Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: تعدادی از مدیران استان اردبیل به دلیل تخلفات انتخاباتی به دادگاه معرفی شدند.

بهروز ندایی 25 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های متعدد تعدادی از مدیران در وقت اداری و خارج از وقت اداری با حضور در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری حاضر شده و حتی تبلیغاتی را انجام می‌دادند که در چند مورد تذکر و برای تعدادی نیز معرفی به تخلفات اداری و حتی دادگاه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روند تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها کمتر از 48 ساعت دیگر به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه هرگونه تبلیغ کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها ممنوع است.


رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل زمان اخذ رأی را از ساعت هفت صبح روز جمعه اعلام کرد و گفت: انتخابات در 12 شهرستان و 31 بخش و شهر استان برگزار خواهد شد و در مناطق روستایی نیز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای روستا به انجام می‌رسد.


ندایی افزود: 98 درصد کاندیداهای شوراهای روستا تأیید صلاحیت شده و رقابت خود را برای حضور در پارلمان محلی انجام می‌دهند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کمترین رد صلاحیت کاندیداهای شوراها در این دوره اتفاق افتاده به طوری که در شهرها از 884 کاندیدا تنها 31 نفر در هیئت‌های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند.


ندایی اضافه کرد: مردم استان اردبیل 165 عضو اصلی را برای شوراهای شهر و سه هزار و 252 نفر را برای شوراهای روستا بر می‌گزینند تا مسئولیت و مأموریت این کار را در پارلمان محلی بر عهده بگیرند.


وی تعداد واجدین شرایط در استان در رأی اولی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیون و یک‌هزار و 470 نفر در سطح استان واجد شرایط رأی دادن در 28 خرداد هستند که از این تعداد 23 هزار نفر رأی اولی می‌باشند.


ندایی به طراحی سامانه‌ای برای ارسال پیامک برای مردم خبر داد و بیان کرد: در این پیامک نزدیک‌ترین شعبه اخذ رأی که در حقیقت خلوت‌ترین شعبه خواهد بود، به مردم معرفی خواهد شد تا به سرعت و بدون قرار گرفتن در صف بتوانند رأی خود را به صندوق‌ها بریزند.


وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رأی 10 درصد نسبت به دوره‌های گذشته افزایش یافته و شعبه سیار نیز در همه مناطق استان فعال خواهد بود.


ندایی تصریح کرد: بیماران کرونایی و افرادی که در قرنطینه هستند از طریق شعب سیار رأی می‌توانند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و تشخیص آنها رأی خود را به صندوق‌ها بریزند.


وی به سخنرانی نامزدهای ریاست جمهوری از طریق شبکه‌ استانی اشاره کرد و افزود: متأسفانه تعدادی از این نامزدها در مدت نیم ساعت سخنرانی خود اطلاعات غلطی را از استان داشتند و سعی کردند که بر پایه این اطلاعات غلط مباحث خود را به پیش ببرند. 


ندایی خاطر نشان کرد: تعدادی از کاندیداها نیز به مسائل غیرضروری و تنش‌زا پرداختند که قطعا خط قرمز نظام بوده و سعی شده تا به آنها تذکر در باب مباحث قومیتی و سایر موضوعات تنش‌زا داده شود.


وی سیاست وزارت کشور را رعایت اصل بی‌طرفی و قانونمداری در برگزاری انتخابات اعلام کرد و ادامه داد: کوچکترین امکانات دولتی نباید صرف تبلیغات انتخاباتی شود بلکه سعی بر این است تا به دور از هیاهو انتخابات به شکل سالم و با تمهیدات اندیشیده شده، قانونمدار به انجام برسد.


ندایی از تدارک دستگاه‌های احراز هویت به اندازه کافی در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: امکان رأی دادن دوباره و یا شبهه در اخذ رأی وجود ندارد و به مردم اطمینان می‌دهیم که آرای آنها به شکل سالم دریافت و شمارش خواهد شد.


وی میزان مشارکت مردم را در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری 73 درصد و مجلس 50 درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در این دوره از انتخابات نیز مشارکت مردم استان اردبیل حدود 50 درصد باشد.


ندایی در مورد برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی اظهار کرد: در هیچ یک از شهرهای استان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی نخواهد بود بلکه سعی شده تا برخی از روند انتخابات الکترونیکی برگزار شود.


وی در ادامه به تجمعات انتخاباتی و طرح مباحث حاشیه‌ای به ویژه تخریب عملکرد دولت اشاره کرد و افزود: در برخی از این تجمعات پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده و ما به این ستادها تذکر لازم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی داده‌ایم.


ندایی خاطر نشان کرد: متأسفانه تخریب عملکرد دولت و سیاه‌نمایی در این زمینه که در حقیقت منجر به تخریب نظام می‌شود در دستور کار برخی کاندیداها بوده که تذکرات کلازم به متولیان امر در این زمینه داده‌ شده است.


وی اضافه کرد: بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و خدماتی که دولت‌ها انجام دادند، شایسته نیست با اظهارات نسنجیده زمینه عدم مشارکت مردم را فراهم کنیم.


رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: برای بعد از پایان انتخابات و برگزاری هرگونه جشن پیروزی انتخابات مجوزی صادر نشده و ما انتظار داریم طرفداران از راه‌اندازی کارناوال‌های شادی به دلیل شیوع کرونا پرهیز کنند.


ندایی ادامه داد: عده‌ای از کاندیداهای شوراها نیز به تخریب فضای شهری به ویژه در اردبیل اقدام کردند که با فعال شدن اکیپ امحا سعی بر این است تا به سرعت مکان‌های تخریب شده بازسازی شده و در حقیقت به این کاندیداها تذکر لازم داده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مشاركت حداكثري انتخابات رياست جمهوري انتخابات شورای ششم استان اردبیل اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: فرآیند ضبط مناظره ۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز آغاز شد. - اخبار استانها -

سیدمحسن لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: مناظره این 2 کاندیدا در قالب برنامه 60 دقیقه‌ای آغاز شده و در کنار آن، برنامه 20 دقیقه‌ای تبلیغاتی هر 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز نیز تهیه می‌شود.

وی تصریح کرد: از 13 اردیبهشت ماه همزمان با تبلیغات مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد پخش این برنامه‌ها از شبکه سبلان خواهیم بود تا اهالی شمال استان در انتخاب کاندیدای نهایی قضاوت درست و سنجیده‌ای را داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: همراهی و همکاری خوبی را از سوی 2 کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز شاهد هستیم و امیدواریم روند تبلیغاتی مناسبی را در هفته آینده شاهد باشیم.

لطیفی افزود: قطعا این برنامه‌ها به مشارکت بیشتر مردم در مرحله دوم انتخابات منجر خواهد شد و صدا و سیما همچون مرحله اول انتخابات بستر مناسب رسانه‌ای را فراهم کرده تا در قالب برنامه‌های مناظره و تبلیغاتی آحاد مردم به ویژه ساکنان شمال استان با دیدگاه‌های کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در اسفندماه بر این بوده تا با پخش برنامه‌های مناظره و تبلیغاتی کاندیداها شرایط خوبی را برای مشارکت بالای مردم در صحنه انتخابات فراهم کند که قطعا این فرآیند در مرحله دوم نیز پیگیری می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اضافه کرد: در استان اردبیل از بین هفت منتخب مجلس، 6 نفر در مرحله اول به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند و نفر هفتم با کسب بیشترین آرا در روز 21 اردیبهشت ماه امسال تعیین شده تا در مجلس آینده در ترکیب نمایندگان استان قرار گیرد.

لطیفی بیان کرد: شرایط مساوی برای تبلیغات هر 2 کاندیدا در نظر گرفته شده و سعی ما بر این است تا بهترین بستر و فضای تبلیغی را در رسانه استانی برای هموطنان در انتخاب شایسته مهیا کنیم.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل