Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:38:02 GMT

ظرفیت صنایع تبدیلی به دو میلیون تن افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۰۹۳

ظرفیت صنایع تبدیلی به دو میلیون تن افزایش یافته است

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری در استان اردبیل به بیش از دو میلیون تن افزایش یافته است.

اکبر بهنام‌جو 24 خرداد در جریان بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار کرد: با تلاش سرمایه‌گذاران و صدور مجوز سهل و راحت از سوی سازمان جهاد کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در این استان تا چهار برابر ظرفیت گذشته ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توانمندی استان اردبیل را در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی یادآور شد و تصریح کرد: هم در بخش محصولات زراعی و هم دامی و باغی واحدهای متعددی در سطح استان راه‌اندازی شده و همچنان این روند سرمایه‌گذاری با سرعت ادامه دارد.

استاندار اردبیل گفت: در حالی که هشت سال پیش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان در حدود 580 هزار تن بوده هم اکنون این ظرفیت به دو میلیون تن افزایش یافته که یک جهش چهار برابری را نشان می‌دهد.

بهنام‌جو یکی از بخش‌های مهم و ارزشمند توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را توجه به گیاهان دارویی و استحصال و فرآوری مطلوب آن دانست و افزود: هیچ مانعی در مسیر حضور سرمایه‌گذاران در این بخش و تولید گیاهان دارویی و عرضه آن به بازار وجود ندارد به طوری که ظرفیت ایجاد شده در این بخش تا 20 هزار تن است.

وی از احداث سه کارخانه بزرگ برای فرآوری گیاهان دارویی خبر داد و خاطر نشان کرد: شرکت امید فارم پارسیان با برند مخصوص تولید این محصولات را آغاز می‌کند که بخش‌های مهمی از این کارخانه آماده بهره‌برداری است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ماه‌های آینده فازهای متعدد کارخانه امید فارم پارسیان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید که این مجموعه تولیدی فرصت اشتغال دو هزار نفری را نیز در سطح استان فراهم می‌آورد.

استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف بتوانیم اهداف توسعه‌ای را در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، انبارهای فنی و سیلوهای استاندارد شکل داده و به تقویت این بخش بیش از گذشته کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنايع فرآوري صنايع تبديلي صنایع تبدیلی و تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به صادرات ۱۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت ولی صادرات محصولات پتروشیمی ایران یک میلیون تن افزایش یافت. - اخبار استانها -

مرتضی شاهمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه صنایع پتروشیمی به‌طور کلی صنعت اول کشور است اظهار داشت: در سال 1401 افزون بر 16 میلیارد دلار ارزآوری این صنعت در صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف بود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی سال 1402 در حال جمع‌بندی است ولی با اینکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در این سال کاهش چشمگیری داشت ولی خوشبختانه سال قبل بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ایران بیشتر از سال ماقبل آن بود.

وی با اشاره به توزیع محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست کشور افزایش یافته است گفت: در سال قبل توزیع و عرضه داخلی محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست بیشتر از سال ماقبل آن بود و چون ارز اعتباری به واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی کمک کرد نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها از محل ارز اعتباری تأمین شد و محصولات بیشتری از مجتمع‌های بالادست صنایع پتروشیمی به پایین دست عرضه شد و صنعتگران این حوزه آن را یک انقلاب اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه تلاش و فعالیت سرمایه‌گذاران عرصه صنایع پتروشیمی به‌صورت منظم است.

معاون وزیر نفت بخشی از موانع صنایع پتروشیمی را تأمین منابع مالی دانست و اضافه کرد: بخش دیگری از موانع این صنایع، رفتارهای آمریکا و تحریم‌ها است ولی خوشبختانه طرح‌های پتروشیمی ایران با سرعت در حال اجرا است و صنعت‌گران این حوزه فعالیت خودشان را انجام می‌دهند هر چند زحمت ما را زیاد می‌کند ولی صنعتگر ایرانی مسیر خودشان را برای توسعه پیدا می‌کند.

بازدید از توسعه صنعت لاوان پتروشیمی مهر پترو کیمیا بازدید از سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت 40 هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت