Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@02:35:07 GMT

اهمیت هاست  Python برای برنامه نویسان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۸۳۰۷

اهمیت هاست  Python برای برنامه نویسان

پایتون یکی از زبان هایی هست که سال به سال شاهد رشد و محبوبیت باور نکردنی آن هستیم. در سال  2017 ، Stackoverflow ( بزرگترین وبگاه پرسش و پاسخ در زمینه برنامه نویسی ) پیش بینی کرد تا سال 2021 ، پایتون تمام رقیبان خود را شکست می دهد .

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت پایتون ،  یادگیری آسان ان است به طوری که برای افرادی که هیچ اشنایی با زبان برنامه نویسی ندارند ، توصیه میشود با زبان پایتون شروع کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتا برنامه نویسان خوب ایرانی هم از این قافله عقب نماندند و گرایش زیادی را به پایتون نشان دادن اما چالش هایی هم در این مسیر برای آن ها وجود داشت!

شاید همین 2 سال قبل یکی از بزرگترین چالش های برنامه نویسان پایتون پیدا کردن بستر مناسب برای راه اندازی  پروژه های  Python  بود !

مشکل واضح بود برنامه نویس باید سرور مجازی تهیه می کرد!

سرور مجازی برخلاف عملکرد خوبی که داشت اما اشتیاق به آن ها بالا نبود ، دلیل هم واضح بود:

مدیریت دشوار و کانفیگ پیچیده تهیه لایسنس های مختلف برای مدیریت ساده و ارتقای امنیت هزینه بالا نیاز به بک آپ گیری منظم مانیتورینگ 24 ساعت سرور و رفع مشکلات احتمالی دریافت هزینه مجزا شرکت ها برای پشتیبانی از سرور

این ها بخشی از چالش هایی بود  که برنامه نویس با آن رو به رو بود و راه حل مناسبی هم برای آن  وجود نداشت . در یک طرف زبان پایتون بود که بسیار جذاب بود و در طرف دیگر دردسرهای سرور مجازی هم کم نبود!

 

پیدایش هاست پایتون :

هاست پایتون سرآغاز تحولی برای مدیرییت ساده تر و راحتی برنامه نویسان این زبان بود .

اساس شکل گیری این هاست ها فراهم کردن زمینه مناسب برای رهایی از مشکلات متعدد سرور بوده است.

در آغاز به کار این هاست ها شاید برنامه نویسان این زبان اشتیاق چندانی برای بارگذاری پروژه های خود در بستر هاست نداشتند علت واضح بود :

هر چیزی که در آن شناخت نباشد ترسناک است !

اما به مرور ، امروز با تلاش هایی که در راستای آشنا سازی برنامه نویس ها با این سرویس ها صورت گرفت ، در کنار ارائه هاست های تست رایگان و تهیه انواع ویدئو های آموزشی  شاهد استقبال عمومی از این سرویس ها هستیم.

برنامه نویس می داند که اگر پروژه خود را در چارچوب هاست پیاده کند با کاهش چشم گیر هزینه ها و مدیریت  بسیار ساده تر رو به رو خواهد شد.

نقش کلیدی پارس وب سرور :

شاید گفتن این جمله که هیچ شرکتی در ایران در ارائه هاست پایتون با امکانات ویژه و خاص حتی نزدیک به پارس وب سرور نیست اغراق نباشد!

شرکت پارس وب سرور از پیشگامان ارائه هاست پایتون است که با شخصی سازی هایی که در آنها انجام داده کیفیت کار و سادگی استفاده از این سرویس را چند پله ارتقا بخشیده است.

پارس وب سرور با منعطف کردن خود با نیاز کاربر و شناخت واقعی این نیاز ها و ارائه پاسخ مناسب ، کاری کرده است تا کاربران در 95 درصد پروژه ها اصلا نیازی به سرور پیدا نکنند!

اگر به صورت خلاصه بخواهیم مزایای هاست پایتون را لیست کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

ارائه دیتابیس PostgreSQL همراه با پنل مدیریتی  phpPgAdmin ارائه دیتابیس مونگو دی بی با پنل اختصاصی برا ی اولین بار در سی پنل در ایران دسترسی SSH ، نصب کتابخانه ها و دستورات pip به طور کامل از سمت کاربر  سخت افزار قدرتمند و ارتقا لحظه ای پشتیبانی از git و  CI/CD گیت هاب و گیت لب ارائه سی پنل برای مدیریت ساده تر سایت با api پایتون قابلیت شخصی سازی سرویس برای دریافت منابع بالاتر و پروژه های بزرگ راه اندازی پروژه های PHP و لاراول در کنار پروژه های پایتون بک آپ گیری روزانه و هفتگی

موارد بالا بخشی از خدماتی بود که در هاست های پایتون به کاربران ارائه می شود.

 

سخن آخر:

پارس وب سرور با ارائه دیتابیس مونگو دی بی در کنار MySQL و Postgersql در این هاست  ، که گامی بلندی در پیشرفت این سرویس محسوب می شود جای پای خود را در رتبه یک هاست پایتون تثبیت کرده است .

در کنار همه این موارد با تهیه ویدئو های آموزشی و مقالات خوب و جامع در کنار پشتیبانی رایگان برای راه اندازی پروژه ها ، به  کاربران کمک کرده است تا خیلی ساده پروژه خود را در بستر هاست  راه اندازی کنند.

پارس وب سرور با امکان تست سه روزه رایگان این سرویس ها به کاربران این تضمین را داده که ابتدا از کیفیت و خدمات پارس وب سرور رضایت کسب کرده و در مرحله بعدی نسبت به ادامه همکاری دلگرم شوند.

ضمن اینکه کاربران این گارانتی را دارند که هر وقت پروژه در هاست بارگذاری نشد نسبت به عودت هزینه در هر زمانی بدون کسر وجه اقدام کنند.

تعهد ما به کاربر با تهیه سرویس شروع می شود و تا زمانی که همکاری ادامه داشته باشد ادامه خواهد داشت.

 این سرمشقی هست که پارس وب سرور در 12 سال سابقه حرفه ای خود به آن باور داشته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برنامه نویسان برنامه نویس راه اندازی پروژه ها هاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل

داود شایقی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه ۶۰۰ میلیارد تومان، تکمیل تونل حیران ۴۰ میلیارد تومان، راه اردبیل – سرچم ۵۰ میلیارد تومان، راه کلور – درام ۹ میلیارد تومان، سه راهی سربند به سه راهی مشگین شهر ۲۵ میلیارد تومان و اردبیل – مشکین شهر ۲۵ میلیارد تومان از این محل ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: از محل فروش اوراق اسلامی برای تکمیل سد هشجین ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا این پروژه سرعت اجرایی بیشتری به خود بگیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: برای پروژه های آّبرسانی و فاضلاب شهری نیز منابع خوبی پیش بینی شده که طرح آبرسانی به مشگین شهر ۲۰ میلیارد تومان، آبرسانی به اردبیل یک میلیارد تومان و تاسیسات فاضلاب شهری اردبیل ۲۰ میلیارد تومان از این محل تخصیص می یابد.

شایقی در مورد توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر و نجف زاده اردبیل نیز گفت: برای تکمیل بیمارستان نجف زاده اردبیل ۵ میلیارد تومان و توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر یک میلیارد تومان از این محل ابلاغ شده که با تزریق این منابع این پروژه ها سرعت اجرایی بیشتری می گیرد.

وی بیان کرد: بهسازی راه اصلی امیرکندی – گرمی – بیله سوار از محورهای مهم مواصلاتی استان اردبیل است که برای تکمیل این مسیر ۱۵ میلیارد تومان از محل فروش اوراق به صورت نقد ابلاغ می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اضافه کرد: همه این تخصیص ها به استناد ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه و از محل فروش اوراق اسلامی به صورت نقد به خزانه کل کشور ابلاغ شده است.

کد خبر 6087527

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل