Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم معدن و کشاورزی در استان کرمان حرف اول را می زند و هم ذخایر بالایی از مس، کرومیت، زغالسنگ، تیتانیوم و ... دارد که خوشبختانه جذب سرمایه گذاری خوبی در این استان صورت گرفته اما این وضعیت هیچ تناسبی با فقر در استان ندارد و میزان بالایی از فقر مطلق را در استان کرمان شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سیدابراهیم رئیسی" عصر امروز 25 خردادماه در ویژه برنامه انتخاباتی "ایران سرای من" در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: سرمایه بزرگ استان کرمان نیروی انسانی و تحصیلکرده است و جوانان این استان آماده کار و تلاش هستند.

وی افزود: ذخایر خدادادی استان کرمان از جمله معادن بسیار ارزشمند، کشاورزی غنی و محصولات مهم از جمله پسته، خرما و مرکبات در سطح کشورهای مختلف مشهور است.

رئیسی با اشاره به اینکه کرمان به دلیل روزهای آفتابیِ بسیار می تواند مرکز تولید انرژی های خورشیدی باشد، تصریح کرد: اگر مدیریت آب در استان کرمان خوب صورت نگیرد، شاهد کاهش تولید خواهیم بود لذا تولیدات استراتژیک استان در گرو مدیریت آب است.

وی بیان کرد: نزولات جوی در کشورمان کم داریم اما با مدیریت آب می توانیم تولیدات کشارزی را پررونق کنیم و باید در استان کرمان این مسئله دنبال شود که نکته بسیار مهم و اساسی است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم معدن و کشاورزی در استان کرمان حرف اول را می زند و هم ذخایر بالایی از مس، کرومیت، زغالسنگ، تیتانیوم و ... دارد که خوشبختانه جذب سرمایه گذاری خوبی در این استان صورت گرفته اما این وضعیت هیچ تناسبی با فقر در استان ندارد و میزان بالایی از فقر مطلق را در استان کرمان شاهد هستیم.

وی با اشاره به تعداد بالای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان کرمان افزود: با وجود زمینه های اشتغال در کشاورزی و معادن استان، تعدادی بیکاران هیچ تناسبی ندارد و این وضعیت می تواند متفاوت بشود.

رئیسی بیان کرد: برخی صنایع دستی استان کرمان شهرت بسیاری دارد که باید به آنها رونق داد چراکه زمینه اشتغال بسیار و ارزش افزوده بالایی می تواند برای مردم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تعداد آثار ثبت جهانی در استان تمدن ساز کرمان بالاست اما به تناسب زمینه های گردشگری، این صنعت فعال نیست در حالی که صنعت و اقتصاد گردشگری می تواند در استان کرمان رونق ایجاد کرده و مردم دنیا را با جلوه های تمدنی و تاریخی این استان آشنا کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شش منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان تعریف شده اما فعال نیستند در حالی که این مناطق بیکاری را تا حد زیادی می تواند کاهش داده و زمینه تولید و صادرات را فراهم کند و ما باید به سمت دو یا چند برابر کردن صادرات غیرنفتی برویم که زمینه و بستر آن در کشورهای همجوار ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری در استان کرمان می تواند محور قرار گرفته و از زمینه های فعال اقتصادی باشد، افزود: نباید تصور کرد قدرت فقط قدرت نظامی است. توانمندی اقتصادی، تولید قدرت می کند. اقتصاد مقاومتی که با هر تکانه ای تکان نخورد و سفره مردم با هر تغییر دلاری کوچک نشود.

رئیسی با اشاره به اینکه باید سفره مردم متحول شود، تصریح کرد: باید اقتصاد و تقسیم امکانات و ظرفیت های کشور را عادلانه کرد و مجموعه خوب مجموعه ای است که حق مظلوم را بی لکنت بگیرد و مردم باید در اجرا این احساس را داشته باشند؛ مردم باید بتوانند خواسته خود را دنبال کنند و کسب و کارشان رونق داشته باشد.

وی بیان کرد: بعضی از بخش های فعال اقتصادی در استان کرمان از جمله سیرجان که منطقه فعال معدنی و ترازیتی است و جایگاه حساسی دارد، باید برای آن برنامه ریزی شود و باید ساخت بزرگراه هایی در استان که زیرساخت توسعه صنعتی، کشاورزی و معدنی استان باشد، پیش بینی بشود. ساخت آزادراه ها می تواند به امنیت مردم و نقل و انتقال کالا کمک کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه امیدواریم انتخاباتی بسیار با شکوه با حضور مردم رقم بخورد، گفت: دولتی که شکل می گیرد اگر پشتوانه بیشتری داشته باشد گره گشایی بیشتری خواهد داشت و بنده معتقدم امروز حلقه مفقوده در وضعیت کشور، مدیریت کارآمدی است که امکانات را در مسیری که باید به کار گرفته و دغدغه مردم در مبارزه با فساد، تبعیض، اشتغال و ... را حل بکند.

وی افزود: 40 درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است و این ظرفیت باید به کار بیاید تا مشکلات مردم حل بشود.

رئیسی تصریح کرد: در استان های مختلف زمینه برای فعالیت کاملا وجود دارد و امیدواریم مردم ایران و استان کرمان که همیشه منشاء برکات بوده و مردم انقلابی و فسادستیز بوده اند، یک دولت مردمی رقم زده و ایران قوی را در این دولت مردمی شکل بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رياست جمهوري گردشگري استان کرمان منطقه ویژه اقتصادی فقر مطلق انتخابات ریاست جمهوری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید

در زمان حاضر با وجود ۳۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۵ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۵ درصد این ظرفیت خالی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 226 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا شانزدهم اردیبهشت 1403) در مجموع 28 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 30 میلیارد و 320 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 5درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 17 میلیارد و 980 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 17 میلیارد و 440 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی 3درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 32 میلیارد و 390 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 65 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 35 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز شانزدهم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 970 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد یک‌درصدی ذخایر سدها با در مقایسه با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی