Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش زوز سه شنبه خبرگزاری یونایتدپرس، تدروس آدهانوم رییس سازمان جهانی بهداشت  در جمع خبرنگاران گفت: تعهد گروه  هفت برای ارایه یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای نیازمند در دو سال آینده کمک بزرگی است، اما برای خاتمه دادن به این همه گیری واکسن های بیشتری مورد نیاز است.

وی افزود: برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ تا زمان برگزاری نشست گروه جی-۷ در سال آینده در آلمان، ۱۱ میلیارد دوز واکسن کرونا مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به مقادیر واکسن کرونای بیشتری نیازی داریم و لازم است که این واکسن ها سریع تر به دست ما برسد. در حال حاضر، ویروس کووید-۱۹ سریع تر از توزیع جهانی واکسن ها در حال گسترش است.

وی خاطرشان کرد: برای کاهش انتقال ویروس کووید-۱۹ و نجات جان انسان ها،  دوزهای کافی واکسن کرونا وجود دارد، فقط در صورتی که این واکسن ها هم اکنون و نه سال آینده در مکان های مورد نیاز توزیع شوند.

رییس سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: این فوریت در بحبوحه انتشار گونه های به شدت مسری ویروس کرونا که اثربخشی واکسن های فعلی را تهدید می کنند، احساس می شود. با وجود کاهش شمار موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان، مرگ و میرها به سرعت کاهش نیافته اند و کاهش کلی شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان، افزایش موارد ابتلا را در سایر کشورها مانند آفریقا پنهان می کند.   

آدهانوم با استناد به مقاله ای که به تازگی در مجله Lancet منتشر شده است،  گفت: کشورهای آفریقایی بالاترین میزان مرگ و میر جهانی را در میان بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ دارند؛ این در حالی است که موارد ابتلای کمتری نسبت به بیشتر سایر مناطق دارند.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر هر روز در کشورها جان خود را از دست می دهند و این جوامع اکنون به واکسن کرونا نیاز دارند نه سال آینده.  

وی ادامه داد: برخی از کشورها در کنترل ویروس کرونا بدون واکسن موفق بوده اند، اما تهدید گونه های این ویروس بدان معنی است که آنها مجبورند که اقدامات بازهم سختگیرانه تری را برای مدت طولانی تری اعمال کنند.  

به گزارش ایرنا، چهل و هفتمین اجلاس سه روزه هفت قدرت صنعتی جهان  «جی-۷» روز یکشنبه به پایان رسید. نتیجه این نشست سه روزه، تنها چند اعلامیه از جمله اختصاص صدها میلیون دوز واکسن کرونا به کشورهای نیازمند بود. به باور منتقدان، این کمک کافی نبوده و مشکلات ساختاری این کشورها در عرضه واکسن را حل نمی کند.

در این نشست علاوه بر هفت کشور عضو ازجمله آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا و ژاپن؛ چهار مهمان دیگریعنی اتحادیه اروپا، هند، استرالیا و کره جنوبی نیز به عنوان ناظر حضور داشتند.

از جمله منتقدان سرسخت اجلاس، سازمان دیده بان حقوق بشر (HRW)، اکسفام و سازمان جهانی بهداشت و همچنین کشورهایی مانند چین بودند.

سازمان دیده بان حقوق بشر، با «شکست عظیم» خواندن اجلاس گروه هفت، اعلام کرد: راهکارهای ارایه شده از سوی سران اجلاس، توان رویارویی با هیچ یک از بحران ها و چالش های بین المللی مانند همه گیری کووید ۱۹، تغییرات اقلیمی و ... را ندارند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که برای شرکت در اجلاس گروه هفت به انگلیس سفر کرد، گفت: هدف‌گذاری گروه هفت برای اهدای یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای فقیر کافی نیست و باید اقدامات بیشتری انجام شود.

همچنین مارک لاوکاک رییس امور کمک‌های سازمان ملل از گروه هفت به دلیل ناکامی در ارایه طرحی سازنده و موثر در مورد واکسیناسیون جهانی علیه کرونا انتقاد کرد و اظهارداشت: وعده گروه هفت برای ارایه یک میلیارد دوز واکسن کرونا طی سال آینده میلادی  " گامی کوچک" از سوی این گروه است.

برچسب‌ها بیماری های ویروسی آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری های ویروسی آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت بیماری های ویروسی آفریقای جنوبی سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا میلیارد دوز واکسن کرونا سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا سال آینده واکسن ها کووید ۱۹ گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا