Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:29:36 GMT

/پیگیری پروژه/ سد کمندان خرداد آب‌گیری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۹۶۸

/پیگیری پروژه/ سد کمندان خرداد آب‌گیری می‌شود؟

ایسنا/لرستان سد کمندان یکی از پروژه‌های مهم آبی استان است که در سال ۱۳۸۳ کلنگ‌زنی شد اما هنوز به مرحله آبگیری نرسیده است.

یکی از مهمترین موانع اجرای این پروژه تخلیه ساکنان روستایی به همین نام است که چندین سال باعث درجا زدن پروژه شد و هنوز بلاتکلیف هستند.

برخی کارشناسان، احداث این سد در مکان کنونی را مناسب نمی‌دانستند و حتی صحبت‌هایی برای جابجایی مکان سد شنیده شد اما عملیاتی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده‌های زیادی برای جابجایی روستا و آبگیری سد کمندان رسانه‌ای شد اما هر بار خبری از تحقق وعده‌ها نبود و وعده جدید از راه می‌رسید و استاندار لرستان طی بازدیدی که ماه پیش از این پروژه داشت، اعلام کرد که تا پایان خرداد ۱۴۰۰ این سد آبگیری شود.

حشمت بهمنی، فرماندار ازنا در خصوص آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفت: پروژه سد کمندان فعال است و امیدواریم در آینده نزدیک آب‌گیری شود.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان برای این سد هزینه شده و اعتبارات سال گذشته آن نیز ۱۴۶ میلیارد تومان بوده است.

بهمنی در خصوص جابجایی ساکن روستای کمندان نیز گفت: اقداماتی در این خصوص اجرا و مکان‌هایی درنظر گرفته شده که نیاز به همکاری ساکنان روستا دارد.

فرماندار ازنا یادآور شد: حجم مخزن سد کمندان ۷۰ میلیون مترمکعب بوده و شبکه آبیاری درجه یک و دو این سد، تقریباً تکمیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد کمندان سد پروژه سد کمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان گفت: کم‌کاری‌ها و معطلی‌ها در انجام تعهدات سبب شده است تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردتومانی در تعدیل پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی‌برنامگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدرضا عجم، در دویست‌وپنجمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر گرگان اظهار کرد: بی‌برنامگی شهرداری در پروژه شهربازی گرگان سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.

وی افزود: مردم چقدر این بی برنامگی‌ها را تحمل کنند، تاکنون در چند نوبت وعده اتمام و بهره‌برداری از این پروژه به شهروندان داده شده که هیچ‌یک به سرانجام نرسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با اشاره به ضرورت ترسیم منابع پایدار درآمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌شود که باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم.

عجم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از خلف وعده‌های مدیران شهرداری افزود: چند ماه قبل وعده راه‌اندازی اتوبوس دوطبقه گردشگری داده شد که ابتدا قرار بود در بیست‌ودوم بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم، سپس به عید نوروز موکول شد و هنوز هم این اتوبوس تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد، اضافه کرد: خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.

عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف‌سازی و دیواره‌سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.

عجم خاطرنشان کرد: نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشم می‌خورد.

کد خبر 748569

دیگر خبرها

  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد