Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت از توسعه سرمایه گذاری برای تامین مواد‌اولیه مورد نیاز صنعت پوشاک و کفش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از وزارت صمت، خانم افسانه محرابی در مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» و تشکل‌های تخصصی برگزار شد، ضمن اعلام این خبر گفت: با بستر‌های ایجاد شده، تولید انواع محصولات در زنجیره صنعت پوشاک توسعه خوبی داشته و با ایجاد محدودیت‌های وارداتی بستر مناسبی برای حمایت از تولید ملی فراهم شده و بخش عمده‌ای ازتولیدات داخلی جایگزین محصولات خارجی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در صورت ابلاغ برنامه عملیاتی، فرآیند جایگزینی محصولات داخلی به جای خارجی با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.
محرابی اضافه کرد: این صنعت از ارزش افزوده بالا در مقایسه با سایر رشته‌های صنعتی برخوردار است و سرانه سرمایه گذاری در این صنعت در مقایسه با سایر رشته‌های صنعتی پایین است.

تدوین برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با همکاری بخش خصوصی
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت ضمن تبیین اقدامات انجام شده برای توسعه سرمایه گذاری در این صنعت، اشاره‌ای به تدوین پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش کرد و گفت: این برنامه در 4 محور زیر‌ساختی با همکاری تشکل‌های تخصصی و صاحبنظران در صنعت پوشاک وکفش تدوین شده است.
محرابی تصریح کرد: فراهم سازی زیر ساخت مناسب جهت تجمیع و احداث واحد‌های صنعتی در کشور و ساماندهی زنجیره ارزش، لجستیک و تامین در حوزه کالا از جمله محور‌های چهارگانه این برنامه راهبردی است.
وی اضافه کرد: در این محور‌ها توسعه شهرک‌های تخصصی پوشاک و همچنین تسهیل روند تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های صنعتی وصنفی با اتخاذ تدابیر حمایتی وصیانتی در نظر گرفته شده است.

به هم رسانی واحد‌های صنفی و صنعتی زنجیره تامین
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک وسلولزی وزارت صمت ساماندهی نحوه تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط و به هم رسانی واحد‌های صنفی و صنعتی زنجیره تامین واحد‌های تولیدی را محور سوم این برنامه عملیاتی برشمرد و گفت: حمایت از توسعه و فعالیت نام‌های تجاری) تولید بدون کارخانه (در زنجیره ارزش پوشاک، کفش ومصنوعات چرمی) تسهیل در ثبت برند، تبلیغات محیطی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی) و همچنین ساماندهی، طراحی و توسعه خوشه‌های صنفی/صنعتی نیز از جمله موضوعاتی است که در این محور پیگیری خواهد شد.
محرابی، ساماندهی نحوه بازاریابی و فروش در قالب پلت فرم کسب و کار برای فروش داخلی و خارجی را محور چهارم این برنامه عنوان کرد و گفت: در این محور سیاست‌های حمایت از ایجاد فروشگاه‌های تخصصی (شهر پوشاک وکفش)، اصلاح رویه‌های نظارت بر توزیع وحمایت از پلت فرم‌های نوین مورد تاکید قرار گرفته و تمهیداتی برای تحقق آن در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری پوشاک صنعت پوشاک و کفش برنامه عملیاتی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز شروع نشده، گفت که این شهرک در حال تغییر مکان است‌.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ابتدا قرار بود شهرک صنعتی پوشاک در نزدیکی شمس آباد ساخته شود، اما به دلیل مشکلاتی که در حوزه زمین وجود داشت، قرار شده این شهرک در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) جانمایی شود.

رئیس سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر درباره اینکه ساخت شهرک صنعتی پوشاک در چه مرحله‌ای قرار دارد، در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران است، گفت: البته این احتمال وجود دارد که با انجام اصلاحاتی، شهرک صنعتی پوشاک در همان جای قبلی ساخته شود.

سیجانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا صنایع در صورت قطعی برق در فصل تابستان می‌توانند برای گرفتن خسارت اقدام کنند، تصریح کرد: صنایع فقط در صورتی که قطعی برق بدون اطلاع باشد و باعث آسیب رسیدن به مواد اولیه یا ماشین آلات باشد، می‌توانند برای دریافت خسارت اقدام کنند.

رئیس‌جمهوری وقت، سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی این پروژه را انجام داد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بتوان با گردآوری مجموعه‌ای از واحدهای مختلف صنعت پوشاک، شهرک صنعتی آن را در محلی به موقعیت جغرافیایی رو به روی حرم مطهر امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رساند.

شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تأمین مواد اولیه، مد، طراحی و… را شامل می‌شود. اما در سال‌های اخیر ساخت این شهرک بارها به تعویق افتاد. برای مثال مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران هم در نیمه اول سال ۱۳۹۸ و هم در نیمه دوم آن سال وعده داد که ساخت شهرک صنعتی پوشاک آغاز شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سال ۱۴۰۱ از حل مشکلات ساخت این شهرک خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که تا پیش از تابستان عملیات اجرایی آن آغاز شود.

پیش‌تر گفته شده بود که علت طولانی شدن فرآیند ساخت زمین شهرک صنعتی پوشاک این بوده که این زمین قبلا برای فعالیت دیگری مجوز گرفته بود که بعداً آن فعالیت امکان‌پذیر نشد و مجدداً برای شهرک صنعتی پوشاک پیش‌بینی شد. همچنین در مسیر صدور مجوز نهایی در کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات ایراداتی وجود داشت که برطرف شدن آنها طولانی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد