Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:27:55 GMT

فیلم// تهران نظم و آرامش بصری ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۱۴۲۷

فیلم// تهران نظم و آرامش بصری ندارد

‍‍‍‍‍‍

"علیرضا نادعلی تهران کاندیدای ششمین انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر مدیریت یکپارچه را نرم‌افزاری ببینیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، گفت: در کلان‌شهر تهران از ارتفاع بناها گرفته تا نمای ساختمان‌ها و غیره هیچ نظم و آرامش بصری ندارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در ادامه سلسله برنامه‌های "صدای مردم" در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم و ششمین دوره انتخابات شورای شهر، میزبان "علیرضا نادعلی شهرستانکی"  مسئول اسبق کانون اندیشه جوان و کاندیدای ششمین دوره شورای شهر تهران بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این برنامه مهمترین مسئله در عرصه مدیریت شهری را «فرهنگ » دانست و گفت: وقتی صحبت از فرهنگ می‌شود به نظر می‌رسد باید به امور فرهنگی اهتمام داشت اما من معقدم، فرهنگ جایی است که از منظر آن شهر را باید اداره کرد.

نادعلی همچنین با اشاره به لزوم مدیریت یکپارچه شهری تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از قوانین بسیار قدیمی است، انقلاب اسلامی به تغییرات نرم‌افزاری نیاز داشته که در برخی حوزه‌ها آن را درست انجام نداده‌ایم؛ الان که مجلس انقلابی سرکار است زمان مناسبی است که این نرم‌افزارها تغییر یابد؛ در این بین برخی از این تغییرات باید در بستر شورای شهر انجام شود؛ اگر مدیریت یکپارچه را نرم‌افزاری ببینیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

"صدای مردم" ویژه‌برنامه انتخاباتی خبرگزاری تسنیم با محوریت شورای اسلامی شهر تهران با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تولید شده است؛ این برنامه با اجرای علی مرادخانی همراه و با حضور اعضای فعلی و نامزدهای شورای شهر تهران برگزار می‌شود.

توصیه مجتبی شاکری به اعضای جدید برای آشنایی با کار در شورای شهر/ شورای چهارم روحیه "کار و تلاش" نداشتفیلم/ پشت‌پرده کلنگ‌زنی خط 10 مترو تهران در روزهای پایانی شورای شهر پنجم چیست؟فیلم/ چرا هم‌داستانی شورای شهر فعلی تهران با دولت "گره‌ای از مشکلات تهران" باز نکرد؟21 نامزد نهایی شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر چه کسانی هستند؟ + سوابق

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد

«عنوان بصری» دربرگیرنده بیانات آیت‌الله سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی در شرح حدیث عنوان بصری مروی از امام صادق(ع) است که به صورت موضوعی منتشر می‌شود.

جلد ششم کتاب عنوان بصری به تازگی منتشر شده که مولف در این جلد، به شرح فقره «ولا یُدبّر العبدُ لنفسه تدبیراً» از این حدیث نورانی پرداخته و موضوع تدبیر در امور اجتماعی و حکومت را بسط و توضیح داده است.

آیت‌الله طهرانی در مجالس نوزده‌گانه این کتاب در توضیح مختصات مکتب الهی و حکومت اسلامی و تفاوت آن با سایرین، محوریت توحید را شاخصه اصلی حکومت اسلام بیان داشته و آثار و تبعات آن را برمی‌شمرند. وی با تاکید بر اهمیت انتخاب تعابیر و کیفیت شعارِ در حکومت اسلام، توجه به توحید و اخلاص در عمل را محور حرکت حاکم اسلام مطرح کرده و با بیان جریاناتی از تاریخ معصومین و اولیای الهی به تبیین مطلب می‌پردازد.

نویسنده در بخشی دیگر از کتاب، با تبیین کلام امام صادق(ع) در حدیث شریف که به عدم تدبیر عبد نسبت به خویش اشاره دارند، اصطلاح مشورت و تدبیر اجتماع و جایگاه و اهمیت آن در اسلام را شرح و تفصیل داده و مسئله تعهد و تخصص را از زوایای مختلف واکاوی و تشریح می‌کند.

برخی از دیگر موضوعات این اثر عبارتند از: «بنای عالم تکوین و خلقت بر توحید»، «نظام تربیتی انسان از منظر اسلام»، «وظایف فردی و اجتماعی سالک در شبانه‌روز»، «اتقان و استحکام عمل در سیر و سلوک إلی‌ الله»، «اهمّیت تعهّد و وجوب التزام به آن»، «اهمّیت بینش عرفانی در مسائل فقهی و اجتماعی»، «لزوم تامین امنیت اخلاقی برای تمام اقشار جامعه در حکومت اسلام».

در پشت جلد کتاب چنین می‌خوانیم: «آن کسی که در انجام امور نسبت به مسائل إتقان و إحکام ندارد، نسبت به مسائل سلوکی هم هیچگونه پیشرفتی ندارد! آن کسی که نسبت به تعهدات اخلاقی و شرعی‌اش بین افراد احساس وظیفه نمی‌کند و یا نسبت به قراردادهای مابین طرفین احساس وظیفه‌ای ندارد و خدا را جدای از این مسائل فیمابین می‌داند، در وادی سلوک و حرکت هم بیش از یک مدّعی نیست و یک سانت هم به جلو نمی‌رود! سلوک به معنای انطباق نفس با واقعیت‌ها و با مسائل فطری است نه اینکه یک سری کارهایی را انجام دادن و نمازی را خواندن و اورادی را گفتن و بعد به هر کاری دست زدن و به هر عمل خلافی اشتغال پیدا کردن و هر ارزشی را زیر پا گذاردن.»

گفتنی است مجموعه «عنوان بصری» از دوره علوم و مبانی اسلام و تشیع منتشر می‌شود که جلد ششم در ۶۲۰ صفحه توسط انتشارات مکتب وحی روانه بازار نشر شده است. دیگر موضوعات این دوره عبارتند از: «جلد اول: ولایت و هدایت»، «جلد دوم: حقیقت ذکر»، «جلد سوم: حقیقت علم»، «جلد چهارم: تزکیه و تهذیب»، «جلد پنجم: حقیقت عبودیت».

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم