Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:11:07 GMT

اصفهان از دیدگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۵۳۷۲

اصفهان از دیدگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

تمرکززُدایی واگذاری اداره امور عمومی به واحدهای محلی در مناطق مختلف کشور است و از مهمترین مباحثی است که در دو دهه اخیر در حیطه مربوط به دانش مدیریت دولتی نوین در سطح جهانی مطرح‌شده است.

به عقیده کارشناسان تمرکززُدایی نیاز مبرم مراکز مستعد توسعه است و استان پهناور اصفهان که نقش بی بدیلی در بیشتر عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی دارد، می‌تواند پیشران تمرکززُدایی از پایتخت سیاسی کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تبلیعات استانی اکثر نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یکی از محورها، رویکرد تمرکززدایی و توجه به استان‌ها و شهرستان‌ها بود، که در ادامه نگرش و دیدگاه کاندیداهای محترم ریاست جمهوری که در برنامه تلویزنی شبکه استانی اصفهان در این خصوص مطرح شد آورده می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی که عملکردش در قوه قضاییه، نشان از توجه به استقلال حوزه های قضایی استان های کشور دارد، در قسمتی از مصاحبه خود با شبکه استانی اصفهان گفت: اقدامات دولت باید به داوری مردم منتهی شود و آنها احساس کنند که عدالت در جامعه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به نگاه مردم بی‌اعتنا بود، افزود: بحران بی‌اعتمادی مردم به دولت بسیار خطرناک است، اعتماد مردم مهمترین سرمایه اجتماعی دولت‌هاست، باید با رفع مشکلات و تنگناهای فعلی، این اعتماد از دست رفته به مردم و جوانان برگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صدای مردم درآمده و سفره آنان کوچک شده است، اقشار مختلف مردم بدنبال شرایط موجود برافروخته شده‌اند اما وضعیت فعلی قابل تغییر است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: از بی‌عدالتی رنج می‌بریم و در اجرای عدالت عقبیم، باید شرایط تغییر کند بطوری که مردم احساس اجرای عدالت کنند.

رییسی تصریح کرد: اقدامات دولت باید به داوری مردم منتهی شود و آنها احساس کنند که عدالت در جامعه ایجاد شده است.           

حجت الاسلام رییسی افزود: صدور مجوزها باید تسهیل شود، نباید ظرفیت‌های داخلی را با نگاه به خارج از مرزها معطل نگاه داشت، چرا که اینکار خسارت و ضرر بسیاری برای کشور دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سخن گفتن با مردم رویه ما بوده است، مردم با کاستی‌ها و کمبودها سازگاری دارند اما تبعیض را تحمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه ظرفیت‌ها از اقدامات اولیه دولت ما خواهد بود، افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که از تولیدات بخش کشاورزی اصفهان و سایر استان‌ها با ایجاد زمینه صادرات کالا حمایت شود.

حجت‌الاسلام رییسی اضافه کرد: اصفهان قلب تمدن ایرانی، اسلامی و برخوردار از ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعتی، تاریخی، خدماتی، گردشگری با نیروی انسانی کارآمد است.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه ظرفیت‌ها از اقدامات اولیه دولت ما خواهد بود، افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که از تولیدات بخش کشاورزی اصفهان و سایر استان‌ها با ایجاد زمینه صادرات کالا حمایت شود.

حجت‌الاسلام رییسی اضافه کرد: اصفهان قلب تمدن ایرانی، اسلامی و برخوردار از ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعتی، تاریخی، خدماتی، گردشگری با نیروی انسانی کارآمد است.

وی افزود: اصفهان دُرهای گرانبهایی را تقدیم نظام و کشور کرده و مدنیت آن در عرصه‌های مختلف و در زندگی مردم این استان جلوه‌گر است و سرداران حماسه‌آفرین و اثرگذار در حوزه های مدیریتی و میدانی دفاع مقدس از این خطه برخاسته‌اند.

علیرضا زاکانی دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفت و گو با شبکه استانی اصفهان گفت: تمرکززُدایی و توجه جدی به شهرستان‌ها و خَلق و توزیع عادلانه ثروت، کشور را مُتحول می‌کند.

وی تحول در مدیریت اقتصاد و حرکت در مسیر تولید و جهش آن را نخستین برنامه دولت خود عنوان کرد و افزود: در این راستا، توجه به شهرستان‌ها و ظرفیت‌های آنها بر اساس آمایش سرزمین و پیشران‌های صنعتی را در پیش خواهیم گرفت.

به گفته وی، شهرستان‌ها باید کانون مُعین برنامه‌ریزی، هزینه کرد امکانات و برخوردار از اختیارات اجرایی شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این موضوع فصل اشتراک همه برنامه‌های توسعه کشور است، به این معنا که کشور ۲۰ سال چشم انتظار توزیع قدرت و تمرکززُدایی بوده در حالی که به آن بی‌توجهی شده است.

زاکانی حرکت بر اساس آمایش سرزمین و پیشران‌های اقتصادی هر منطقه را راهکار اجرای این تصمیم برشمرد و افزود: اکنون مجموع بودجه استان‌ها ۱۰ درصد، بودجه وزاتخانه‌ها ۱۲ درصد اما اعتبار پروژه‌های ملی و استانی که از قبل تعیین می‌شود افزون بر ۷۰ درصد است که با استقلال، پیشرفت و توسعه شهرستان‌ها منافات دارد.

وی با بیان اینکه با تمرکززُدایی، شهرستان‌ها به کانون اصلی تحول، تخصیص بودجه و اختیارات اجرایی تبدیل می‌شوند، افزود: به این ترتیب بیش از ۴۳۰ شهرستان بطور عادلانه در مسیر سازندگی گام برمی‌دارند و کشور متحول خواهد شد.   

زاکانی با بیان اینکه آمایش سرزمین و اختصاص ماموریت‌های خاص به هر شهرستان در مسیر توسعه، جدی و الزامی است، افزود: هرم نُخبگان شهرستان‌ها را ایجاد می‌کنیم و آنان را به یاری می‌طلبیم تا در تصمیم‌گیری‌ها، اجرا و نظارت بر امور سهیم شوند.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی دیگر نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دیگر طرفداران تمرکززدایی است و معتقد است هر شهرستان باید یک پایتخت شود.

قاضی زاده در این خصوص در برنامه شبکه استانی اصفهان گفت: ما بدنبال یک مدل جدید از حکمرانی هستیم که در این مدل جدید، نقش اصلی را مردم عهده‌دار خواهند بود.

وی افزود: در حال حاضر تمام امور کشور در شهر تهران و بلکه در ساختار دولت و توسط تنها چهار، پنج نفر تصمیم گیرنده اداره می شود و تقریبا همه نگاه‌ها از سراسر کشور به تهران است.  

وی تاکید کرد: تهران پایتخت سیاسی، تجاری، علمی و فرهنگی است و همه چیز در آنجا متمرکز است.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم که این نظام را کاملا معکوس کنیم یعنی بجای یک پایتخت، ۴۸۵ پایتخت به تعداد شهرستان‌های کشور ایجاد کنیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: این رویکرد به مثابه این است که تمام اختیاران متمرکز دولت در پایتخت را، فرمانداران در سطح شهرستان ها هم داشته باشند.

وی یادآور شد: اصل ۱۲۷ قانون اساسی به دولت اجازه می‌دهد که اختیارات هیات وزیران را به کسان دیگر نیز تفویض کند. 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ما از این ظرفیت قانون اساسی استفاده می کنیم و تمام اختیارات اجرایی هیات وزیران را به فرمانداران شهرستان‌ها و نه حتی استانداران می سپاریم زیرا استانداران ناظر و هماهنگ کننده خواهند بود و اختیارات را به فرمانداران می دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: بودجه کشور را هم جدا می کنیم و سهم هر شهرستان را به خود آن منطقه واگذار می کنیم تا خودش در مورد بودجه‌اش تصمیم بگیرد نه اینکه ۲ کارشناس فلان وزارتخانه در تهران بخواهند در مورد بودجه یک شهرستان تصمیم‌گیری کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حتما مردم شریف اصفهان، نُخبگان، اندیشمندان و اهالی فرهنگ دوست و انقلابی این دیار، مصلحت استان خود را بهتر می دانند و اینکه اولویتشان چه باید باشد و با چه بودجه ای استانشان را اداره کنند تا ریخت و پاشی وجود نداشته باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: با این روش، ریخت و پاش در وزارتخانه‌ها و دولت مرکزی کاهش پیدا می کند و این رویکرد باعث توسعه می شود، نه اینکه برای کشیدن ۲ کیلومتر جاده روستایی در یک روستای تیران و کرون ( از توابع استان اصفهان)، بخواهید اجازه این کار را از فلان وزارتخانه در تهران بگیرید.

وی افزود: کار دومی که واگذار می‌کنیم، اظهارنظر مردم در انتصاب مدیران است، یعنی وقتی ما می خواهیم یک مدیر را در جایی نصب کنیم باید مردم خود آن استان، او را بپسندند و اگر ناراضی بودند یعنی اگر یک سوم مردم یک شهرستان یا استان یا ذینفعان یک بخش از دست یک مدیر ناراضی بودند، او را حذف می کنیم.

محسن رضایی نیز در گفت وگو با شبکه استانی اصفهان ایجاد مناطق اقتصادی در استان‌ها و تفویض اختیارات به آن‌ها را مهمترین برنامه خود در این راستای تمرکززدایی عنوان کرد و افزود: با استثمار نو مخالفیم، اینکه برای همه استان های کشور با وجود ظرفیت ها و بسترهای مختلف توسعه، فقط در پایتخت نسخه ای واحد نوشته می‌شود، عادلانه نیست و این رویه باید اصلاح شود.

به گفته وی، تصمیم گیری در تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن  فرصت ها، ظرفیت ها و قابلیت های آنهاست.

رضایی افزود: دولت "اقدام و تحول" با سپردن اختیار تصمیم گیری به استان ها بدنبال پایان دادن به وعده های بدون پشتوانه و ایجاد تغییر جدی در حوزه اقتصاد است.

وی اضافه کرد: علاوه بر برنامه های عمومی که در دولت خود برای همه مردم داریم، نسخه پیشرفت و بهبود زندگی در استان اصفهان را نیز تهیه کرده ایم و آن را به اجرا درخواهیم آورد.

رضایی بر این باور است که هر یک از استان ها می توانند با توجه به ظرفیت های خود، به اندازه یک کشور تولید داشته باشند.

وی افزود: ایران پهنه ای وسیع با ظرفیت ها، فرصت ها و سرمایه های مختلف است، با عزم ملی و همدلی می توان کشور را به یک کارگاه بزرگ اقتصادی تبدیل کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب استانداران از سوی مردم را یکی از پیش نیازهای طرح ایجاد مناطق اقتصادی در کشور بیان کرد و افزود: برنامه ما این است که مجمع نخبگان هر استان، داوطلبان سکانداری استانداری و حتی معاونان او را ارزیابی و به دولت معرفی کنند.

وی اضافه کرد: حمایت و ارائه آموزش ها و راهبردها به استانداران و نمایندگان دولت نیز از دیگر برنامه های مهم ماست.

سعید جلیلی نیز در گفت و گو با شبکه استانی اصفهان در خصوص تمرکز زدایی گفت: جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: هر روستا و هر شهر باید یک سلول برای این جهش باشد.

جلیلی به ظرفیت‌های بیشمار اصفهان در بخش‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، هنری، گردشگری و صنعت اشاره و بیان کرد: اصفهان هرگز در دامنه نمانده و نگاه به قله داشته است.

وی اصفهان را جورچینی از همه قابلیت‌های ایران در بخش‌های مختلف توصیف کرد و افزود: این خطه از فرصت‌های ارزشمندی در گردشگری، حوزه سلامت، علم و فناوری و صنعت و معدن برخوردار است.

جلیلی گفت: با توسعه و تکمیل زنجیره صنعتی در این استان تنها در بخش صنعت و معدن افزون بر۷۴ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: سختکوشی، مجاهدت و روحیه خستگی ناپذیر مردم اصفهان از همان روزهای جنگ و در چهره و منش سرداران این دیار آَشکار بود، نه‌تنها در دهه ۶۰ بلکه در دهه ۹۰ با معرفی حُججی‌ها به جهان این موضوع اثبات شده است.

وی به شعار دولت خود تحت عنوان «جهاد بزرگ برای جهش ایران» در انتخابات پیش‌رو اشاره و بیان کرد: لازمه جهش کشور، تلاش و برنامه‌ریزی برای جهش اصفهان و سایر استان‌هاست.

عبدالناصر همتی نیز در گفت و گو با شبکه استانی اصفهان توسعه‌نیافتگی استان‌ها را بدلیل نگاه سیاسی به مسائل اقتصادی دانست.

وی افزود: توسعه نیافتگی استان‌ها و نبود توازُن بین آنها بدلیل وجود نگاه سیاسی و امنیتی به عرصه اقتصاد است.

همتی تاکید کرد: هرچه از مرکز کشور دورتر می‌شویم توسعه یافتگی کمتر و مشکلات مردم استان‌ها بیشتر می‌شود بنابراین باید طوری سیاستگذاری کرد که زمینه توسعه مُتوازن و عادلانه در همه استان‌ها فراهم شود و دولت ما، این مشکل را با آمایش سرزمین و توجه به ویژگی‌های بومی هر استان حل می‌کند.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی کشور ما این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم و این وضعیت سبب شده است تا نتوانیم از پتانسیل استان‌ها، استفاده و ارتباط منطقی بین آنها برقرار کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اقشار مختلف مردم در تمام استان‌ها اکنون گرفتار بیکاری و تامین معیشت خود هستند، رفاه و آسایش زندگی آنان تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه به مرحله نامطلوبی رسیده است بنابراین تغییر ریل‌گذاری اقتصاد کشور یا بازنگری در نحوه نگرش به اداره جامعه، اولویت من در دولت سیزدهم خواهد بود.

همتی معتقد است، برغم اختلافات قومی، قبیله‌ای و مذهبی، مسوولیت‌ها باید بر اساس شایسته‌سالاری به مردم هر منطقه واگذار شود.

وی افزود: برنامه‌ای دارم که هر سه ماه یک بار جلسه‌ای را با نُخبگان هر استان داشته باشم؛ یعنی با جوانان و کسانی که تعیین کننده هر استان هستند جلسه برگزار و تصمیم‌گیری کنم تا بتدریج فرایند توسعه هر استان شکل بگیرد.

همتی به بررسی‌های خود در باره مشکلات و چالش های استان‌ها نیز اشاره و بیان کرد: ما می‌دانیم چه موانع و دخالت هایی برای جلوگیری از توسعه استان‌ها وجود دارد، نباید اجازه دهیم باندهایی در مرکز و تهران، استان‌ها را اداره کنند، زیرا معتقدیم استان‌ها باید توسط خود مردم و نُخبگان آنها و بر مبنای شایسته‌سالاری اداره شوند.

همتی، گسترش حاشیه‌نشینی و خالی شدن روستاهای کشور از سکنه را از مهمترین آسیب های تمرکزگرایی در اداره کشور توصیف کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسائل قومی، فرهنگی و مذهبی هر استان نباید مانع تصدی افراد شایسته برای اداره امور باشد، افزود: وقتی در استان افراد نُخبه و توانا وجود دارند که مردم به آنان اعتماد دارند، معنایی ندارد که آنان را به سایر شهرها و استان‌ها بفرستیم.

وی، بیکاری را چالش مشترک استان‌های کشور عنوان کرد و افزود: نخستین راهکار رفع این موضوع عبور از نگاه سیاسی و امنیتی به استان‌ها و حرکت بر مبنای تمرکززُدایی و تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در داخل استان‌هاست.

مُحسن مهرعلیزاده نیز در گفت و گو با شبکه استانی اصفهان گفت: نمی‌خواهم در کشور من، کسی زور بشنود، به خودش اجازه دهد که زور بگوید، کسی تحمیل عقیده بکند و تمامیت‌خواهی در کشور ادامه یابد، اجازه نمی‌دهم کسی خارج از حدود خود حرفی بزند.

وی در ادامه سخنان خود، اصفهان را نماد افتخار و تاریخ ایران توصیف کرد و افزود: مردم اصفهان زیرک، باهوش، پرتلاش، خلاق و اهل ساختن و پیشرفت هستند و این خطه همواره نقش مهمی در سربلندی ایران بخصوص در دوران دفاع مقدس و حفظ کیان کشور داشته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید بطور شفاف در اختیار مردم باشیم، اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم، مردم باید در کشور حاکم باشند تا فساد ریشه‌کن شود، تعصبات ذهنی افرادِ محدود و مشخص نباید بر زندگی مردم سایه شوم بیندازد، مردم زندگی آبرومند برازنده ایرانی می‌خواهند چرا که شایسته آن هستند.

وی افزود: اکنون مقطع حساس تغییر در تاریخ است، اگر اینگونه که من عرض کردم ایران تغییر پیدا کند به جایگاهی که برازنده ایرانی است، می‌رسیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین با ضروری توصیف کردن تدوین برنامه عملیاتی برای اداره کشور تاکید کرد: بصراحت می‌گویم که دولت‌ها تاکنون برنامه عملیاتی برای اداره کشور در دوران‌های مختلف نداشته‌اند چرا که نتایج حاصل از آن را امروز مشاهده می‌کنیم که این رویه باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره ای پنجمین دوره خُبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی اصفهان انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی آمایش سرزمین نیز در گفت حجت الاسلام برنامه ریزی تصمیم گیری شهرستان ها استان ها ظرفیت ها ن خبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، مجید متقی‌فر با تاکید بر اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش کرد با در نظر گرفتن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم اقدام کند.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یادآور شد: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به ترتیب زیر اعلام کرد:

 ۱- علیرضا سلیمی
۲- غلامحسین رضوانی
۳- محمد سراج
۴- زهره سادات لاجوردی
۵- زهره طبیب‌زاده
۶- فاطمه قاسم پور
۷- مجتبی زارعی
۸- حسین صمصامی
۹- حسین نجابت
۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
۱۱- علی اصغر پورمحمدی
۱۲- حسن خجسته باقرزاده
۱۳- مهدی شریفیان
۱۴- مهدی عسگری
۱۵- عبدالحسین روح الامینی
۱۶- سعید آجرلو

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات