Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به مرکز بین‌المللی تجارت انرژی در منطقه را دارد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز ۲۴ خرداد در گفت و گو با مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای مرز مشترک با کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان است که پتانسیل فوق العاده ای برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی محسوب می شود، افزود:  آذربایجان غربی علاوه بر مرز زمینی، مرز ریلی دارای مرزی برای تبادلات انرژی است که خط انتقال لوله گاز از مرز بازرگان به ترکیه وارد می‌شود و یکی از فرصت‌های فوق العاده اقتصادی است که می‌تواند استان را به مرکز تبادلات انرژی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زیرساختهای مرزی در این استان ضعیف است که باید به روز رسانی و تقویت شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: این استان از داشتن صنایع بزرگ محروم است در حالیکه صنایع مادر به عنوان پیشران اصلی اقتصادی منطقه بشمار می آیند. در این راستا باید سرمایه‌گذاری کرد و چند صنعت مادر را در استان مستقر کرد. 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آذربایجان غربی ظرفیت دارد که به مرکز ساخت ماشین آلات کشاورزی تبدیل شود.

وی بااشاره به ظرفیت گردشگری استان به واسطه وجود دریاچه ارومیه، فضاهای سبز، آبشار، جنگل و بناهای تاریخی و اقلیم های متنوع گفت: این استان به واسطه چشم اندازهای فوق العاده ای که دارد می تواند در حوزه گردشگری ارزآوری خوبی داشته باشد.

وی همچنین افزود: با توجه به پیشرفته بودن خدمات پزشکی در استان می‌توانند به هاب خدمات سلامت منطقه و ارایه خدمات به کشورهای عراق وسایر کشورهای مرزی نیز تبدیل شود.

قاضی زاده با بیان اینکه برنامه جدی برای توجه به همه مناطق داریم، اظهار کرد: دولتی که نتواند با مردم گفت و گو کنند دولت موفق نیست دولت باید امنیت ملی و انسجام ملی را تقویت می‌کند که لازمه آن توجه به همه محیطها و مردم است.

با بیان اینکه برنامه روشنی  شمال تا جنوب استان طراحی کرده ایم، تصریح کرد: متاسفانه در ارومیه شاهد رشد بی‌رویه حاشیه نشینی هستیم که یک سوم جمعیت ارومیه حاشیه نشین هستند. در دولت سلام طرحی به عنوان ساخت" مسکن سلام" برنامه ریزی شده و که افراد فاقد خانه صاحب خانه شده و ۶۰ درصد بافت‌های فرسوده کشور نیز به سبب ساخت و ساز مساکن سلام در بافتهای فرسوده، اصلاح می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استانهای فوق‌العاده در محصولات باغی است سیب ارومیه بسیار معروف است، خاطر نشان کرد: گاه شاهدیم به دلیل نبود کارخانه فرآوری، سردخانه های پیشرفته و بازار هدف و بسته بندی مناسب بسیاری از کشاورزان سیب خود را در جاده ها رها می کنند که باید اقدامات خوبی برای صادرات سیب ارومیه انجام شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت سلام مدل حکمرانی جدیدی تعریف کرده ایم، اظهار کرد:  مردم مسائل استان خود را بهتر از کارشناسان پایتخت نشین می دانند بنابراین همه ۴۸۵ شهرستان تبدیل به پایتخت می‌شود و دولت اختیارات خود را به در حوزه تصدی و اجرایی به فرمانداران تفویض خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین مسئولین هر استان با نظر نخبگان همان استان منصوب می شوند و در صورتی که یک سوم از مردم از عملکرد مسئولین رضایت کافی نداشته باشند توسط دولت مدیر و مسئول مربوطه عزل خواهد شد چراکه  اصلی ترین وظیفه مسئولین جلب رضایت مردم و عملکرد درست است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت باید تقویت کننده وحدت ملی باشد که لازمه و مقابله با بی عدالتی و تبعیض است، افزود: دشمنان خارجی در تلاشند از تفاوت‌های قومی در کشور دستاویزی برای ایجاد مشکلات بسازند که مردم با مشارکت فعال در انتخابات و رای دادن به کاندیدای اصلح علاوه بر رشد مشارکت سیاسی به رفع مشکلات کشور کمک کنند.

وی ادامه داد:  ایران دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری از جمله نیروهای جوان، مدیران موفق و کاربلد است اما روش داره کشور تاکنون روش صحیحی نبوده است. دولت سلام آمده است تا با رویکرد جدید کشور را اداره کند و ظرفیت‌های موجود را برای تعالی کشور بکار گیرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سیب ارومیه درياچه اروميه صنایع مادر تجارت انرژی گردشگري حاشيه نشيني آذربایجان غربی فوق العاده قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن جزء مهمترین برنامه‌های اداره کل راه‌وشهرسازی استان است، گفت: حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن جز مهمترین برنامه‌های اداره کل راه‌وشهرسازی استان است.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم در حوزه مسکن با استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت مردم به کار می‌گیریم.

عطایی ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهری و شهرسازی اقدامات خوبی انجام شده است و این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: راه‌سازی در استان همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

عطایی یادآور شد: در حوزه شهرسازی نیز در جهت جلب رضایت شهروندان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، صبح امروز و با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان معارفه و از زحمات میرمحسن حمزه‌لو مدیرکل سابق راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 747805

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی پنجم اردیبهشت