Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@23:14:18 GMT

معاون سازمان حج: ایران برای حج آماده بود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۸۴۷۶

معاون سازمان حج: ایران برای حج آماده بود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، اکبر رضایی یادآور شد:  وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی‌القعده (کمتر از یک ماه تا موسم حج) اعلام کرد حج امسال همانند سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و با سقف مشخص برگزار می‌شود.

او با بیان این‌که سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام زائران در حج ۱۴۰۰ را انجام داده بود، گفت: تمام اقدامات مهم همانند تدوین دستورالعمل‌ها، آمادگی سامانه‌ها، تدوین پروتکل‌های بهداشتی، هماهنگی‌ها با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون حجاج و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انجام گرفته بود و برای تمام سناریوهای مربوط به اعزام حجاج از ایران، آمادگی کامل داشتیم.

معاون حج و عمره سازمام حج و زیارت اظهار کرد: با وجود این‌که بسیاری از کشورهای اسلامی واکسیناسیون خود را آغاز کرده‌اند و از طرفی شرط ورود به عربستان نیز در اختیار داشتن تست منفی کرونا، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بود، انتظار می‌رفت حج امسال با حضور تعدادی از حجاج کشورهای اسلامی برگزار شود، اما متاسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشورهای اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.

عربستان پس از ماه‌ها تعلل، در حالی که مدت زیادی از اعلام شرایط ورود به حج برای کشورهای اسلامی نگذشته بود، خبر داد مراسم حج امسال به دلیل نگرانی‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به ۶۰هزار زائر واکسینه‌شده مقیم این کشور محدود خواهد شد. سال گذشته نیز حج بدون حضور زائران کشورهای اسلامی با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از افراد مقیم در این کشور، برگزار شد.

منبع: الف

کلیدواژه: کشورهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد اظهار کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت گذاری ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت ها شد.

وی گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.

حسینی تاکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توأم با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

کد خبر 6089099

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند