Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدصالح جوکار روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ۱۵ طرح صنعت آب و برق یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه حیات استان وابسته به آب است، اظهارکرد: با وجود تخصیص آب در خط اول انتقال آب ، نه تنها افزایشی رخ نداد، بلکه به شدت با کاهش میزان انتقالآ  هم مواجه هستیم.

این نماینده یزد در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از آبخوان‌های استان برداشت می‌شود و هر سال ۴۰ سانتیمتر از سطح آب‌های زیرزمینی یزد کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل کشاورزان استان همجوار هم حل نشد، مطمئنا با تهدیدهای جدی از طرف آنها هم در خط انتقال آب مواجه هستیم.

جوکار با تاکید بر اینکه سال‌های گذشته بودجه خط انتقال آب یزد ۲ تا ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شد ، گفت: امسال در مجلس شورای اسلامی این بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با قدردانی از رضا اردکانیان وزیر نیرو که دستورهای خوبی را برای طرح های آب و برق یزد صادر کرد، افزود: با این وجود از زیرمجموعه وزارتخانه به دلیل عملی نکردن این دستورها گلایه داریم.

اردکانیان وزیر نیرو امروز برای افتتاح ۱۵ طرح بخش صنعت آب و برق یزد با سرمایه‌گذاری ۶۷۶ میلیارد تومان و نیز آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح آب و فاضلاب با پیش بینی پنج هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان هزینه به یزد سفر کرد.

 آبرسانی به ۷۰ روستا، بهره برداری تصفیه‌خانه و تاسیسات جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و آب شیرین کن بافق، ،  افتتاح چهار مخزن بتنی جمعا به ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب از جمله طرح هایی است که با حضور اردکانیان  افتتاح شد. 

افتتاح هفت طرح توسعه و بهسازی شبکه آب و فاضلاب در شهرهای هرات، میبد، اردکان، برق‌رسانی به روستای «پتکستان» شهرستان اردکان و تصفیه‌خانه فاضلاب روستای تاریخی اسلامیه  شهرستان تفت از دیگر طرح هاست . 

آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه بزرگ رینگ آبرسانی، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یزد نیز از دیگر طرح هاست.

۷۰ درصد آب شرب استان یزد در فصول سال و ۶۰ درصد در فصل تابستان از محل خط انتقال تأمین می شود باید تصمیم گیری جدی در رفع چنین مشکلاتی صورت گیرد.

هم اکنون از ۶ هزار و ۷۳۳ منبع آبی استان یک میلیارد و ۷۸ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌ شود که ۸۳۳ میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها، ۱۶۳ میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ ها تامین می‌شود.

آب تجدید شونده منابع زیرزمینی یزد ۸۲۷ میلیون مترمکعب و کسری مخزن حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه حدود ۵۰ سانتیمتر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی استان کاسته می‌شود.

آب استحصالی از منابع آب شیرین استان در سال ۱۳۸۷،سه هزار و ۱۶۶ لیتر در ثانیه بود که این عدد در سال ۱۳۹۵ به ۲ هزار و ۶۳۱ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

انتقال آب به یزد در سال ۱۳۶۸ در ابتدای شکل گیری دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مصوب و در مسیر کاملا قانونی انجام شد و هر نوع اخلال در آن، قانون شکنی محسوب می شود.

بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای یزد  سالانه حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی، ۱۱۰ میلیون مترمکعب در بخش شرب و  بهداشت و ۶۵ میلیون مترمکعب نیز در بخش صنعت مصرف می شود.

 سرانه مصرف استاندارد آب روزانه برای هر شهروند در کشورهای توسعه یافته ۱۵۰ لیتر است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و حدود هزار نفر از جمعیت استان عشایر هستند. 

برچسب‌ها افتتاح طرح یزد وزیر نیرو اردکان بافق رضا اردکانیان جوکار پروندهٔ خبری پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح یزد وزیر نیرو افتتاح طرح یزد وزیر نیرو اردکان بافق رضا اردکانیان جوکار میلیون مترمکعب میلیارد تومان انتقال آب وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران