Web Analytics Made Easy - Statcounter

هومن افضلی در گفت‌وگو با میزان، در مورد بازی پیش روی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم عراق اظهار داشت: تیم ایران برای نتیجه گرفتن مقابل عراق نیاز به کار خاصی ندارد. کافی است روال تیمی همچون قبل حفظ شود. مهمترین کار کادر فنی تیم ملی حفظ تمرکز بازیکنان است تا با حداکثر توانشان در این بازی به میدان بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنان باید برای برنده شدن انگیزه و تمرکز لازم را داشته باشند و این شرایط را کادر فنی برایشان ایجاد می‌کند. معتقدم بازی راحتی نیست، ولی اعتقاد دارم از پس آن‌ بر می‌آییم.

وی با اشاره به این که انتخاب‌های اشتباه، تیم ما را از اهدافش دور کرده بود تصریح کرد: کادر فنی تیم ملی نشان داد تمرکز خوبی دارد و حفظ این شرایط را به خوبی بلد است و خیلی بهتر از تیم ویلموتس از پس آن بر می‌آید. تیم اسکوچیچ خود واقعی تیم ملی است. به خوبی کار تیمی می‌کنند و کارشان خوب است. تیم اسکوچیچ در رنکینگ اول نبوده، ولی کیفیت تیمش خیلی بهتر است. گاهی برخی زیاد ادعا می‌کنند و در عمل نشان می‌دهند کار بلد نیستند. من هنوز با آن تیم و آن آدم‌ها کار دارم.

این کارشناس فوتبال در مورد نحوه بازی تیم عراق در بازی با تیم کشورمان خاطر نشان کرد: عراق برای بازی خوب به میدان می ۵اید شاید خیلی دنبال دفاع کردن نباشد. آن‌ها خطری حس نمی‌کنند و صعودشان قطعی است. عراق تیم با کیفیتی است و نزدیکترین فوتبال را در میان تیم‌های غرب آسیا به تیم ایران دارد. از نظرفیزیکی به ما نزدیکند و از نظر تاکتیکی هم بازیکنان خوبی دارند. همیشه و از سال‌ها قبل حریف قدری برای ما بودند و بازی‌های ما با آن‌ها سخت است.
افاضلی در ادامه بازیکنان ما را از نظر کیفی از حریف برتر دانست و گفت: این بازی به هر حال سخت است؛ مگر این که شرایط بازی به نفع ما باشد. ما تیم باکیفیتی داریم و این کیفیت در آسیا کمیاب است. با بازیکنانی که داریم از همه تیم‌های آسیایی بهتریم و قطعا بازی با ما برای عراق هم سخت خواهد بود. کافی است بازیکنان توان لازم را داشته و خودشان باشند. ما از حریفمان بهتریم، ولی این به معنی برنده شدن نیست یعنی ما پتانسیل بیشتری داریم و برای برنده شدن باید از آن استفاده کنیم.

وی توانایی بازیکنان را نقطه عطف تیم ملی دانست و گفت: با این نفرات و این کیفیتی که تیم ما دارد بزرگترین دشمن خودمان هستیم. اگر خودمان سر این تیم بلایی نیاوریم؛ مثل این که مربی بد بیاوریم، بازیکنان را ناامید کنیم، سرویس خوب ندهیم و کار شکنی کنیم ما نه تنها پتانسیل صعود به جام جهانی را داریم بلکه توانایی قهرمانی در آسیا را هم داریم. این تیم بسیار توانا است و می‌تواند هجومی بازی کند.   کارشناس فوتبال کشورمان با انتقاد از برخی انتخاب‌ها در دور قبلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در سال‌های قبل به دلیل نگرش اشتباهی که در فدراسیون فوتبال بود مربی دفاعی داشتیم و حالا می‌بینیم که وقتی تهاجمی بازی می‌کنیم کمتر تیمی در آسیا زورش به ما می‌رسد. نگرش سال‌های قبل غلط بود و همین نگرش غلط مدیریتی باعث شد مربی اشتباه انتخاب کنیم. اخیرا شرایط بهتر شده و امیدوارم از این پس درست شود.

افاضلی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل موقعیت‌های زیادی که در بازی با کامبوج از دست رفت اشباع بازیکنان بود یا هنوز تمرکز کافی به دست نیامده است؟ گفت: یادمان باشد بازیکنان بزرگی هم موقعیت از دست می‌دهند و نباید توانایی آن‌ها را انکار کرد. همین که بازیکنان تیم ما موقعیت‌های زیادی ایجاد کردند خیلی خوب است. با این حال تا اینجا خوب بازی کردند و ممکن است همه توپ‌ها گل نشود.   وی ادامه داد: تیم ملی ما در این بازی‌ها فشار روانی زیادی را تحمل کرد. شرایط سخت بود و جای لغزش وجود ندارد. از این رو فشار ذهنی زیادی به بازیکنان وارد شد. از طرفی بازی‌ها هر سه روز یک بار برگزار می‌شود و همین موضوع اجازه نمی‌دهد بدن‌ها به خوبی ریکاوری کرده و از نظر جسمی به بازیکنان فشار وارد می‌شود. شرایط آب و هوایی هم اصلا مطلوب نیست و بازی در ان شرایط به سه روز ریکاوری نیاز دارد. روی تیم فشار زیادی بود.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به خسته شدن تیم بحرین در نیمه دوم و فضا دادن به تیم ما در مقایسه با بازی مقابل تیم کامبوج گفت: بعضی از بازیکنان برای نشان دادن توانایی خود به فضا احتیاج دارند. سامان قدوس از جمله این بازیکنان است. وقتی تیم‌ها در ابتدا دونده و پر فشاربازی می‌کنند و فاصله بین خطوطشان کم است. حریف تحت فشار قرار می‌گیرد در نتیجه بازیکن نمی‌تواند توانمایی خود را نشان دهد.

افاضلی ادامه داد: نه تنها تیم ما بلکه هر تیمی مقابل تیمی که پر تعداد دفاع می‌کند نمی‌توان به گل رسید. چون خلق موقعیت و گلزدن سخت می‌شود. در این قبیل بازی‌ها شانس گلزنی در اواخر بازی‌ها بیشتر می‌شود چرا که از میزان دوندگی کاسته می‌شود در نتیجه فضای بیشتری ایجاد شده وشانس ایجاد موقعیت بوجود می‌آید. در بازی با بحرین قدوس در چنین شرایط به میدان آمد و آن بازی خوب را انجام داد. باز هم اگر چنین شرایط ایجاد شود ما می‌توانیم با همان کیفیت بازی کنیم.

وی با دفاع از تفکرات اسکوچیچ در مورد عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی ایران تاکید کرد: من همان زمان هم با اسکوچیچ موافق بوده و من هم بودم همان کار را می‌کردم و درخواست بازی تدارکاتی نمی‌دادم. تیم برای هماهنگی به زمان نیاز دارد، ولی وقتی بازی می‌کنیم یک روز قبل از بازی، روز بازی و دو روز بعد از بازی را به دلیل ریکاوری از دست می‌دهیم. در حالی که فقط ۱۰ روز برای آماده‌سازی سازی زمان داریم. از این رو در صورت برگزاری بازی تدارکاتی ۵ روز از دست می‌رفت. از طرفی با توجه به قرعه‌ای که به ما افتاده بود بازی اول مقابل هنگ کنگ برای تیم ما حکم بازی تدارکاتی داشت از این رو نیاز به بازی تدارکاتی نداشتیم و اگر من هم بودم همین تصمیم را می‌گرفتم.   بیشتر بخوانید: طاهری: استقلال تا چه زمانی باید بن بست مدیریتی داشته باشد؟ / ایران عراق را شکست می‌دهد

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال هومن افاضلی بازی تدارکاتی تیم ملی بازی ها تیم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: این فصل را به عنوان فصل اشتباهات فردی به یاد خواهیم آورد؛ بسیار ناامید و عصبانی هستم

ژاوی معتقد است اشتباهات فردی کل فصل بارسلونا را تحت تاثیر قرار داده و تیم از لحاظ ذهنیت مشکل دارد.

طرفداری | بارسلونا در دیداری از هفته 34 لالیگا باز هم مقابل ژیرونا شکست خورد تا به رده سوم سقوط کند. ژاوی پس از این شکست در کنفرانس خبری حاضر شد و در مورد عملکرد تیمش گفت:

یافتن توضیحی برای این نتیجه، کار سختی است. این خلاصه فصل ماست. خودمان پیروزی را به آن ها هدیه کردیم. بر بازی حاکم بودیم و کنترل همه چیز دستمان بود. نتوانستیم گل سوم را به ثمر برسانیم و سپس سه گل به آن ها هدیه کردیم. واقعاً مایه شرمساری است. این بازی نشان داد با فقدان رقابت طلبی و بلوغ مواجهیم و اشتباهات فردی ای داریم که نباید در چنین سطحی اتفاق بیافتند. میشل به من گفت که نمی تواند باور کند که امشب چگونه پیروز شدند. باید این فصل را فراموش کنیم و فصل آینده باز تلاش کنیم. آن ها در دو دقیقه دو گل به ثمر رساندند و علت آن اشتباهات ما بود. فصل گذشته ما اشتباهات فردی را کاهش دادیم اما این فصل آن ها دو برابر شدند. امیدواریم بتوانیم 12 امتیاز باقی مانده را کسب کنیم.

خیلی در مورد ذهنیت خودمان برای تلاش و ممانعت از چنین اشتباه هایی صحبت می کنیم اما باز هم اشتباهات تکرار می شوند. چیزهای زیادی را باید تغییر دهیم تا در فصل آینده بتوانیم رقابت کنیم. با چنین شرایط نامساعدی، از لحاظ ذهنی افت کرده ایم. این معضل عدم بلوغ و پختگی است. در دیداری شکست خوردیم که کنترل بازی را در دست داشتیم. امشب مثبت اندیش ماندن، کار سختی است. بسیار ناامید و عصبانی هستم. در 60 دقیقه ابتدایی بازی خوب بودیم و 3 یا 4 موقعیت برای زدن گل سوم داشتیم. امشب دو روی سکه را دیدیم. یک بازی درخشان تا دقیقه 60 و سپس داستان همیشگی کل این فصل تکرار شد. اشتباهات فردی در حال نابود کردن ما هستند. امیدوارم بتوانیم درس بگیریم تا بالغ باشیم و فصل آینده بهتر رقابت کنیم.

دائماً پیروزی را به رقبا هدیه می کنیم. این اتفاق دو بار مقابل رئال مادرید و حال مقابل ژیرونا رخ داده، حتی مقابل پاری سن ژرمن نیز همین طور شد. این اشتباهات بخشی از پروسه یادگیری هستند. بعضی از بازیکنان ما باید بالغ شوند. آن ها باید اشتباه کنند تا برای آینده درس بگیرند. این بازی بدتر از تقابل خانگی مان با ژیرونا بود. در بین دو نیمه راضی بودم، عملکرد خوبی داشتیم و سپس از هیچی سه گل به آن ها هدیه دادیم. البته که این شرایط قابل اصلاح است. مشکل ما ذهنی است. این فصل به عنوان فصلی پر از اشتباهات فردی به یاد آورده خواهد شد. من اولین کسی هستم که از این شرایط عصبانی است. خشمگینم. فرای سرمربی بودن، من یک هوادار بارسا هستم.

رئال مادرید بیشترین امتیاز را کسب کرد، پس بله. تبریک به آن ها. خواهیم دید برای فصل آینده چگونه می توانیم به تیم کمک کنیم. اگر به هر دو بازی مقابل رئال مادرید و ژیرونا بنگرید، می توانید ببینید که ما تیم برتر در اکثر وقت بازی بودیم. باید یاد بگیریم که بهتر رقابت کنیم. 

مایلی دوباره در مورد آینده ات فکر کنی؟

نه.

اریک گارسیا؟

قبلاً هم گفتم، او در بارسا جایگاهی دارد. او اکنون برای ژیرونا بازی می کند اما تصمیم ماندن یا نماندن او بر عهده من نیست.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ژاوی: این فصل را به عنوان فصل اشتباهات فردی به یاد خواهیم آورد؛ بسیار ناامید و عصبانی هستم
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • مدافع سنگالی بازیکن کلیدی استقلال!
  • پوستکوعلو: مسئولیت شکست‌های تاتنهام را می‌پذیرم
  • رقابت گواردیولا، آرتتا و شان دایچ بر سر کسب عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر
  • تیتر بزنید که مقصر این باخت محمد ربیعی است!