Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:49:28 GMT

کرملین: ایران از محورهای گفت‌وگوهای پوتین و بایدن است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۰۲۰۷

کرملین: ایران از محورهای گفت‌وگوهای پوتین و بایدن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوری یوشاکف» دستیار کرملین امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران در خصوص محور گفت‌وگوهای آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که دو طرف قصد دارند در نشست ۱۶ ژوئن (۲۶ خردادماه) خود در شهر «ژنو» سوئیس در خصوص تمامی مسائل مهم از جمله مسائل دوجانبه حل نشده، ثبات راهبردی و درگیری‌های منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، وی در این خصوص توضیح داد: «تقریباً تمامی موضوعاتی که هم ایالات متحده و هم ما را نگران می‌کند در نسخه نهایی دستورکار (نشست پوتین و بایدن) قرار داده شده است. این موضوعات به ویژه شامل وضعیت فعلی روابط روسیه و آمریکا و چم‌انداز آتی آن‌ها، ثبات مهم راهبردی و موضوعات مربوط به امنیت سایبری می‌شوند. موضوعات دوجانبه خاص که نیازمند راه‌حل‌هایی هستند نیز مورد بحث قرار می‌گیرند».

این دیپلمات روس همچنین ادامه داد: «موضوعات مربوط به همکاری اقتصادی، اقلیمی، قطب شمال و مبارزه با همه‌گیری کرونا نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد».

یوشاکف همچنین اشاره کرد که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا قصد دارند به مسائل منطقه‌ای از جمله ایران بپردازند و در این خصوص توضیح داد: «موضوعات منطقه‌ای چون اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا)، سوریه، لیبی، افغانستان، ناگورنو-قره باغ، شبه‌جزیره کره و موضوع هسته‌ای ایران و اوکراین نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت که البته ممکن است موضوعات دیگری نیز مطرح شود».

دستیار کرملین در ارتباط با تیم روس که قرار است در سفر به ژنو، پوتین را همراهی کنند، توضیح داد که هیأت روس شامل «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور مربوط به سوریه و «دیمیتری کوژاک» معاون رئیس ستاد دفتر اجرایی رئیس‌جمهور روسیه می‌شوند.

یوشاکف سپس با اشاره به افرادی که در سفر به ژنو همراه پوتین هستند، ادامه داد: «این نشان می‌دهد که اوکراین و سوریه در میان موضوعاتی قرار دارند که رؤسای جمهور به آن‌ها خواهند پرداخت».

از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو در خصوص تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا تشدید شده است.

دولت بایدن همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو به بهانه نقش این کشور در حمله سایبری به نهادها و سازمان‌های دولتی و امنیتی آمریکا وضع کرده است و مدعی است که دولت روسیه در مسموم کردن «الکسی ناوالنی» یکی از چهره‌های مخالف «ولادیمیر پوتین» نقش داشته است که البته دولت روسیه تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دستیار کرملین ایران جمهور روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت