Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: شبکه حدود ۳۰۰ هزار نفری ناظر شورای نگهبان در این دوره از انتخابات ایجاد شده است.

قدس آنلاین:  نشست مشترک روسای ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری با صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان برگزار شد.

در این نشست صادقی مقدم با اشاره به وظایف و فعالیت دستگاه‌های مسئول در اجرا و نظارت اظهار کرد: فضای علاقه مندی و شور انتخابات را باید طوری ایجاد کرد که مردم بدانند می‌خواهند کار مهمی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظیفه ما در شورای نگهبان نظارت بر اجرای انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی است. شبکه حدود ۳۰۰ هزار نفری ناظر شورای نگهبان در این دوره از انتخابات ایجاد شده است. روز انتخابات میزبان نمایندگان نامزدها هستیم که آن‌ها بر کار نظارتی نیم‌نگاهی داشته باشند و بتوانیم امر انتخابات را به خوبی پیش ببریم.

علیرضا نیلچی مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان در این نشست با بیان اینکه بهتر است یک فرد به نمایندگی از نامزد انتخاباتی در ستاد حضور داشته باشد، گفت: نمایندگان نامزدهای دوره‌های پیشین به مسائلی، چون کمبود تعرفه رای، تاخیر در زمان شروع رای گیری، مشکل در روند رای گیری یا توقف یا کندی دستگاه‌های احراز هویت، صادر نشدن کارت نماینده نامزد در شعب، استفاده از امکانات دولتی یا مخدوش بودن تعرفه‌ها و ممانعت از حضور نمایندگان در شعب می‌پرداختند که فهرستی از مشکلات را ایجاد کردیم تا به دنبال راه کارها باشیم.

وی افزود: تعرفه‌ها برابر تمام واجدین شرایط و ۱۵ درصد بیشتر منتشر می‌شود. تاکید داریم اول وقت روز جمعه، روز انتخابات، میزبان نمایندگان "شخص" نامزدها باشیم که نامشان باید با ارائه معرفی نامه و امضای خود نامزد اعلام شود. محل استقرار نمایندگان در محل شورای نگهبان با امکانات ارتباطی مجهز می‌شود و اطلاعات وزارت کشور یا ستاد نظارت قابل رؤیت خواهد بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: دستگاه‌های احراز هویت در شعب به مجری و ناظر اعلام می‌کند سن قانونی احراز شده یا خیر و همچنین جلوی رای تکراری را خواهد گرفت. همچنین به وسیله این دستگاه از نام و شناسنامه افراد درگذشته نیز نمی‌توان استفاده کرد.

وی درباره مدت زمان رأی گیری توضیح داد: چون از ساعت ۱۲ شب به بعد روز جدید آغاز می‌شود، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه رای گیری روز جمعه ۲۸ خرداد را پس از ساعت مذکور نپذیرفت، اما افراد باقیمانده در شعبه می‌توانند رای دهند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان و نمایندگان نامزدها در محل این شورا، در طول روز میزان مشارکت را رصد می‌کنند. صورت جلسه شعب به عنوان سند و نشان دهنده صحت انتخابات است و از لحظه‌ای که اطلاعات تعداد رای نامزد از مبدا به مقصد می‌رسد، کم کم اطلاعات محتوایی هم در دست ما و وزارت کشور قرار خواهد گرفت. نتایج هم از مسیرهای قانونی پس از صحت سنجی و تجمیع آرا به اطلاع مردم خواهد رسید.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: ابتدا آرای ریاست جمهوری شمارش می‌شود و وقتی شمارش آرای ریاست جمهوری تمام شود، صورت جلسه خواهد شد و سهم هر یک از نامزدها را از سبد رای ثبت خواهند کرد. از خط ویژه شورای نگهبان و دستگاه‌های احراز اطلاعات آرا ارسال خواهد شد. صحت انتخابات نیز هر دوره باید در هیئت مرکزی و در صورت لزوم در شورای نگهبان پس مدتی اعلام شود.

صادقی مقدم گفت: قانون گفته رای گیری باید در یک روز باشد و ادامه آن پس از ساعت ۱۲ شب روز جمعه، ممکن نیست. در قسمت انتخابات ریاست جمهوری معطلی افراد به اندازه دیدن شناسنامه و نوشتن مشخصات و رای دهی است. بیشتر مشکلاتمان درباره تهران است که رای گیری الکترونیکی شوراها را نداریم و به هر فرد ۴ برگه انتخاباتی داده می‌شود.

وی ادامه داد: در سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری درباره انتخابات، استفاده از فناوری‌های نوین در رای گیری مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون اجرایی شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری شمارش آراء نظارت بر انتخابات شورای نگهبان رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا