روز تا شروع رأی گیری، زمان باقی مانده نباید یک تصمیم‌گیری نهایی انجام بشود و کمی تعجیل صورت بگیرد؟

کد خبر 5234717 مرضیه کیان

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان اکبر هاشمی رفسنجانی عباسعلی کدخدایی حیدر مصلحی مجتبی توانگر توییتر بررسی صلاحیت صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران انتخابات 1400 کاریکاتور گرافیک پوستر روز دختر مشارکت مردم در انتخابات هیئت دولت شورای نگهبان کمبود دارو اقتصاد مقاومتی شورای نگهبان مرحوم هاشمی آقای مصلحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟

بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟

کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد:
در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903290

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود