Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@00:30:28 GMT

انتصاب رئیس کمیسیون رمز ارز البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۱۰۴۲

انتصاب رئیس کمیسیون رمز ارز البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، طی حکمی علی پاک باخته گان زنجانی به ریاست کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز منصوب شد.

فناوری بلاک‌چین در بسیاری از مواقع معادل رمزارز گرفته می‌شود، اما این اشتباه است، چون یکی از حوزه‌هایی که با استفاده از فناوری بلاک‌چین به آن پرداخته می‌شود، بحث رمزارزهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بلاک‌چین یک فناوری است که کاربرد‌های زیادی دارد و رمز ارزها یکی از کاربردهای آن محسوب می شود.

برآوردی که وجود دارد این است که خود بلاک‌چین می‌تواند شروع یک سری تحولات فناوری باشد که منجر به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شود و می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور چیزی شبیه نقش IT یا انفجار اطلاعات داشته باشد؛ بنابراین نمی‌توان آن را محدود به بیت‌کوین و ماینینگ کرد.

اما به گفته برخی کارشناسان این حوزه، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انقلاب صنعتی چهارم توسط بلاک چین قابل اجرا است و می‌توانند نحوه تبادل ارزش و دموکراسی اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد، پس بسیار جسورانه در حال هزینه‌کردن هستند تا بتوانند شرکت‌های فناورانه نسل بعدی را پیدا و اقتصادشان را متحول کنند.

مهم‌ترین ویژگی این فناوری تمرکززدایی آن است که با ذخیره داده‌ها در سراسر شبکه بلاک چین، خطراتی را که با ذخیره داده‌ها به‌طور مرکزی به وجود می‌آید، حذف می‌کند.

اما فناوری بلاکچین در صنعت بانک داری مزایایی دارد که کاهش هزینه‌های سازمانی، افزایش امنیت، جلوگیری از پولشویی و بهینه‌سازی تعاملات مالی بین‌المللی مهم‌ترین آنهاست.

باید گفت؛ شرایط کنونی کشور بسیار حساس است، ما در این مقطع زمانی به درآمد‌های ارزی نیاز داریم؛ در این شرایط صنعت ماینینگ و استخراج ارز‌های دیجیتال ضمن ارزآوری می‌تواند در تسهیل تجارت بین المللی کمک کند.

بازرگانان می‌توانند با استفاده از رمزارز‌های تولید شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند و مشکلات تحریم بانکی برای پرداخت هزینه‌ها را دور بزنند.

انتهای پیام / ر. ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتصاب جدید انتصاب رئیس بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی توسط دستگاه‌های مربوطه نظارت می‌شود.
علی دهقانی افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری نفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.
وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: همه این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.
دهقانی گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده می‌کنند بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت دارند.

دیگر خبرها

  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟