Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر امروز در دیدار با نوجوانان که در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد، گفت: بنده علاقه زیادی به کتاب های خاطرات دوران دفاع مقدس دارم و مطالعه می‌کنم.

وی بیان کرد: ما این تجربه موفقیت‌آمیز را داریم و جوانان توانستند در جنگ که یکی از سخت ترین صحنه هاست، نقش آفرینی کردند. بسیاری از شهدای ما دانش آموزان هستند و در سنین دانش آموزی در جنگ شرکت و حماسه آفرینی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر ما صحبت از جهش و جهاد می کنیم، معتقدیم که همین الان باید مشخص شود که جوانان و نوجوانان ما در این جهش و جهاد می خواهند چه نقشی را ایفا کنند و این مسئله بسیار مهم است، اما نظام آموزشی ما از این مسئله بسیار دور است و بیشتر یک نظام منفعل است. باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شود.

جلیلی ادامه داد: پس اگر ما از جهش تولید صحبت می‌کنیم، مهم‌ترین مولفه تولید، نیروی انسانی است و با هیچ مولفه دیگری قابل مقایسه نیست. باید وضع مطلوب نظام آموزشی و مقاطع تحصیلی ما مورد بررسی دقیق قرار گیرد. این مسئله حتما باید در سیستم آموزشی ما مورد توجه دقیق قرار گیرد.

وی گفت: همه رشته‌های تحصیلی اهمیت دارد و باید این بستر فراهم شود تا استعدادهای دانش آموزان و دانشجویان ما شناخته شود و رشد یابد. حکومتی می تواند مدعی جهش و حکمرانی خوب باشد که برای رشد همه آحاد جامعه خود برنامه واقعی داشته باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما امروز ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات بسیار خوبی در کشور داریم و باید از ظرفیت‌های جوانان به خوبی استفاده شود تا آنان احساس نکنند که کاری برای آنان نیست و به خارج از کشور بروند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمایل دارید وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خود را معرفی کنید، گفت: خیر. وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه بزرگ است و بیش از یک میلیون کارمند دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید رئیس جمهور نگاهی عمیق به بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته باشد و یکی از بحث‌های مهم این است که آن چیزی که در فرهنگ و اندیشه ما وجود دارد، باید در عینیت و واقعیت هم ظهور و بروز پیدا کند.

تکمیل می شود...

کد خبر 5234890 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید جلیلی نوجوانان آموزش و پرورش انتخابات 1400 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی علیرضا زاکانی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سعید جلیلی عبدالناصر همتی مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری محسن رضایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن مهرعلیزاده هیئت دولت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، دکتر رحمت عباس­نژاد سرستی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در آیین گرامی­داشت مقام معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه مازندران، ضمن اعلام برنامه ­های دهه سرآمدی آموزش بر اساس روزشمار ابلاغ­ شده، گفت: با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، دفتر هم ­اندیشی اساتید، ستاد توانمندسازی استادان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیریت روابط بین ­الملل و نیز برخی از دانشکده ­ها، برنامه ­هایی در راستای طرح تحول آموزش عالی از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت اجرایی خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران به برخی از محور‌های برنامه­ های دهه سرآمدی آموزش اشاره کرد و گفت: محور‌های مذکور عبارتند از دانشگاه آینده با رویکرد ایرانی- اسلامی؛ کیفیت پویایی تدریس؛ پیاده­سازی آمایش آموزش عالی؛ تقویت فرهنگ شاگردپروری؛ آموزش و اخلاق حرفه­ای؛ راهبرد خانواده­محوری در دانشگاه؛ نقش فناوری­های نوین آموزشی در کارآمدی آموزش عالی؛ توسعه هوشمند دیپلماسی علمی و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در حوزه آموزش؛ آموزش‌های سرآمد در حوزه‌های علمی و فناوری پیشران و علوم پایه؛ و حمایت خیرین از توسعه آموزش به محوریت بنیاد حامیان دانشگاه.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای عملکرد آموزش دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی ISC در بین دانشگاه‌ها گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) هرساله براساس شاخص ­های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری، بین­ المللی­ سازی، اثرگذاری اقتصادی، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات به رتبه­ بندی دانشگاه­های کشور مبادرت می­ ورزد.

او گفت: ملاک­های ارزیابی دانشگاه­ها در بخش آموزش نیز شاخص­هایی، چون هرم هیأت علمی، کیفیت دانشجویان ورودی، نوآوری در آموزش، مهارت­ افزایی در آموزش، بازنگری و تدوین برنامه ­های درسی، نسبت دانشجو به استاد و اشتغال دانش ­آموختگان هستند.

دکتر عباس‌نژاد در ادامه افزود: در نظام رتبه ­بندی ISC در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸، رتبه دانشگاه در بخش آموزش، ۴۴ بوده و در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۳۴ ارتقا یافته است. اما رتبه آموزشی دانشگاه مازندران در میان ۱۱۱ دانشگاه ارزیابی ­شده کشور در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با جهش بسیار جالب توجه، به رتبه ۱۴ رسید که به این ترتیب دانشگاه مازندران با پشت­ سر گذاشتن دانشگاه­ های مهم، در کنار دانشگاه ­های برتر از نظر شاخص ­های آموزشی قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با همت و پشتکار استادان، مدیران و یاوران علمی، شاهد ارتقای رتبه دانشگاه در این زمینه در سال­های پیش­رو باشیم.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور