Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال متوالی به صورت مجازی درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال متوالی به صورت مجازی از بیست‌وچهارم خردادماه آغاز شد و تا بیست‌وهفتم خردادماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا، خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در سه بخش BCBF GLOBAL RIGHTS EXCHANGE   و EXIBITORS    EVENTS   BCBF و BCBF BOLOGNA BOOK PLUS نمایشگاه حضور دارد و به معرفی کتاب‌های برگزیده حوزه کودک و نوجوان می‌پردازد.

 

معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان در قالب کاتالوگ و معرفی طرح گرنت ایران از دیگر فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب بولونیا است.

 

دراین دوره از نمایشگاه مجازی بولونیا از جمهوری اسلامی ایران علاوه بر خانه کتاب و ادبیات ایران؛ آژانس های ادبی دایره مینا؛ آژانس ادبی و ترجمه پل، بنگاه ادبی کیا، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، انتشارات افق و انتشارات طوطی حضور دارند.  

 

گفتنی است در سایت پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا به هر شرکت‌ کننده امکاناتی برای نمایش کتاب و کاتالوگ اختصاص داده شد. همچنین در این نمایشگاه فضایی برای گفت‌وگوی شرکت کنندگان بایکدیگر و برگزاری جلسات فراهم شده است.

 

از جمله برنامه‌های جنبی پنجاه‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا می‌توان به دیواره تخصصی تصویرگران کودک، برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، اهدای جوایز و گفت‌وگوهای آنلاین اشاره کرد.

 

در بخش تبادل رایت این دوره از نمایشگاه 500 ناشر ثبت نام کرده‌اند و حدود 20 هزار عنوان کتاب برای تبادل رایت بارگذاری شده است. در سال جاری بخش BCBF BOLOGNA BOOK PLUS  به نمایشگاه افزوده شد که این ابتکار جدید به موازات نمایشگاه کتاب کودک بولونیا و با هدف جلب مخاطبان حرفه‌ای بیشتر از سراسر جهان آغاز به کار کرده است.

 

در پنجاه‌وهفتمین دوره از نمایشگاه مجازی بولونیا بیش از 670 شرکت کننده به معرفی آثار خود می‌‌پردازند. همچنین در بین برگزیدگان جشنواره امسال تصویرگری بولونیا علیرضا گلدوزیان، امیر شعبانی‌پور، رضا دالوند، امین حسن‌زاده‌شریف و مجید فخارزواره از ایران حضور دارند و نام یلدا راسخی نیز در بین برگزیدگان مسابقه بخش کودکان و تماشاچیان این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

 

گفتنی است؛ انتشارات طوطی به عنوان ناشر برگزیده در بخش آسیایی پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا معرفی شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب کودک بولونیا موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران دوره از نمایشگاه حوزه کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر مهمان ویژه این نمایشگاه از هند به یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام‌رسان ایکس خود نوشت: علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند،نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

 

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب