Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:02:06 GMT

حضور حداکثری دانشگاهیان استان اردبیل در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۶۳۰۴

حضور حداکثری دانشگاهیان استان اردبیل در انتخابات

ایسنا/اردبیل در نشست روسای دانشگاه‌ها و شورای استانی دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها به حضور حداکثری دانشگاهیان استان اردبیل در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل 25 خرداد در نشست روسای دانشگاه‌ها و شورای استانی دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها با موضوع بررسی راهکارهای حضور حداکثری در انتخابات با بیان اینکه در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ قرار داریم و این اتفاق بزرگی برای کشور است، گفت: دنیا به صورت شبانه‌روزی با دقت استقبال مردم و برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رسانه‌های معاند سعی در کاهش حضور مردم در انتخابات دارند، افزود: جریان نفاق و کفر از اول ظهور اسلام تا به امروز وجود داشته است و تمام سرمایه خود را برای ضربه به دین و اسلام هزینه می‌کنند.

حسنی با بیان اینکه انتخابات مهمترین مجرای حاکمیت مردم است، تصریح کرد: با توجه اینکه قسمت اعظم جوانان در دانشگاه‌ها هستند و حدود ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کنند، باید همه تلاش خود را برای حضور حداکثری در انتخابات به کار بندیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برخواسته از رای ملت است، گفت: امروز تنها پرچمدار اسلام ناب، انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: امروز وظیفه داریم علاوه بر حضور در انتخابات، مردم و دانشگاهیان را برای حضور حداکثری پای صندوق‌های رای ترغیب کرده و در ادامه به انتخاب اکثریت مردم احترام بگذاریم.

حسنی با تاکید بر اینکه امروز یک رای ما تاثیرگذار خواهد بود، افزود: در خصوص انتخاب اصلح و احسن منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مرتضی ابراهیمی رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل نیز با بیان اینکه مشارکت سیاسی نشانگر سنجش مشروعیت سیاسی یک نظام است، گفت: لازمه مشروعیت نیز مقبولیت بوده و مقبولیت ابزار تشکیل نظام سیاسی در دنیای مدرن است.

وی با طرح این سئوال که اگر رای مردم در انتخابات تاثیری ندارد، پس چرا دشمنان از حضور مردم در انتخابات ناراحت هستند، گفت: انتخابات هدف نیست، بلکه ابزار است و ما باید از این ابزار به صورت بهینه استفاده کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه می‌خواهیم در جامعه عدالت حاکم شود، ادامه داد: عدالت با لفظ حاکم نمی‌شود، بلکه کلیدواژه عدالت این است که فردی عادل سر کار بیاید.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل لازمه برخورداری از عدالت را مشارکت دانست و گفت: انسان عادل نیز زمانی می‌تواند موفق عمل کند که مردم در صحنه حضور داشته باشند.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی مردم را صاحبان اصلی نظام و انقلاب دانست و افزود: لازمه بقای نظام نیز حضور مردم در صحنه است.

ابراهیمی با بیان اینکه انتخابات یک رفتار سیاسی بوده و عملا مردم با حضور در انتخابات اقدام به سیاستگذاری می‌کنند، تاکید کرد: اگر واقعا دلمان برای کشور می‌سوزد، اکنون باید به فکر باشیم و در این خصوص وظیفه ما دانشگاهیان دعوت مردم به مشارکت و کمک به انتخاب فرد صالح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه اردبیل انتخابات رياست جمهوري انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ حضور حداکثری در انتخابات حضور حداکثری استان اردبیل دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب بیان کرد: اگر بنا باشد سبک زندگی اسلامی با نگاه تمدنی  در مقابل سبک زندگی غربی جاری گردد باید به مفاهیم اصیل اسلامی رجوع کنیم و نهج البلاغه منبعی مهم برای  این موضوع است. وی افزود: در بین مجموعه آثاری که از اهل بیت به جا مانده زیباترین مفاهیم در عالی‌ترین غالب‌ها در پهنه موضوعات مختلف در نهج البلاغه بیان شده به گونه‌ای که نهج البلاغه به عنوان دومین کتاب ارزشمند و مقدس بعد از قرآن کریم، چراغ هدایت انسانها است.

دبیر جشنواره استانی گفت: ما معتقدیم که احیاء و تبیین معارف باید فراگیر شود و اگر با نگاه فرا مذهبی و حتی فرا دینی نگاه شود همه بشریت از آن بهره خواهند برد از این رو مقام معظم رهبری فرمودند:احیاءنهج البلاغه فقط وظیفه ما شیعیان نیست بلکه وظیفه همه مسلمان هاست.

وی بیان کرد: جشنواره ملی رسا «نهج البلاغه دانشگاهیان کشور» جمع کثیری از جامعه خصوصا جامعه نخبگانی را مخاطب خود قرار داده است و مخاطب جشنواره رسا اساتید(اعم از هیئت علمی و مدعو) و کارکنان(اعم از رسمی،پیمانی، قرار دادی، شرکتی و حتی طرحی)، دانشجویان حتی دانشجویان بین الملل و خانواده اساتید و کارکنان دانشگاهی است و دبیرخانه ملی جهت هماهنگی متولیان دانشگاهی در هر استانی دبیرخانه ای دارد.

دبیر جشنواره استانی ادامه داد: محورهای جشنواره عبارتند از خانواده، مدیریت و حکمرانی، آرمان‌گرایی و دشمن‌شناسی و جشنواره شامل ادبی در قالب «داستان، شعر، نمایش‌نامه‌ و فیلم‌نامه»، هنری در قالب «نقاشی، پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی و عکس‌نوشته»، رسانه در قالب «نماهنگ (کلیپ)، پادکست، موشن‌گرافی و رسانه مجازی»، معارفه در قالب« مفاهیم نهج البلاغه، حفظ نهج البلاغه، کتــابــخــوانـی و آموزش مجازی» و پژوهش در قالب «رسانه مکتوب، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی» است.

 وی اظهار کرد: علاقمندان جهت شرکت در جشنواره ملی رسا می‌توانند در محورهای بیان شده فوق شرکت کرده و آثار خود را با ثبتنام در سایت رسا http://rasanahad.ir ارسال نمایند
 اطلاع رسانی در هر دانشگاه از طریق شورای نهج البلاغه همان دانشگاه و بستر فضای مجازی 
https://eitaa.com/khademanenahjoalbalagheh
https://splus.ir/khademanenahjoalbalagheh و یا با شماره دفتر نهاد رهبری پیام نور استان سیستان و بلوچستان۰۵۴۳۳۲۹۴۸۸۵
است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم