Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@07:00:17 GMT

دیدار مدیران رسانه‌های اصلاح طلبان با رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۲۳۴

دیدار مدیران رسانه‌های اصلاح طلبان با رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جمعی از مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ خرداد) با آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت الله رئیسی در این نشست با بیان اینکه جز در محضر مقدس خداوند متعال، شهدا و مردم، به هیچ جریان و گروه خاصی احساس بدهکاری نخواهم کرد گفت: لطف و حمایت ائتلاف‌ها و گروه‌ها از من و همچنین وجود برخی افرادی که قرار بود در انتخابات شرکت کنند و در میانه راه به حمایت از من پرداختند، سبب نمی‌شود که در صورت کسب رای مردم نسبت به مجموعه، گروه و یا عزیزی احساس بدهکاری کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار مدیران مسئول رسانه‌ها با رئیس دستگاه عدلیه آن قدر بی سابقه توصیف شده است که حتی مدیر عامل خبرگزاری ایسنا آنرا اعلام کرده و در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس آنرا بی نظیر خواند و گفت که هیچگاه در دوران ریاست پیشین قوه قضائیه نتوانسته بودیم با قاضی القضات دیدار کنیم. 

در این دیدار محمدعلی وکیلی از روزنامه ابتکار، علیرضا بختیاری از روزنامه دنیای اقتصاد، مهدی رحمانیان از روزنامه شرق، منصور مظفری از روزنامه آفتاب یزد، سید شهاب‌الدین طباطبایی رسانه راوی، محمدرضا سعدی از روزنامه جهان صنعت صنعت، علی متقیان از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین عبداللهی از روزنامه آرمان ملی، مسعود حیدری از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، نعمت‌الله شهبازی دبیر انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی و احسان مازندرانی فعال مطبوعاتی حضور داشتند که مهم‌ترین گفتارهای آنها را مرور می‌کنیم. 

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق

 طی هشت سال اخیر فرصت این گونه نشستن‌ها کنار آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور فراهم نشد تا او بتوانند حرف‌های ما را بشنوند؛ همسرم به من گفت همین که  آقای رئیسی در این مدتی که در قوه قضائیه بود، کمتر دادگاه می‌رفتید و مثل قبل به من پایند نزدند و مزاحمتی در قوه قضاییه نداشته‌ام، خودش نشان دهنده این است که شما آدم خوبی هستید. 

محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه ابتکار 

مواضع رئیسی در جریان مناظرات و پرهیز وی از ایجاد دوگانگی اتفاق مبارکی بود و شخصیت‌های اصلاح طلب در جریان رقابت‌های انتخاباتی شاهد رفتار منصفانه آقای رئیسی بودند؛‌ در دوره ریاست رئیسی بر قوه قضاییه شاهد مزاحمتی برای مطبوعات نبودیم. 

علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا

اگر آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه بسیار موفق عمل کرد برای این بود که درب اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد؛ در دوره قبل ریاست قوه قضاییه، ما هیچگاه نتوانستیم با رئیس قوه قضاییه جلسه برگزار کنیم، اما در دوران ریاست رئیسی بر قوه قضاییه این مهم رخ داد.

علیرضا بختیاری، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد

با توجه به شناختی که از شما پیدا کردیم، شما یک روحیه آرام و منعطف دارید که به صداهای مختلف گوش می‌دهید؛ اگر شما رئیس جمهور شوید چالش‌های بزرگی را پیش رو دارید که چالش‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین چالش هاست؛ البته درمان این چالش‌ها در دنیا آسان است.

مسعود حیدری، مدیرعامل خبرگزاری ایلنا

در سال ۸۵، خبرگزاری ایلنا از ناحیه دادستانی فیلتر شد و ما خدمت شما که در آن زمان معاون اول دستگاه قضا بودید رسیدیم و قول مساعدت دادید و با مشکل فیلتر خبرگزاری ما رفع شد و من در آن زمان باور نداشتم که در آن دستگاه قضا اینچنین نگاه حمایتی وجود داشته باشد.

منصور مظفری مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد

در دوران مدیریت رئیسی بر قوه قضاییه، بسیاری از مشکلات که پیش تر به صورت پیچیده رفع می شد با یک تذکر ساده مرتفع شد و امید است؛  در مناظرات و در برابر تخریب‌ها، جلوه‌ای از حق‌مداری از سوی شما آشکار شد. 

نعمت الله شهبازی، دبیر انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی

در طول این هشت سال با رئیس جمهور ارتباط بسیار ضعیفی داشته‌ایم؛ در صورت رای آوردن ما از شما می‌خواهیم که برای حوزه رسانه وقت بگذارید و برای رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های خصوصی بسته نجات تعبیه کنید؛ چرا که اوضاع آن‌ها خوب نیست.

حسین عبداللهی، مدیر مسئول روزنامه آرمان

تاکید رئیسی بر مستقل بودن، به وی وسعت دید می‌دهد و موجب می‌شود در انتخاب همکاران و چینش کابینه اش اسیر سهم خواهی‌ها نشود و شایسته سالاری را ملاک قرار دهد.

محمدرضا سعدی، مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت

با توجه به تیم اقتصادی و صنعتی خوبی که در کنار شما هستند، از شخصیت‌های کارآزموده در ترکیب کابینه استفاده کنید.

 احسان مازندرانی، مدیرمسوول اسبق روزنامه فرهیختگان

در کتاب خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی هر گاه نام شما به عنوان دادستان یا رییس سازمان بازرسی قید شده، از شما به عنوان یک فرد دغدغه‌مند و پیگیر حل اساسی مسائل یاد شده است؛ آقای رییسی با اینکه در جریان مناظرات سال ۹۶ برخی نامهربانی‌ها را دید اما متمایل به جناح‌های سیاسی با رویکرد افراطی نشد و از کسی هم انتقام سال ۹۶ را نگرفت؛ کاستی‌های فراوانی در دولت های یازدهم و دوازدهم تبدیل به چالش جدی برای دولتمردان شد.

کد خبر 607866 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سید ابراهیم رئیسی اصلاح‌ طلبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سید ابراهیم رئیسی اصلاح طلبان مدیرمسئول روزنامه بر قوه قضاییه رسانه ها چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی

رییس قوه قضائیه گفت: در قوه قضاییه دنبال اصلاح رویه‌های معیوبی هستیم که در برخورد با فعالان اقتصادی از گذشته مانده و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر جمعه در نشست با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران هرمزگان با تاکید بر لزوم داشتن صراحت لهجه در طرح مسائل و مشکلات، اظهار داشت: همه ما مأموریت داریم تلاش کنیم شعار سال تحقق پیدا کند و این هدف نیز با حرف و لفظ تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: بدون نقش سپاری به مردم و بخش خصوصی نمی‌توانیم به جهش تولید دست پیدا کنیم از این رو تحقق شعار سال مستلزم رعایت الزامات و فراهم کردن پیش نیازهایی است که بخشی از آن متوجه فعالان اقتصادی و صنعتگران است و بخشی دیگر نیز متوجه حاکمیت می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم تلاش برای اصلاح کسانی که در حوزه صنعت یا اقتصاد دچار لغزش و خطا می‌شوند، خطاب به حاضرین گفت: شما بهتر از قاضی و بازپرس قادر به تشخیص هستید که هم صنفی‌تان با هدف ضربه به کشور دچار خطا شده با لغزش او حاصل از طمع بوده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وقتی کسی بر اثر طمع دچار لغزش می‌شود باید نخست از سوی همکارانش یاری شود تا بتواند خطای خود را جبران کند، در صورتی هم که تعمداً جرمی مرتکب شده درخواست داریم قوه قضائیه را در تعقیب جرم و مجرم یاری کنید تا مجازات متناسبی برای خاطی و مجرم در نظر گرفته شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه خود را ملزم می‌داند که اصل تناسب در مجازات را در مواجهه با همه رعایت کند، بیان‌کرد: فرض کنید یک فعال اقتصادی مالیات پرداخت نکرده و یا از او شکایتی در حوزه مالی ثبت شده است، در این مواضع باید تناسب در برخورد رعایت شود چرا که اقدام به ممنوع‌الخروجیِ وی ممکن است اعتبار فرد را از بین ببرد و خسارات جبران ناپذیری به وی وارد شود.

وی با انتقاد از بازداشت فعالان اقتصادی به صرف قرار گرفتن در مظان اتهام و تاکید بر لزوم همراهی با تولیدگران گفت: در قوه قضائیه دنبال اصلاح کلیه رویه‌های معیوبی هستیم که بعضاً از گذشته مانده است و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود چنانچه پیش‌تر قوانینی داشتیم که با اندازه معینی اتهام مالی حکم به دستگیری می‌شد و ما این قوانین را اصلاح کردیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تغییر نگرش حاکمیت به فعالان بخش اقتصادی و خصوصی، گفت: تلاش همه ارکان حاکمیت باید معطوف به مانع‌زدایی از پیش روی تولیدگران باشد و در این راستا باید جلوی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه را که امکان پیش‌بینی نسبت به آینده تولید را می‌گیرد؛ گرفته شود.

محسنی اژه‌ای قراردادهای ضعیف را یکی از موانع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دانست و اظهار داشت: همه قراردادها به ویژه قراردادهای دولتی بایستی در نهایت اطمینان‌بخشی منعقد شوند و به حدی دارای استحکام باشند که تغییر دولت‌ها در آن‌ها خدشه وارد نکند.

دیگر خبرها

  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم؟