Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «حضرت بقیه‌الله(عج)» ضمن برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به مناسبت دهه کرامت، ۱۱۴ بسته لوازم آشپزخانه به زنان سرپرست خانواده تقدیم کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد حضرت بقیه الله (عج) (واقع در تهران، خیابان پیروزی، میدان بروجردی) جزو مساجد بسیار موفق در دوره شیوع ویروس کرونا بوده است و به گفته حجت الاسلام والمسلمین غلام صفائی، امام جماعت این مسجد، اهالی این مسجد تلاش کردند چراغ این خانه خدا در روزهای سخت کرونایی روشن باشد تا امید در دل مردم به ویژه نیازمندان تحت حمایت این مسجد زنده بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسجد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین همزمان شدن دهه کرامت با آغاز فصل فراغت دانش آموزان، برنامه های خود برای فصل تابستان را با برگزاری ویژه برنامه هایی برای این دهه آغاز کرد تا شور و نشاط در فضای این مسجد بیشتر شود.

 

نمایشگاهی که قرار است کتابخانه مساجد و هیئت ها را زینت دهد

برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت سیره امام رضا (ع) و کرامات و زندگی حضرت فاطمه معصومه (ع) اولین اقدام اهالی مسجد حضرت بقیه الله (عج) برای دهه کرامت است. این نمایشگاه در فضای باز این مسجد برپا است و کتاب ها با تخفیف 40 تا 60 درصد به فروش می رسد. به گفته صفایی تحفیف ویژه ای برای هیئت های مذهبی و مساجد قائل شده اند تا کتابخانه های این مراکز مملو شود از کتاب های رضوی و فاطمی.

 

کار دیگر اهالی مسجد حضرت بقیه الله (عج) به مناسبت دهه کرامت که در نوع خود بسیار جالب است تهیه بسته ای شامل تعدادی از وسایل آشپزی و آشپزخانه از دستمال تا چاقو است که 114 عدد از این بسته طی این دهه به دست مادران می رسد تا در تهیه غذاهای خوشمزه مشکلی به نام وسیله نداشته باشند. البته قرار است 70 بسته ارزاق نیز توسط خیریه این مسجد به دست خانواده هایی برسد که تحت پوشش و حمایت مستمر مسجد حضرت بقیه الله (عج) هستند که هنوز برخی از اقلام آن تهیه نشده است.

 

آغاز جشنواره ورزشی مسجد بقیه الله (عج) همزمان با آغاز دهه کرامت

اقدام دیگر مسجد حضرت بقیه الله (عج) به مناسبت دهه کرامت که البته آغازی برای برنامه های تابستانه این مسجد می باشد، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های رزمی و تنیس روی میز است که از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) برگزاری آن استارت خورده است و امسال زمینه حضور بیشتر دختران دانش آموزان در این مسابقات با فراهم کردن بخشی از مجموعه ورزشی این مسجد برای این گروه فراهم شده است.

 

پایگاه بسیج مسجد حضرت بقیه الله (عج) کاروان موتوری و خودرویی در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) برپا کرد و در شب میلاد امام رضا (ع) نیز همین کار صورت می گیرد تا عموم مردم منطقه بروجردی در جشن های این دو مولود عزیز شرکت کنند.

 

برگزاری کلاس آموزش احکام با محوریت کتاب احکام ویژه پسران نوشته آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، برنامه دیگر مسجد حضرت بقیه الله (عج) برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان است که به گفته صفایی، برگزاری این برنامه از روز سه شنبه، 25 خردادماه شروع می شود و در طی فصل تابستان ادامه دارد.

 

مشارکت مردم محله بروجردی در جشن های دهه کرامت با فضاسازی محیطی

آذین بندی معابر و اماکن و محوطه اطراف مسجد حضرت بقیه الله (عج) برنامه دیگر این مسجد برای دهه کرامت است تا نشاط معنوی مربوط به این دهه در میان اهالی محله بروجردی عینیت یابد. به گفته امام جماعت این مسجد، باید تلاش کرد هیچ مانعی حتی کرونا نتواند ما را در تعظیم شعائر دینی به ویژه برگزاری مجالس در اعیاد و سالروز شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) سست کند که ما در مسجد حضرت بقیه الله (عج) با تلاش هیئت امنا و بسیجیان و خادم در طول دوره کرونا در این مسجد را باز نگه داشتیم و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برنامه نماز جماعت و سایر برنامه ها را برگزار کردیم.

 

ویژه برنامه های انتخاباتی مسجد حضرت بقیه الله (عج) نیز که امسال با دهه کرامت نیز همزمان شده است با سخنرانی دو تن از سرداران سپاه و رزمندگان دفاع مقدس و پخش کلیپ های انتخاباتی انجام شد و به گفته صفایی، امیدوار هستیم، شرکت گسترده مردم در انتخابات، بر شیرینی جشن های دهه کرامت بیفزاید.

 

مساجد در سراسر کشور تلاش می کنند با برگزاری جشن های دهه کرامت، نشاط معنوی را افزایش دهند تا انشاءالله شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات در جامعه ای باشیم که نام حضرت رضا (ع) در این روزهای پرشور انتخاباتی، در جای جای آن طنین انداز شده است. اهالی مسجد حضرت بقیه الله (عج) نیز به نوبه خود در این زمینه بسیار پر تلاش عمل کرده اند، حقیقتی که با حضور در فضای این مسجد، کاملا حس می شود.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن های دهه کرامت مساجد دهه کرامت مسجد حضرت بقیه الله حضرت فاطمه معصومه دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرهونی پنج شنبه شب در مراسم یادواره شهید حسن محمد زاده در شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهید نزد خدا محبوب شوید در مسیر شهدا حرکت کنید و اگر در این مسیر حرکت کردید خدا شما را نزد مردم عزیز می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی با بیان اینکه شهدا فردای قیامت می‌توانند آبرو داری و شفاعت کنند، افزود: یاد شهید کردن تنها لازم نیست باید راه آنها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام مرهونی بیان کرد: شهدا زنده هستند و زندگی ما را می‌بینند هر گاه حال دلمان خراب است چون از شهدا فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: الگوی دختران ما باید مادران شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی تصریح کرد: شهدا مایه عزت و افتخار ما هستند شهدا اعمال ما را می‌بینند و کاری نکنیم شرمنده شهدا باشیم.

کد خبر 6088808

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود