Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دهمین روز المپیک آغاز می‌شود و ۱۱ گوش‌شکسته ایران طی ۶ روز متوالی برابر حریفان به روی تشک می‌روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول مردادماه در توکیو آغاز می‌شود و فرنگی‌کاران ایران در ۱۰ مردادماه برابر رقبا به روی تشک می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت‌ها در ۶ وزن است که از ایران ۵ نماینده حضور دارد.  

رقابت‌های  وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی روزهای ۱۰ و ۱۱ مردادماه برگزار می‌شود که در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی و در ۱۳۰ کیلوگرم امیر میرزازاده به روی تشک می‌روند.

همچنین مسابقات وزن‌های ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم هم در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد با حضور محمدعلی گرایی و محمدهادی ساوری برگزار می‌شود.

ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم نماینده ندارد و در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی در روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه به روی تشک می‌رود.

رقابت‌های مقدماتی کشتی ساعت ۱۱ و مبارزه‌های نیمه‌نهایی از ۱۸:۴۵ دقیقه به وقت محلی آغاز می‌شود. همچنین مرحله شانس مجدد و فینال هر وزن در دومین روز رقابت‌های هر وزن برگزار خواهد شد.

کشتی فرنگی برای نخستین بار در المپیک ۱۹۶۰رم با ۴ فرنگی‌کار اعزام شد و در اولین حضورش نخستین مدال کشتی فرنگی از جنس برنز توسط محمد پذیرایی تصاحب شده است. کشتی فرنگی که پای ثابت مدال‌آوری ایران در ادوار المپیک است از نخستین حضور خود تا به امروز در بازی‌ها حضور دارد.

پس از پایان رقابت‌های کشتی فرنگی، مسابقات کشتی آزاد از ۱۳ تا ۱۶ مر دادماه در ۶ وزن برگزار می‌شود که در روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد نمایندگان کشورمان در سه وزن ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت. در وزن ۵۷ رضا اطری، در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع به روی تشک می‌روند.

همچنین مبارزه‌های وزن ۷۴ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم در روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه و وزن ۹۷ و ۵۶ کیلوگرم نیز روزهای  ۱۵ و ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود.

کشتی آزاد یکی از  رکورددارترین رشته‌های ورزشی ایران در تمامی ادوار المپیک است از ۱۹۴۸ لندن تا ۲۰۲۰ توکیو. کشتی آزاد تاکنون در ۱۷ دوره حضورش در المپیک  ۳۵ مدال ۶ مدال طلا ۱۳ نقره و ۱۷ برنز کسب  و در رشته فرنگی ۷ مدال شامل ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز کرده است. حسن یزدانی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو ایران را پس از ۱۶ سال در کشتی آزاد صاحب مدال طلا کرد.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: روی تشک می روند برگزار می شود کشتی فرنگی کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی

فینالیست های پنج وزن دوم مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.

به گزارش مشرق، مسابقات پنج وزن دوم چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

در این پیکارها بیش از ۱۲۰ کشتی گیر از کشورهای ایران، عراق، ارمنستان و سوریه با هم به رقابت می پردازند.

نفرات راه یافته به فینال پنج وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: سجاد عباسپور _ پویا ناصر پور

۶۷ کیلوگرم: امیرمحمد یارمحمد زهی _ حجت رضایی

۷۷ کیلوگرم: علیرضا عبدولی _ غلامرضا فرخی

۸۷ کیلوگرم: محمد حسین محمودی _بهروز هدایت

۱۳۰ کیلوگرم: رازمیک کردیان(ارمنستان)_ محمد سروش رنجبر

بر اساس این گزارش بیش از ۱۰ هزار خوزستانی در رشته کشتی فعالیت می کنند.

دیگر خبرها

  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک