Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت اقدام و تحول، ایجاد قطب‌های اقتصادی در استان‌ها است.

محسن رضایی عصر امروز (۲۴ خردادماه) در گفت‌وگو با مردم استان زنجان که از شبکه استانی اشراق پخش شد، با بیان اینکه سرزمین ایران، بهترین قطعه عالم بوده و طبیعتی دارد که گویی جهان کوچکی در این خطه از کره زمین شکل گرفته است، افزود: این سرزمین اقوام و قبیله‌های سرشار از غرور داشته و همان طور که هر صدفی را با گوهرش می‌توان شناخت، ایران را نیز باید با ایران شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه هنر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی این بود که با کمک گرفتن از روحیه عشق به وطن و اسلام، همه ایرانی‌ها را دور هم جمع کردند تا ما دوباره یکی شده و روی قامت خود بایستیم، تصریح کرد: اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در طول چند دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم در برابر مشکلات احساس ناتوانی کند، به همین خاطر دوباره می‌خواهیم با دولتی نو بر روی پای خود بایستیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و غرب و شرق نیز نتواند در برابر این انقلاب ایستادگی کند، ادامه داد: این موضوع در جنگ تحمیلی نیز که حدود ۵۰ کشور صدام حمایت می‌کردند، تکرار شد تا رژیم بعث عراق به زباله‌دان تاریخ بپیوندد. حال این سئوال مطرح است که آیا دوباره نمی‌توانیم سومین حرکت را انجام دهیم. بدون شک با وجود رهبری فرزانه و مردمی ولایت‌مدار می‌توانیم قیام فرهنگی و اقتصادی برای پیشرفت‌های بزرگ، زندگی بهتر، تشکیل دولت کارآمد و حدت ملی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت انتخابات را مردم تعیین کرده و این گونه نیست که انتخابات از قبل مهندسی شده باشد، اظهار کرد: قیام سوم برای زندگی بهتر همه اقشار، زدودن غم و غصه از چهره مردم، پیشرفت ایران و دست‌یابی به قله‌های رفیع افتخار است اما برای تحقق این امر، شروطی وجود دارد و آن این است که همه با هم حرکت کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با یادآوری اینکه این قیام فرهنگی و اقتصادی را با تکیه بر حمایت‌های عموم مردم انجام داده و دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به صحنه خواهیم آورد. در گام اول به استان‌ها مسئولیت خواهیم داد و مهم‌تر از آن اینکه معتقدیم سپرده‌ها و سرمایه‌های مردم باید در همان استان هزینه شود؛ چرا که قرار نیست تهران، استان‌ها را و خارج از ایران نیز تهران را استثمار کند.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدام و تحول به دنبال ایجاد قطب‌های اقتصادی در استان‌ها بوده و دولتی است که قرار است به همه وعده‌های بی‌پشتوانه پایان خواهد داد، بیان کرد: در دولت اقدام و تحول برای هر استان به کمک مردم همان خطه برنامه تدوین خواهد شد و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص به خود نداشته باشد؛ چرا که معتقدیم هر استان، اقلیم و ظرفیت‌های مخصوص خود را داشته و باید برای همان استان برنامه‌ریزی کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه نوشتن نسخه واحد از پایتخت برای استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه است، عنوان کرد: دولت اقدام و تحول قصد دارد متناسب با ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان، نسخه پیشرفت را در آن استان تهیه کرده و اجرا کند. هر چند برخی از برنامه‌ها از جمله میزان پرداخت یارانه که ۴۵۰ هزار تومان خواهد بود، جنبه عمومی دارد.

وی با بیان اینکه در دولت اقدام و تحول، اختیارات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در زمینه اقتصادی را به همان استان می‌دهیم تا قطب‌های اقتصادی در استان‌ها به وجود آید، اضافه کرد: هر کدام از استان‌ها به اندازه یک کشور قابلیت فعالیت اقتصادی و تولید داشته و حتی بسیاری از استان‌ها بیش از کشورهای اروپایی قابلیت تولید دارند، به همین خاطر همه مردم را به صحنه خواهیم آورد تا همه ایران تبدیل به گارگاه‌های اقتصادی شود.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه برای تحقق همه این برنامه‌ها باید نیروی جوان بانشاط داشته و از ظرفیت همه بانوان نیز استفاده کنیم، گفت: باید اجازه دهیم جوانان در عرصه‌های تولید فعالیت کرده و مهارت جوانان را با آموزش بالا ببریم که این خود می‌تواند زمینه بهبود زندگی مردم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت اقدام و تحول قصد دارد همانند گذشته، جوانان را دور هم جمع کرده و حماسه‌ای چون آزادسازی خرمشهر را رقم بزند، افزود: تاریخ بیانگر آن است که همه اقوام در این آزادسازی و خلق حماسه سهم داشتند، بنابراین دولت اقدام و تحول قصد دارد یک بار دیگر چنین وحدتی را به وجود آورده و بی‌عدالتی‌ها را به همراه جناح‌بندی‌های چپ و راست از بین ببرد. ما اطمینان داریم که از بین بردن فقر، بیکاری و تورم از زندگی مردم، سخت‌تر از بیرون راندن صدام از خرمشهر نیست.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با یادآوری اینکه برای رسیدن به همه این ایده‌های بزرگ، چند خط‌مشی داریم، تصریح کرد: استانداران دولت اقدام و تحول از مردم همان استان انتخاب خواهند شد. قرار نیست دولت مرکزی، استانداران را انتخاب کند، به همین خاطر مجمعی از نخبگان تشکیل خواهیم داد تا کاندیداها برنامه‌های خود را مطرح کرده و بعد از ارزیابی‌ها، استانداران انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدام و تحول قرار است به مدیران استان‌ها هم‌فکری داده و آن‌ها را رها نمی‌کنیم، ادامه داد: دولت ما با همه توان، پشت استانداران خواهد بود اما اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند. استانداران ما مسلوب‌الاختیار نیستند اما هدایت خواهند شد.

رضایی با تاکید بر اینکه به اقشار آسیب‌پذیر بیش از پیش توجه خواهیم کرده و نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان، یکی از اولویت‌های مهم دولت اقدام و تحول خواهد بود، اظهار کرد: هر کس بتواند ۱۰ درصد هزینه ساخت مسکن را بیاورد، ۹۰ درصد مابقی تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد. در واقع راه‌اندازی مسکن باعث ایجاد بیش از ۳۰۰ صنعت در این حوزه و اشتغال‌زایی قابل توجهی خواهد شد.

وی حفظ کرامت انسانی را مهم‌ترین هدف دولت اقدام و تحول دانست و خاطرنشان کرد: آبروی مردم، نشاط و شادابی باید در زندگی مردم موج بزند که این موضوع مهم‌ترین آرزوی دولت اقدام و تحول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی زنجان انتخابات ۱۴۰۰ محسن رضایی قطب های اقتصادی در استان ها دولت اقدام و تحول همان استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر بارزانی به تهران، یک تحول مهم

سفر نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با هیات بلندپایه به تهران و دیدار و گفت‌وگو با مقامات بلندپایه ایران از جمله حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، از ابعاد سیاسی،امنیتی،فرهنگی و اقتصادی حائز اهمیت است.

۱.ایجاد اراده سیاسی برای همکاری های دوجانبه اولویت اول است و اراده سیاسی در سایه اعتماد متقابل حاصل می شود.سفر بارزانی به تهران نشان از اراده جدی طرفین برای گسترش روابط دوستانه است؛ روابطی که به واسطه مداخله عوامل ثالث بخصوص رژیم صهیونیستی با نوعی بی اعتمادی مواجه شده بود. حضور رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران می تواند این اطمینان را در طرف ایرانی ایجاد کند که این اقلیم در آینده در زمین دشمنان ایران بازی نخواهد کرد و با هرگونه تهدیدی از خاک خود علیه ایران مقابله می کند. استقبال گرم تهران از بارزانی نیز حاکی از اراده تهران برای ایجاد روابط باثبات با اقلیم کردستان و گسترش همکاری‌های فیمابین در مسیر تامین منافع متقابل است.

 ۲.در بُعد امنیتی، طرفین بر اجرای مفاد توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق و بخصوص اخراج گروه‌های تروریستی از مناطق نزدیک به مرزهای ایران و اهتمام برای خلع سلاح کردن آن ها تاکید داشتند.حمایت از گروه های تروریستی و ضد انقلاب اسلامی ایران،از ترفندهای رژیم صهیونیستی و آمریکا، برای تخریب روابط ایران با عراق بطور عام و اقلیم کردستان بطور خاص است.امروز پس از عملیات وعده صادق، آمریکا و رژیم صهیونیستی به این واقعیت پی برده اند که جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خود هم اراده و هم توانایی کافی دارد و هرگونه فعالیت خصمانه با این نظام با پاسخ قاطع و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.رئیس اقلیم کردستان عراق با درک این وضعیت،از مسئولین ایرانی شنید که دولت و ملت ایران، امنیت عراق و اقلیم کردستان را به مثابه امنیت خود می دانند و همانگونه که در زمان غائله داعش، سپاه قدس به فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی به یاری عراق و اقلیم کردستان شتافت،در آینده نیز حامی امنیت اقلیم خواهند بود.

۳.در بُعد فرهنگی،با توجه  به اشتراکات دینی، تاریخی و تمدنی و پیوندهای عمیق میان دو طرف،این سفر فرصت های مناسبی برای توسعه روابط فرهنگی،علمی، دانشگاهی و رسانه ای  ایجاد کرد که باید با برنامه ریزی و پیگیری به نتیجه برسد. آداب و رسوم مشترک  و زبان از مهمترین شاخصه های هویت کُردی در دو سوی مرز ایران و عراق است که پشتوانه مناسبات سیاسی بوده و موجب تقویت اعتماد طرفین است. بر این اساس، ظرفیت سازی و توانمند کردن نهاد های فرهنگی ، رسانه ای و آموزش عالی کشور برای جذب نخبگان فرهنگی کردستان عراق و استفاده از گرایش مثبت کُردهای عراقی، باید مدنظر مسئولان کشور باشد.

۴.مهمترین بُعد روابط ایران با اقلیم کردستان عراق در آینده را  باید در فرصت‌هایی کم نظیر برای توسعه اقتصادی و تقویت بخش‌های صنعتی، کشاورزی،انرژی و فناوری دانست.ایران مانعی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و مراودات تجاری با اقلیم کردستان ندارد و در چارچوب سیاست همسایگی می تواند سطح روابط اقتصادی را ارتقاء دهد. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که همزمان دارای دو کنسولگری در اقلیم است و روزانه بین دو تا سه هزار ویزا از این کنسولگری ها برای مسافرین کُرد عراقی صادر می شود. این حجم تردد و مبادلات می تواند به افزایش پروازهای هوایی منجر شود و ارتباطات بخش های خصوصی طرفین را تسهیل نماید.این که در مقاطعی حجم مبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان ، به حدود دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده نیز موید ظرفیت های کم نظیر اقتصادی است. به‌صرفه‌بودن قیمت اجناس، سهل‌الوصول بودن دسترسی، کوتاه بودن مسیرهای تجاری،وجود معادن از جمله بزرگ‌ترین ذخایر گوگرد در جنوب‌غرب اربیل که در تولید کودهای شیمیایی و آفت‌زدایی مزارع کاربرد دارد از ظرفیت هایی است که می‌تواند در مناسبات دوطرفه مورد بحث قرار گیرد. انتظار است توسعه همکاری های اقتصادی ایران با اقلیم کردستان موجب قطع شریان های اقتصادی این اقلیم با رژیم صهیونیستی شود. در صد بالایی از واردات نفتی اسرائیل، ازکردستان عراق است که این امر زیبنده کردهای آزاده نمی تواند باشد.

در مجموع حضور بارزانی در ایران و اذعان صادقانه وی به دوستی ایران با کُردها، نقطه عطفی در مناسبات فیمابین است و در صورت پیگیری مسئولین ذیربط،می تواند طلیعه تقویت اعتماد و اراده سیاسی برای همکاری بوده و در ابعاد امنیتی،اقتصادی و فرهنگی، بیش از پیش گسترش یابد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904188

دیگر خبرها

  • حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است
  • سفر بارزانی به تهران، یک تحول مهم
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل عمل کرده است
  • ۵۰ نکته از خلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • ۵۰ نکته از حلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • عملیات وعده صادق عامل ایجاد احساس غرور ملی است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟