Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت::  اداره کل راه و شهرسازی  برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در سکونت گاههای غیر رسمی زاهدان طرح توانمند سازی اقشار آسیب پذیر را از شناسایی استعدادها تا برگزاری دوره های آموزشی رایگان فنی و حرفه ای به منظور ایجاد اشتغال پایدار اجرایی نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عطاء اله اکبری اظهار داشت: با توجه به اینکه به لحاظ اجتماعی، بیشتر ساکنان مناطق حاشیه نشین جزو طبقات پایین جامعه و با درآمد ناچیز و دارای مشاغل کاذب و غیر تولیدی مثل دستفروشی، تکدی گری و دوره گردی و یا کارگران روزمزد هستند این اداره کل در طرح ابتکاری به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق و ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان آن، اقدام به شناسایی ۱۰ نفر افراد آسیب پذیر منطقه بابائیان زاهدان به صورت پایلوت طرح توانمند سازی نمود.

او ادامه داد: در این راستا بعد از شناسایی افراد توسط دفاتر تسهیل گری، کارشناسان این اداره کل در حوزه باز آفرینی شهری به منظور ایجاد اشتغال مطابق با علایق افراد، با برگزاری تور آنها را با رشته های مختلف فنی و حرفه ای موجود در شهر زاهدان آشنا نمودند که این افراد با توجه به شرایط موجود استان رشته لوله کشی گاز را برای اشتغال برگزیدند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از سازمان فنی و حرفه ای و دفاتر تسهیل گری افزود: در این راستا مذاکرات با مسئولان فنی و حرفه ای استان انجام و بعد از توافقات حاصل شده از اسفند ماه سال گذشته به مدت ۶ ماه دوره های آموزشی لوله کشی گاز ساختمان برای این افراد برای نخستین بار به طور رایگان مورد توجه قرار گرفت.

اکبری تصریح کرد: در ادوار گذشته در مناطق حاشیه شهرها دوره های آموزشی برای افراد آسیب پذیر حاشیه شهرها برگزار شده است که بدلیل عدم حمایت لازم و راهبری صحیح این آموزش دیدگان اشتغالزایی بسیار اندکی را به همراه داشت در حالی که در این طرح از ابتدا شناسایی تا ایجاد اشتغال پایدار تحت نظیر کارشناسان باز آفرینی اداره کل قرار دارد.

او  از برگزاری نخستین جشن اشتغال طرح توانمند سازی ساکنان سکونت گاههای غیر رسمی زاهدان در مردادماه سال جاری با حضور فرماندار و مسئولان استانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در محدوده تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان در شهرستان های زاهدان، زابل، خاش و سراوان در سکونتگاههای غیر رسمی زندگی می کنند تداوم اجرای این طرح نوید آینده روشنی را برای ایجاد اشتغال پایدار مردم ساکن این مناطق می دهد.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حل معضل اشتغال در مناطق حاشیه نشین استان نیازمند عزم عمومی و همکاری و همراهی تمام نهادها و سازمان‌های مسئول است و بدون وجود همکاری میان نهادهای مسؤول نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت و باید در این محلات با کمک و هم افزایی همه دستگاه‌ها اقدام ها و مداخله های مؤثری شکل بگیرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی اشتغال جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325