Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفس انسان جور دیگری است، همیشه باید او را مشغول داشت؛ یعنی همیشه باید یک کاری داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نماید والّا اگر شما به اوکار نداشته باشید، او شما را به آنچه که دلش می‌خواهد وادار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آموزه های قرآنی برخی آیات که می تواند راهگشای منتظران در عصر غیبت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرح مهدوی دو آیه از این آیات به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در ذیل می آید:

 

«جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ وَذَٰلِكَ جَزَآءُ مَنْ تَزَكَّىٰ؛ و آن‌ بهشت‌های پایداری است كه از زیرِ درختانِ‌ آن نهرها جاری است كه در آن جاودانه‌اند؛ و این است پاداش كسانی كه خود را با ایمان و عمل صالح از آلودگی‌هاپاك كرده‌اند. »

عزیزان اولاً مگذاریم مفاسد اخلاقی یا عملی در  وجودمان ظاهر و در باطن ما وارد شود که این خیلی سهل تر از دفع آن است. ... و اگر وارد شد، هرچه دیرتر درصدد رفع آن برآییم زحمت‌مان زیادتر می گردد.

 مرحوم امام خمینی( ره) می فرمودند: شیخ جلیل القدر ما، آقای شاه آبادی فرمودند که تا قوای جوانی و نشاط آن باقی است، بهتر می توان در مقابل مفاسد اخلاقی قیام کرد و خوبتر می توان وظایف انسانیّه را انجام داد. مگذارید این قوا از دست برود و روزگار پیری پیش آید که موفّق شدن در آن حال مشکل است.

 

«وَمَآ أُبَرِّئُ نَفْسِيٓ ۚ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوٓءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّيٓ؛ من خود را از گناه تبرئه نمی‌كنم؛ زیرا نفس طغیان گر به شدّت به بدی فرمان می‌دهد مگر آن كه پروردگارم رحم كند».

اگر انسان خیال را در اختیار خودش نگیرد یکی از چیزهایی است که انسان را فاسد می‌کند؛ یعنی انسان نیاز به تمرکز قوّه خیال دارد. اگر قوّه خیال آزاد باشد، منشأ فساد اخلاق انسان می‌‌شود. امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند: اگر تو نفس را به کاری مشغول نکنی، او تو را به خودش مشغول می‌‌کند.

 ولی نفس انسان جور دیگری است، همیشه باید او را مشغول داشت؛ یعنی همیشه باید یک کاری داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نماید والّا اگر شما به اوکار نداشته باشید، او شما را به آنچه که دلش می ‌خواهد وادار می‌کند و آن وقت است که دریچه خیال به روی انسان باز می‌ شود؛ در رختخواب فکر می‌ کند، در بازار فکر می‌ کند، همین‌ طور خیال خیال و همین خیالات است که انسان را به هزاران نوع گناه می ‌کشاند. اما برعکس، وقتی که انسان یک کار و یک شغل دارد، آن کار و شغل، او را به سوی خود می ‌کشد و جذب می ‌کند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام نصوری سبک زندگی منتظرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرهنگ عسگری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: آگاهی قشر جوان و والدین با آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • (تصویر) حمله اوکراینی‌ها به رادار کنترل آتش ارتش روسیه؛ ۹۲N۶E از کار افتاد؟
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!