Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه انقلاب را به جوانان معرفی کنید گفت: وظیفه دانشگاه تربیت انسان هایی در تراز شهید چمران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «احمدرضا پناهیان» امروز( چهارشنبه، ۲۶ خرداد) در گردهمایی دانشگاهیان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت اظهار کرد: حضور در انتخابات وظیفه همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی نمونه‌ بارز مردم‌سالاری دینی در جامعه اسلامی است، گفت: معمار کبیر انقلاب جمهوریت و اسلامیت را به یادگار گذاشت که بعد از چند سال در تمامی جهان این دو یادگار در حال گسترش است.


وی با اشاره به برخی از جریانات در انتخابات ریاست جمهوری و تخریب یکدیگر افزود: برخی از نامزدها با تحمیل نظرشان می‌خواستند از احساسات مردم سوء استفاده کنند که جامعه هوشیار بوده و نخواهند توانست به اهداف شومشان دست یابند.

 

پناهیان با انتقاد شدید از وضعیت نابسامان معیشت مردم توسط دولت افزود: دولت در تلاش بود که گزینه مورد نظرش را با برگزاری مناظرات تجمیل کرده و موفق به پیروزی در انتخابات شود.

 

پناهیان در ادامه به ظرفیت دانشجویان اشاره و تصریح کرد: آموزش و تربیت دانشجویان مورد توجه قرار گیرد و از الگوهایی چون شهید چمران در تربیت این قشر بهره گرفته شود.‌

 

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه تربیت چمران‌ها است و برای تحقق این امر باید نظام آموزشی حاکم در دانشگاه‌ها تغییر کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به وصیت نامه امام (ره) اشاره و اظهار کرد: وصیت نامه امام (ره) یک گنجینه الهی است ولی از این گنجینه به درستی استفاده نشده و نتیجه آن می شود که در جامعه مشاهده می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری نوعی حکمرانی است، اضافه کرد: انجام مذاکره با دشمنان به نوعی خیانت به خون شهدا است.

 

پناهیان افزود: اکنون کشور در حوزه‌های مختلف پیشرفت داشته و این توسعه علمی و عدم وابستگی، دشمنان را به هراس انداخته است.

 

وی به وضع آموزشی دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب نتوانستیم در دانشگاه‌ها الگوهایی چون شهید چمران را پرورش دهیم؟ چرا چندین سال در مقاطع تحصیلی مختلف برخی از دانشگاه‌ها پذیرش دانشجو در رشته هسته‌ای را تعطیل کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم معرفی انقلاب به جوانان در سطح جامعه اشاره و تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات به خاطر عملکرد ضعیف مسئولان نسبت به دوره های پیش نیست.



حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: با عملکرد درست دولت جدید و انتخاب اصلح، بایستی معرفت انقلابی را بین جوانان رواج دهیم در این صورت در دوره‌ های بعدی با مشارکت انتخاباتی بیشتری مواجه خواهیم شد. 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید چمران دانشگاه انقلاب شهید چمران دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان  با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) گفت: برنامه‌های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس معلم و شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و براساس روز شمار در استان اجرا می‌شود.
ولی موسوی افزود: آیین نمادین زنگ «سپاس معلم» یازدهم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی ساعت ۸ صبح در دبستان پسرانه شاهد یاسوج، نواخته خواهد شد.
وی دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت، نشست خبری با خبرنگاران با هدف تبیین برنامه‌های هفته معلم، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه در رابطه با معلم را، از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مسابقات کتابخوانی از کتب استاد شهید مطهری و تجلیل از ۱۰۲ نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی و شهرستانی را، بخش دیگری از برنامه‌های هفته معلم در استان است.
موسوی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی را، از مهمترین رسالت‌های معلمان عنوان کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در آبادانی ایران اسلامی نقش تاثیر گذاری دارند که در این راستا معلمان نقش محوری دارند.
 وی از استاد شهید مطهری به عنوان یک الگوی تمام عیار برای معلمان یاد کرد و افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سجایای اخلاقی شهید مرتضی مطهری نیاز امروز جامعه ما است بیان کرد: این شهید گرانقدر، کار‌های عمیق فکری در حوزه تعلیم و تربیت دارد که باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود.
وی در پایان از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های هفته معلم خبرداد و گفت: درهفته گرامیداشت مقام معلم ۴۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد