Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آتش سوزی‌های امسال در این استان تاکید کرد که اگر تصمیم درستی برای حفاظت از منابع طبیعی و طبیعت فارس گرفته نشود، طی چند سال آینده چیزی از محیط زیست فارس باقی نخواهد ماند.

عبدالحسن صمدنژاد چهارشنبه ٢٦ خرداد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه  فارس اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ مورد حریق در استان ثبت شده که طبق نقشه‌های دقیق هوایی ۱۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش منابع طبیعی فارس در آتش سوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: این اداره کل در بخش هایی چون؛ تجهیزات، نیروی انسانی ماشین آلات و اعتبارات مورد نیاز تامین آب و غذای نیروهای امدادی نیازمند همراهی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: این استان در حوزه آتش سوزی منابع طبیعی به ۲۷۴ بلوک بحرانی تقسیم بندی شده که در هر یک از این مناطق حداقل به یک نیروی انسانی و موتورسیکلت نیاز است که بصورت مستمر گشت زنی کند در صورتی که اکنون کمترین امکانات در اختیار منابع طبیعی فارس نیست.

صمدنژاد عنوان کرد: نیروهای منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست با به خطر انداختن جان خود از این میراث طبیعی حفاظت می کنند.

او همچنین خاطرنشان کرد که شامگاه گذشته سه شنبه ٢٦ خرداد یکی از نیروهای منابع طبیعی فارس حین خاموش کردن آتش به دلیل محاصره دود بی هوش شد و نیروهای دیگر اتفاقی او را پیدا کردند و از مرگ حتمی نجات دادند.

۸۵ درصد اعتبارات فارس متمرکز ملی است

استاندار فارس نیز در ادامه این جلسه تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی واحدهای شهرستانی خود را توجیه کنند که در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها فعال باشند.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه ٨٥ درصد اعتبارات فارس متمرکز ملی است و ١٥ درصد آن در اختیار استان قرار داده می‌شود، افزود: اختیاراتی که ما داریم در حد ٣ تا ٥ درصد هم نیست و براساس دستورالعمل بودجه باید اعتبارات، هزینه شود.

رحیمی با بیان اینکه در ساختار بودجه ریزی باید تغییراتی ایجاد شود.بر لزوم تلاش برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید و اضافه کرد: نباید به دنبال تعریف پروژه جدید نباشیم.

استاندار فارس به موضوع بحران آب در شرایط فعلی هم اشاره و بیان کرد: ١٤ شهر و بیش از٥٠٠ روستای فارس در وضعیت بحرانی قرار دارند و باید با کمک به آبفای استان، به عبور از این چالش در روزهای پیش رو کمک کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش سوزي منابع طبیعی و آبخیزداری فارس عنایت الله رحیمی محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان