Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@06:04:53 GMT

شورای نگهبان و رییسی زیر تیغ مصلحی و چند نکته

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۸۲۹

سرانجام اینکه وزیر اطلاعات باید از مجلس قانونگذاری رای اعتماد بگیرد. حیدر مصلحی این مراحل را با کامیابی از سر گذراند و وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد شد و با او نیز درگیر شد که در این درگیری پیروز شد. حیدر مصلحی در گفت‌وگویی که با یک رسانه داشته است یک راز و ادعای بزرگ تاریخ نزدیک را افشا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راز به تاثیر گزارش وزارت اطلاعات در سال ۱۳۹۲ برمی‌گردد که مسیر تاریخ ایران را دگرگون کرد و آیت‌الله فقید هاشمی‌رفسنجانی را با مهر عدم احراز صلاحیت از گردونه انتخابات بیرون کرد. البته دلیل این مساله که به پیروزی حتمی شادروان هاشمی‌رفسجانی در انتخابات ۱۳۹۲ برمی‌گردد و مرحوم هاشمی نیز این را تایید کرده است. با توجه به اینکه ساده بودن مصلحی را نمی‌توان باورکرد باید دید انگیزه او از بیان این راز در این روزها که شورای نگهبان زیر تیغ کسانی مثل آخوندی، لاریجانی‌، پزشکیان و نیز جهانگیری قراردارد چیست؟ آیا او با انگیزه‌های شخصی و برای اشتهار بیشتر ناگهان یک راز تاریخی را افشا کرده است؟ با توجه به اهمیت موضوع بعید است منفعت‌طلبی شخصی وزیر سابق اطلاعات وی را به افشاگری وادار کرده باشد؟ در این صورت باید شورای نگهبان که با یک اتهام بزرگ روبه‌رو شده است از او به محاکم قضایی شکایت کند. اما سخنگوی شورای نگهبان برخوردی سخت با مصلحی نداشته است و این شبهه را ایجاد می‌کند که در منازعه حقوقی دست مصلحی پرتر است و می‌تواند ادعای خود را اثبات کند. یک انگیزه دیگر می‌تواند این باشد که بخواهد با زنده‌سازی یک رخداد تاریخی که یک سوی داستان نیز دستش از دنیا کوتاه است، موضوع روز که درخواست‌های مکررلاریجانی از شورای نگهبان را از صدر خبرها بیرون برده و به او نیز هشدار دهد که از تو نامدارتر هم در شورا به دلیل گزارش اطلاعاتی احراز صلاحیت نشده‌اند بنابر این بهتر است داستان را دنبال نکنی؛ از سوی دیگر می‌توان این کار مصلحی را هشدار به شورای نگهبان دانست که باید در برابر خواست مقام رهبری کاری می‌کرد و نکرده است. جدا از انگیزه‌ها و دلایل افشاگری مصلحی، سخنان او نتایجی به دنبال دارد. یکی از پیامدهای این سخنان کاهش اعتبار و صلابت و دقت عمل شورای نگهبان است که به هرحال زیر تیغ مصلحی آسیب دیده و این آسیب‌دیدگی ادامه‌دار خواهد بود. نتیجه دیگر این است که لاریجانی نیز همانند شادروان هاشمی‌رفسنجانی نزد افکار عمومی مقبولیت بالایی داشته و اگر می‌ماند و احراز صلاحیت می‌شد، می‌توانست ریاست‌جمهوری را با رای مردم به دست آورد. به این ترتیب هر کدام از کاندیداها که برنده شوند در سایه این ابهام زندگی خواهند کرد که اگر لاریجانی بود، او حالا رییس‌جمهور نبود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟

 حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و بار دیگر این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

گفتنی است با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟